Terveisten ajoa...

Keskustelua Opeleista
Agitaattori
'Kadett'
'Kadett'

Terveisten ajoa...

Viesti Kirjoittaja Agitaattori »

:x No jos on rehtejä myyjiä - niin on kyllä ääliö ostajiakin!
Olen käynyt näyttämässä milloin missäkin noita VECTRAN osia joita mulla on toistaiseksi yllinkyllin.
Muutama esimerkki mainitakseni: Tarjosin 15" siistejä OPEL orggis aluja
hintaan 250e srj.- Ostaja tuli sovittuun paikkan ja TARJOSI 100e, no aikani emmittyäni sanoin että olkoot , mutta halvalla menee...nop kun ois pitäny kaivaa kuvetta niin ...sitten menikin puihin vaikka ite tarjos minkä tarjos.

Yhelle sällille myin 25mm alentavan madallus sarjan-ei ollukkaa tyytyväinen!
palautin rahan-vaikkei mun ois sitä minkään lain mukaan tarvinnu tehdä...

Eräs tyyppi ajatti mua 25km tullakseen hakee sovitusta paikasta sovittuun hintaan -(z)- TUMMENNETUT takavalot-siis TUMMENETUT...ei ottanukkaa kun piti viä kysyy kaverilta..
Artsi2
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Artsi2 »

Ei per***e! Jos tehdään kauppoja, niin tehdään kauppoja eikä ajateta muita turhan takia. Miten sulla pysyi nyrkit kurissa ?? ;)
Ioni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ioni »

V**tu mitä toimintaa, olisi kyllä hyvä jos täällä olisi risuja ja ruusuja osio rompetorilla, tyyliin huuto.net. :evil:
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

Kaupanteossa ei pidä olla liian 'rehellinen'. Jos ostaja saa hypistellä tuotetta ja hyvksyy sen niin ei sitä enää takaisin oteta. Eikä varsinkaan ajella pitkin kyliä hakemassa niitä ja ottamassa siitä kuluja itsellesi. Jos olet niin hyväsydäminen, että suostut ottamaan kamat takaisin niin anna kaverin tuoda..

respektit sulle kaupanteossa! 8)
Agitaattori
'Kadett'
'Kadett'

:o Niin unohdin mainita kävin LAHDESSA saakka näyttämässä erästä autoa kun ostaja oli niin kuumana autoon...eli siis polkaisin pakosarja punaisena TAMPERE -LAHTI välin reilussa tunnissa...

No ostaja-joka muuten oli kotoisin HEINOLASTA tutki auton ja tietenkin napsisi joistain epäoleellisista jutuista kuten esim. puuttuvasta taustapeilistä, pienestä lommosta etulokarissa, halkeamasta tuulilasissa yms.

No hän kuitenkin ITSE TARJOSI tietyn summan autostani joka on (diesel moottorinen ) hyväksyin tarjouksen ja sovittiin oiken kättäpäälle lyöden että mies hakee auton keskiviikkona Tampereelta- no tänään soitin miehelle tässä vaiheessa vielä luulin henkilöä mieheksi...tänä aamuna soitin hänelle jotta sopisimme aikataulun tarkemmin-RUTJAMUNA MENIKIN "puihin"! Lähetän hänelle hameen ja pussin pekån pähkinöitä....
kaupan perumisen syy oli naapuri joka hämmästeli miksi en sammuttanut autoni moottoria hetipaikalla kun saavuin tapaamispaikkaamme-no saahan sen DIESELIN tietysti niinkin rikottua..-toivottavasti joku myy ko. henkilölle oikein risan ja epätoivoisen auton HYVÄNÄ!
JaneZki
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JaneZki »

Agitaattori kirjoitti::o Niin unohdin mainita kävin LAHDESSA saakka näyttämässä erästä autoa kun ostaja oli niin kuumana autoon...eli siis polkaisin pakosarja punaisena TAMPERE -LAHTI välin reilussa tunnissa...

No ostaja-joka muuten oli kotoisin HEINOLASTA tutki auton ja tietenkin napsisi joistain epäoleellisista jutuista kuten esim. puuttuvasta taustapeilistä, pienestä lommosta etulokarissa, halkeamasta tuulilasissa yms.

No hän kuitenkin ITSE TARJOSI tietyn summan autostani joka on (diesel moottorinen ) hyväksyin tarjouksen ja sovittiin oiken kättäpäälle lyöden että mies hakee auton keskiviikkona Tampereelta- no tänään soitin miehelle tässä vaiheessa vielä luulin henkilöä mieheksi...tänä aamuna soitin hänelle jotta sopisimme aikataulun tarkemmin-RUTJAMUNA MENIKIN "puihin"! Lähetän hänelle hameen ja pussin pekån pähkinöitä....
kaupan perumisen syy oli naapuri joka hämmästeli miksi en sammuttanut autoni moottoria hetipaikalla kun saavuin tapaamispaikkaamme-no saahan sen DIESELIN tietysti niinkin rikottua..-toivottavasti joku myy ko. henkilölle oikein risan ja epätoivoisen auton HYVÄNÄ!
Ja tämä naapuri vissiin sammuttaa autonsa joka liikennevaloissa ettei mee rikki :wink: No on kyllä ollu mahdottoman huonoo tuuria sulla myynnin kanssa.
"Elämä opettaa, kuolema lopettaa"
"kalikan raato ja 1.5bar"
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jari79 »

sun tarvis ottaa mallia venäläisitä myyjyistä se tietty mustalaisista...
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Mulla kävi samalla lailla ku olin myymässä edellistä autoa rellu 19:sta pois.Lähdin näyttämään autoa 35km päähän kuten sovin ostajan kanssa.Siellä odotti joku maalaislippispääamis joka sitten koeajolle lähdettäessä ei osannu käyttää vaihteitakaan.Huudatti nelosella satasasen tiellä vaikka oli viitonenkin :evil: .Kun sitten päästiin kaupantekoon niin sälli sanoi että miettii vähän aikaa että soittaa kohta.No sitte se soitti ja tulin tekemään papereita. Hintakin oli sovittu 1500€.Sittenpä alkoi mennä pojalla pupu pöksyyn ja minun piti muka luvata takuuta 280tkm ajetulle rellulle :roll: .En suostunu siihen.No sitten ruvettiin puhumaan maksusta ja selvis että ei pojalla oikein käteistä ollu.(tässä vaiheessa tuli paikalle pojan kaveria,äitiä,siskoa) :o Aikoi kuulemma maksaa seuraavana päivänä tilille rahat autosta.Siinä oli pankki vieressä ja sanoin että käy nostamassa rahat tuolta jos ei ole käteistä.Viimein se sälli sanoi vaan heippa ja se puoli sukua häipy siitä pois :evil: .Vittu että rupes naurattamaan nämä jyväjemmarit... :D :D
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
Jarzki
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jarzki »

Agitaattori kirjoitti:No ostaja-joka muuten oli kotoisin HEINOLASTA tutki auton ja tietenkin napsisi joistain epäoleellisista jutuista kuten esim. puuttuvasta taustapeilistä, pienestä lommosta etulokarissa, halkeamasta tuulilasissa yms.
Tota mä en ymmärrä miten joku viittii tollasista alkaa valittamaan käytetyssä autossa. Tietysti onhan seki tapa koittaa tinkiä hinnasta.
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Jarzki kirjoitti:
Agitaattori kirjoitti:No ostaja-joka muuten oli kotoisin HEINOLASTA tutki auton ja tietenkin napsisi joistain epäoleellisista jutuista kuten esim. puuttuvasta taustapeilistä, pienestä lommosta etulokarissa, halkeamasta tuulilasissa yms.
Tota mä en ymmärrä miten joku viittii tollasista alkaa valittamaan käytetyssä autossa. Tietysti onhan seki tapa koittaa tinkiä hinnasta.
Jos olette ostamassa käytettyä autoa yksityiseltä myyjältä, niin ettekö tingi / yritä tinkiä yhtään? Kun autoa ollaan ostamassa, niin tottakai se tutkitaan tarkkaan, ettei tule yllätyksiä. Jos autosta löytyy selkeitä vikoja, kuten puuttuva taustapeili taikka rikkinäinen tuulilasi, niin tottakai, se on peruste tinkiä hintaa. Onko puuttuva taustapeili "epäolennainen" vika..?! Ymmärrän kyllä jos ollaan myymässä purukumilla paikattua ritsaa, että liika nuuskiminen saa hermostumaan, mutta jos ollaan rehellisisllä asioilla, niin eikö tuo ole ihan normaalia?
Kilpakarva
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Kilpakarva »

Antero kirjoitti:
Jarzki kirjoitti:
Jos olette ostamassa käytettyä autoa yksityiseltä myyjältä, niin ettekö tingi / yritä tinkiä yhtään? Kun autoa ollaan ostamassa, niin tottakai se tutkitaan tarkkaan, ettei tule yllätyksiä. Jos autosta löytyy selkeitä vikoja, kuten puuttuva taustapeili taikka rikkinäinen tuulilasi, niin tottakai, se on peruste tinkiä hintaa. Onko puuttuva taustapeili "epäolennainen" vika..?! Ymmärrän kyllä jos ollaan myymässä purukumilla paikattua ritsaa, että liika nuuskiminen saa hermostumaan, mutta jos ollaan rehellisisllä asioilla, niin eikö tuo ole ihan normaalia?
Mutta eikös se rehellisessä normaalissa kaupankäynnissä ole huomioitu jo pyyntihinnassakin. Vai meinaatko että mahdollisen osatjan kommentti puuttuvasta taustapeilistä on se joka herättää myyjän huomaamaan et katos piru, sehän puuttuu tosiaankin, enpä ollut huomannut aikaisemmin .... Eiköhän myyjä yleensä tunne autonsa puutteet ja viat, kysehän on kaupanteossa siitä kohtaako myyjän käsitys esineen arvosta ostajan käsitystä esineen arvosta.

Karrikoidusti, jos myyn autoa ilman moottoria 1000€, niin kyllä siinä tiettyä huumoria on tinkiä auton hintaa 500€ koska eihän siinä ole moottoria ....
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Auton myyminen ja ostaminen on kaupankäyntiä. On totta, että osa ihmisistä ei osaa kuin valittaa ja on ärsyttävää, jos autoa tulee katsomaan joku renkaanpotkija, joka ei ole todellisuudessa autoa edes ostamassa. Kaupankäyntiin kuuluu terve tinkiminen. Jos hinnassa ei ole varaa, sitten myyjä ei siihen suostu, mutta aina kannattaa yrittää. Edelleenkin väitän, ettei kukaan osta autoa ilmoituksen perusteella ja lyö rahoja tiskiin näkemättä pirssiä. Auton hintaan kannattaa aina pistää hieman ilmaa. Jos joku ostaa auton pyyntihintaa, myyjä on tyytyväinen ja jos joku tinkaa voidaan hieman pudottaa hintaa ja ostaja on tyytyväinen. On totta, että 500e autosta ei paljoa voi tinkiä, mutta yrittää saa.
Vectr@ B
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vectr@ B »

Myös jos autoa on ostamassa liikkeestä tai jopa yksityiseltä, itse vaadin AINA vähintään vuorokauden auton koeajoa, tosin 100-2000 auton ostan suoraan, mutta kun mennään kalliinpiin silloin vähintään tuo aika.
Aika hyvin antavat vaikka viime viikollakin tuli vastaus ei ole tapana antaa, mutta myyjä kertoi kysyvänsä "pomolta" ja muutaman tunnin kuluttua puhelin soi, vastaus oli:No, tottakai autoa täytyy saada ajaa ja testata, yllätys että vikoja ilmeni ja kun auto palautettiin myyjä sanoi, että saatte auton seuraavalla viikolla uudestaan jos haluatte...
Agitaattori
'Kadett'
'Kadett'

:o ANTERO! Pyynti hintani ko. autosta on noin 500e alle yleisenhintatason, joten olen kyllä jo huomionut pikku puutteet hinnassa-vaikkei olisi peilejä ollenkaan nin edullinen on!!!!!tausta peili tuulilasissa ei muuten ole pakollinen varuste autossa, - kuskin vasen ulkopeili ainoastaan-jos ny ruvetaan saivarteleen.-tämä minun ajoneuvo ei todellakaan ole mikään romukasa, vaan muutama viikko sitten katsastettu DIESEL käyttöinen henkilöauto, jolla ajelee varmasti vielä 2-300000km.

Eilen muuten kävi kattomassa yksi naukuja lisää..-tuli oikeen SEINÄJOEN takaa tänne TAMPEREELLE, puhelimessa rehvasteli tyyliin 8) " MIN OON POHOJA MAALTA , JA SEN MINKÄ LUPAHAN SEN MYÖS PIRÄN-PIDÄ NY MULLE SE AUTOO VARATTUNA !! TÄÄLTÄ TULOO OSTO MIES HAKEMAHAN SEN!" 8)
Tuli kyllä niinkuin oli sovittu ja ajeli lenkit ja hyväksi kehui...sanoi käyvänsä kurillaan kattomassa jotain sitikkaa ..ja TULOO HAKEMAHAN illemalla mun autoni. :lol:
No eipä kuulunu ukosta moneen tuntiin- joten soittelin hänelle ja kysyin missä mennään? ........no taas kävi niinkuin pahoin pelkäsin, ukko meni palmuun ,ja sanoi ostotarjouksen perumisen syyksi että autossani ei ole ALKUPERÄISIÄ SÄHKÖJOHTOJA konehuoneessa!!!!!!!!!! ja että hän on jo kotimatkalla uudella sitikallaan, ilmeisesti ei julmasta ulkomuodostani johtuen uskaltanu pikku kuikelo mulle paikanpäällä sanoo ettei otakka autoa, olen isokokoinen mutta mukavapoika ..tiettyyn melko korkeaan rajaan saakka. :roll: HOHOIJAA......Pidän ilmoitustani edellen siellä sun täällä ja otan seuraavat ostaja ehdokkaat säälittävinä kerjäläisinä, tarpeeksi kun löytävät vikoja annan luuvitosen puhua suoraa sinfoniaansa........ :evil:
Ooppelimies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ooppelimies »

Itselläkin hieman kokemuksia näistä omituisista ostajista.

Myin muutama vuosi sitten KePön kautta kesärengas settiä.
Ostajaehdokas tulikin ja teki tarjouksen, johon suostuin.
Hepulla ei ollut rahaa mukanaan ja renkaat eivät mahtuneet takakonttiin(?).
Sovittiin että toimitan renkaat hänelle seuraavana päivänä.
Soitin kyseiselle herralle seuraavana päivänä ja vastaus oli:"Älä soittele enää tähän numeroon tai saat poliisin perääs..." :lol:

Terkut vaan Jyväskylään Kummeli pulisonkeja käyttävälle 160cm pitkälle "herrasmiehelle". :evil:
Vastaa Viestiin