Calibran lyhyet valot pätkii?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
tuomas20
'Senator'
'Senator'

Calibran lyhyet valot pätkii?

Viesti Kirjoittaja tuomas20 »

Elikkä ongelmana on, että calibrassa kuskista katsottuna oikean puoleinen valo ei pala aina. Eli siinä on ilmeisesti hieman kontaktihäiriötä, kun se välillä sammuu ja kun siihen umpion eteen / päälle pari kertaa lyö nyrkillä (ihanku jotain ladaa korjais) niin se syttyy taas palamaan ja toimii niin kauan kunnes tulee joku isompi töyssy johon se sitten taas sammuu. Sama kun jos käyttää valojen korkeussäätöä niin se välillä sammuilee / himmenee kun niitä säätää että saa pari kertaa väännellä ennenkuin saa sen toimimaan kunnolla. Nyt sitten meni lopullisesti siihen hermot, elikkä mistäpäin umpiota kannattaisi lähteä vikaa paikallistamaan, pitäisikö vikaa etsiä korkeudensäätö moottorin liitännöistä, vai polttimon liitännöistä, ja mitä niistä sitten pitäisi tarkistaa? Miten saan tämän ärsyttävän vian korjattua?

Ja miten saan helpoiten sen koko valoumpion irti, pitääkö irrottaa puolet keulasta kuten yleensä vai lähteekö helpommin?
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Polttimon piuhoista lähtisin vikaa etsimään.
Ihan ensimmäisenä vaihtaisin kyllä koko polttimon,sillä itselläni on kerran takavalo tehnyt samaa ja siitä oli lanka palanut poikki.
Välillä otti kiinni ja välillä ei.
calibra88
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja calibra88 »

Millä toi umpio lähtee irti? koko etu puskuri pois vai tarviiko?
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

calibra88 kirjoitti:Millä toi umpio lähtee irti? koko etu puskuri pois vai tarviiko?
eikös sitä polttimoo saa muuten vaihdettuu?? :-?
cm-cali
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

Ei tarvi todellakaa koko umpioo sentää irrottaa polttimon vaihtamiseksi. :) konepelti auki ja se musta suojus irti mikä on rautahakasilla kiinni ja polttimo löytyy sen takaa.
tuomas20
'Senator'
'Senator'

Kyllähän polttimon vaihto onnistuu käden käänteessä... ja tuo on ilmeisesti tehnyt tuota jo viime kesästä asti, kun ihmettelin että ihmeen äkkiä palaa polttimot mutta kuitenkin katsonut että lanka on ollut ehjä mutta sitten kun uuden olen pistänyt niin se on toiminut hyvin (ilmeisesti ollut eri asennossa = parempi kontakti), ja heittänyt ilmeisesti toimivat polttimot sitten pois... Luulen kyllä ettei polttimossa ole vika kun se on monta kertaa aikaisemminkin tätä tehnyt. Tosin eipä nuo polttimot kalliita ole, että kai sitäkin voisi koittaa.. mutta vähän ihmettelen kun toiselle puolelle olen vaihtanut joku 3-5 kertaa polttimon ja toisella puolella on vasta 1 kerran vaihdettu :D Johdotukset voisi myös tarkistaa... mihin muuten menee tuosta lähivalo polttimolta se johto, meneekö suoraan jonnekkin sulakerasiaan vai jonkun toisen "jutun" kautta?
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

joo no sitten se on kontakti vika eli puihat tarkkailun alle.
Calibra83
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Calibra83 »

Heh, just eilen omasta calikasta tuota kattelin... Meni hermot siihen nyrkillä hakkaamiseen :lol: Mulla teki just samaa, autto ko vääntelin niirä "rautoja" kireämmälle joilla lukitaan poltin umpioon. Lamppu taitaa saada maan sen kannasta, mulla oli ne raudat löystyny jonka taakia huono kontaksi maihin. Lisäks putsasin ja kiristin sen johdon liitintä mikä tulee lampuun kiinni. Mulla ainaki rupes pelaan noilla.
tuomas20
'Senator'
'Senator'

Itte kans olen ajatellut että varmaan maadottaa itsensä siihen kantaan, kun eihän siinä erillistä maajohtoa edes ollut muistaakseni. On näköjään sentään kohtalotovereita ollut tähän auton "hakkaamiseen" liittyen ;D Pitää ottaa tällä viikolla sitten auki tuo kotelo ja tutkia että mikä hemmetti siinä oikein mättää... ärsyttävä vika :)
Enliz
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enliz »

Mullakin esiintyi moinen ongelma, johtosarja oli huonosti kiinni.. ei ottanut kunnolla maihin.. et sieltä kannattaa alkaa tutkii
Seat Leon TDI TS '04
stinde^
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja stinde^ »

Juu maistahan nuo viat suurimmaksi osaksi johtunee...
calibra88
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja calibra88 »

Pinohiiri kirjoitti:
calibra88 kirjoitti:Millä toi umpio lähtee irti? koko etu puskuri pois vai tarviiko?
eikös sitä polttimoo saa muuten vaihdettuu?? :-?
En mä tainnut mitään mistään polttimosta puhua, vaan umpioista!!
Vastaa Viestiin