Se 'tähtipää' on se torxi
Astra g ja etupäänlaakerit?
Oon kans joutunut vaihtaan Astraan (2,0 DI vm. -98) kummallekin puolelle laakerit. Kuskin puolella kesti 95 tkm ja toisella puolella 140 tkm; nyt on mittarissa reilu 260 tkm ja pyörivät OK !
Kumpikin laakeri tuli hankittua Motonetista ja ainakin silloin ko. osa oli SKF:n tekemä sekä stanssaukset vastasivat alkuperäisen koodia. Hinnassa vain mahtiero: GM-paketissa osa olisi maksanut silloin n. 1600 mk ja Motonetin "tarvikeosa" oli jotain 590 mk.
Koetin silloin kysellä alkuperäisten laakerien kestävyydestä ym. Opelin takuuvastaavilta. Kuinka ollakaan, vastaukset olivat erittäin tiukassa. Olisivat ottaneet laakerin tutkittavakseen, jos olisin vaihdattunut sen Opelin omassa huollossa alkuperäiseen osaan. Ja v...t totesin ja tein hommat itse; siinähän ei mene tosiaan kuin reilu tunti !
Kumpikin laakeri tuli hankittua Motonetista ja ainakin silloin ko. osa oli SKF:n tekemä sekä stanssaukset vastasivat alkuperäisen koodia. Hinnassa vain mahtiero: GM-paketissa osa olisi maksanut silloin n. 1600 mk ja Motonetin "tarvikeosa" oli jotain 590 mk.
Koetin silloin kysellä alkuperäisten laakerien kestävyydestä ym. Opelin takuuvastaavilta. Kuinka ollakaan, vastaukset olivat erittäin tiukassa. Olisivat ottaneet laakerin tutkittavakseen, jos olisin vaihdattunut sen Opelin omassa huollossa alkuperäiseen osaan. Ja v...t totesin ja tein hommat itse; siinähän ei mene tosiaan kuin reilu tunti !
Ite tuli tuossa jarruremppa tehtyy etupäähän niin oli ne tulppien alla olevat ohjurit 7mm kuusiokoloavaimella avattavia. Tuota kokoa, kun ei sarjoissa yleensä tuu mukana ni kannattaa tarkistaa löytyykö. En tiä onko muissa erilainen mutta näin Astra G 2.0 vm-98Omenalimu kirjoitti: 3: Jarrusatula irti (oli aluks vaikee irrottaa, kun ne pulttien kolot on piilossa kumitulppien alla.)
No nyt loppu se laakerin metelöinti, sain just laitettua uuden. Kiitoksia paljon teille hyvistä neuvoista joiden ansiosta aikaa ei menny itestään turatessa ku puoltoistatuntia, josta puolituntii torxhylsyn etsimiseen
Jälleen kerran sai paikallinen varaosaliike multa täydet pisteet kun hennovat myydä täydestä sarjasta yhden hylsyn, koko setti ois maksanu reilut 40e ja mulla ei oo tommosille paljoa käyttöö.
Juu kyllä siinä on torxhylsylle käyttöä, tosin ite laittelin menemään ihan normaalilla hylsyllä, kokoa en kyllä muista, mutta onnistui silläkin. Hyvä että sait homman hoidettua niin ja siis laitoit motonetin laakerisatsin?Astra dti kirjoitti:No nyt loppu se laakerin metelöinti, sain just laitettua uuden. Kiitoksia paljon teille hyvistä neuvoista joiden ansiosta aikaa ei menny itestään turatessa ku puoltoistatuntia, josta puolituntii torxhylsyn etsimiseenJälleen kerran sai paikallinen varaosaliike multa täydet pisteet kun hennovat myydä täydestä sarjasta yhden hylsyn, koko setti ois maksanu reilut 40e ja mulla ei oo tommosille paljoa käyttöö.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
Pe...le, mä on maksanut 190 ege tästä laakeri sarjastaTEPE kirjoitti:Etupään laakeri on sökö. Mulla oli just sama homma ja vika oli laakerissa. Huono homma siinä on se, kun pitää koko etunapa vaihtaa kerralla ABS tunnistimineen. Makso jotain 130e se napa.On 2005-01-19 00:25, Omenalimu wrote:
Tänään alkoi kuulumaan tuollais tasaista melua etupäästä (kuulostaa kuin laakerit olisi loppu) nopeutta kun lisää melo kovenee. Ihmeen aihe on että kun kääntää rattia vauhdissa vasempaa melo häviää. Mikähän kumma siellä ääntä pitelee?
Jos nyt apua on niin vm 2000 ja 1.6 16V kone
Ihanan kallistaFS740 kirjoitti:Pe...le, mä on maksanut 190 ege tästä laakeri sarjastaTEPE kirjoitti:Etupään laakeri on sökö. Mulla oli just sama homma ja vika oli laakerissa. Huono homma siinä on se, kun pitää koko etunapa vaihtaa kerralla ABS tunnistimineen. Makso jotain 130e se napa.On 2005-01-19 00:25, Omenalimu wrote:
Tänään alkoi kuulumaan tuollais tasaista melua etupäästä (kuulostaa kuin laakerit olisi loppu) nopeutta kun lisää melo kovenee. Ihmeen aihe on että kun kääntää rattia vauhdissa vasempaa melo häviää. Mikähän kumma siellä ääntä pitelee?
![]()
![]()
Irmscher DTM Edition Coupe -03
Ihanan kallistaOmenalimu kirjoitti:FS740 kirjoitti:Pe...le, mä on maksanut 190 ege tästä laakeri sarjastaTEPE kirjoitti:Etupään laakeri on sökö. Mulla oli just sama homma ja vika oli laakerissa. Huono homma siinä on se, kun pitää koko etunapa vaihtaa kerralla ABS tunnistimineen. Makso jotain 130e se napa.On 2005-01-19 00:25, Omenalimu wrote:
![]()
![]()
Kyllä yks kpl oli,![]()