Calibran lyhyet valot pätkii?
Calibran lyhyet valot pätkii?
Elikkä ongelmana on, että calibrassa kuskista katsottuna oikean puoleinen valo ei pala aina. Eli siinä on ilmeisesti hieman kontaktihäiriötä, kun se välillä sammuu ja kun siihen umpion eteen / päälle pari kertaa lyö nyrkillä (ihanku jotain ladaa korjais) niin se syttyy taas palamaan ja toimii niin kauan kunnes tulee joku isompi töyssy johon se sitten taas sammuu. Sama kun jos käyttää valojen korkeussäätöä niin se välillä sammuilee / himmenee kun niitä säätää että saa pari kertaa väännellä ennenkuin saa sen toimimaan kunnolla. Nyt sitten meni lopullisesti siihen hermot, elikkä mistäpäin umpiota kannattaisi lähteä vikaa paikallistamaan, pitäisikö vikaa etsiä korkeudensäätö moottorin liitännöistä, vai polttimon liitännöistä, ja mitä niistä sitten pitäisi tarkistaa? Miten saan tämän ärsyttävän vian korjattua?
Ja miten saan helpoiten sen koko valoumpion irti, pitääkö irrottaa puolet keulasta kuten yleensä vai lähteekö helpommin?
Ja miten saan helpoiten sen koko valoumpion irti, pitääkö irrottaa puolet keulasta kuten yleensä vai lähteekö helpommin?
Kyllähän polttimon vaihto onnistuu käden käänteessä... ja tuo on ilmeisesti tehnyt tuota jo viime kesästä asti, kun ihmettelin että ihmeen äkkiä palaa polttimot mutta kuitenkin katsonut että lanka on ollut ehjä mutta sitten kun uuden olen pistänyt niin se on toiminut hyvin (ilmeisesti ollut eri asennossa = parempi kontakti), ja heittänyt ilmeisesti toimivat polttimot sitten pois... Luulen kyllä ettei polttimossa ole vika kun se on monta kertaa aikaisemminkin tätä tehnyt. Tosin eipä nuo polttimot kalliita ole, että kai sitäkin voisi koittaa.. mutta vähän ihmettelen kun toiselle puolelle olen vaihtanut joku 3-5 kertaa polttimon ja toisella puolella on vasta 1 kerran vaihdettu
Johdotukset voisi myös tarkistaa... mihin muuten menee tuosta lähivalo polttimolta se johto, meneekö suoraan jonnekkin sulakerasiaan vai jonkun toisen "jutun" kautta?
Heh, just eilen omasta calikasta tuota kattelin... Meni hermot siihen nyrkillä hakkaamiseen
Mulla teki just samaa, autto ko vääntelin niirä "rautoja" kireämmälle joilla lukitaan poltin umpioon. Lamppu taitaa saada maan sen kannasta, mulla oli ne raudat löystyny jonka taakia huono kontaksi maihin. Lisäks putsasin ja kiristin sen johdon liitintä mikä tulee lampuun kiinni. Mulla ainaki rupes pelaan noilla.
Itte kans olen ajatellut että varmaan maadottaa itsensä siihen kantaan, kun eihän siinä erillistä maajohtoa edes ollut muistaakseni. On näköjään sentään kohtalotovereita ollut tähän auton "hakkaamiseen" liittyen ;D Pitää ottaa tällä viikolla sitten auki tuo kotelo ja tutkia että mikä hemmetti siinä oikein mättää... ärsyttävä vika