Astra G OPC farkun alustasarjoja
Astra G OPC farkun alustasarjoja
Oisko kukaan nähnyt nettisivuja selatessa, että olisi tuohon farkku opc malliin ollu jousia tahi koko alustasarjaa myynnissä. Vanhempaan opc malliin(HB) löytyy jousia muttei tähän z20let koneella varustettuun. Tietysti voihan siinä koittaa vähän soveltaa, että laittaa coupe turbon etujouset ja jotku 2 litrasen farkun takajouset mutta katsastuksessa sitten napsahtaa 
Minkä mä sille mahdan...sellast se elämä on!
Onko OPC:ssä erilainen rakenne vai miksi siihen ei löyry? Jos sama niin eikös sopivat jouset pysty ottamaan massojen mukaan? Ainakin mulla olevien eibachien jousien TÜV-lapussa on merkitty jousien numero vain keulapainon mukaan: www.eibach.com, ja sieltä surffailemaan..Pro-kit jousta on caravaniin (-35mm).
Jotenkin en jaksaisi uskoa että rakenne olisi erillainen. Laitoin kyselyn myös tuonne Opel performance centeriin mutta ei ole kuulunut mitään? Pitänee kysellä jos sais jouset painon mukaan. Turbo coupessahan paino on keulan osalta sama kuin tossa opc farkussa. Näyttää tuo auto nyt niin traktorilta kun laitettiin noi artec:n turbot alle 
Näyttäs noi etu ja takapään kantavuudet olla aivan erillaiset kuin muissa farmarimalleissa. OPC:n spekseissä eteen 985kg ja taakse 960kg. 2.2 bensan spekseissä 935kg eteen ja 885kg taakse. 2.2 dti eteen 995kg ja taakse 885kg.......Mikä perkule tossa opc:ssa oikein kasvattaa tuon rajan niin korkealle?
Aika jännä et urheilullisimmassa mallissa on suurin kantavuus..hassuaoutoajännää.
Keula menis samoilla kuin dieselit, mut takapää?? Jäykempi alusta(olettaisin) kuin muissa malleissa niin kantaa enemmän, niinkö? Kysypä merkkiliikkeestä siihen sopivaa alustaa, onko ja mitä niiden settien spekseissä lukee..Vaikka en yhtään ihmettelis jos sieltä saa vaan 'ei-oo'-alustaa.
Se on vissiin aina sama juttu näiden "urheiluautojen" kanssapine kirjoitti:Aika jännä et urheilullisimmassa mallissa on suurin kantavuus..hassuaoutoajännää.Keula menis samoilla kuin dieselit, mut takapää?? Jäykempi alusta(olettaisin) kuin muissa malleissa niin kantaa enemmän, niinkö? Kysypä merkkiliikkeestä siihen sopivaa alustaa, onko ja mitä niiden settien spekseissä lukee..Vaikka en yhtään ihmettelis jos sieltä saa vaan 'ei-oo'-alustaa.
Ainakin sen ensimmäisen X20XER-koneella varustetun vapaastihengittävän Astra OPC:n kohdalla Opel Performance Centerin kanta oli sellainen, että siihen malliin oli se alusta viritetty juuri sellaiseksi kuin se on ja jopa rengaskokoa tai merkkiä ja mallia ei saisi muuttaa alkuperäisestä, vaan pitäisi hankkia täsmälleen samanlaiset renkaatkin kuin ensiasennuksena on ollut.
Tiedä sitten onko OPC:lla mielipiteet vaihtuneet tuon jälkeen, mutta pointtina oli siis se, että he ovat nähneet suuren vaivan jousien, iskareiden ja renkaiden valinnassa autoon ja kantana oli että niiden osien vaihtaminen "pilaa" auton (heidän mielestään). Että välttämättä siitä osoitteesta ei saa vastausta korvikejousille tai alustasarjalle...
Mutta luulisi sitä että siihen sopisi samat alustan osat kuin muihinkin Astroihin, vaikka vakio-osat ovatkin erilaiset.
Tiedä sitten onko OPC:lla mielipiteet vaihtuneet tuon jälkeen, mutta pointtina oli siis se, että he ovat nähneet suuren vaivan jousien, iskareiden ja renkaiden valinnassa autoon ja kantana oli että niiden osien vaihtaminen "pilaa" auton (heidän mielestään). Että välttämättä siitä osoitteesta ei saa vastausta korvikejousille tai alustasarjalle...
Mutta luulisi sitä että siihen sopisi samat alustan osat kuin muihinkin Astroihin, vaikka vakio-osat ovatkin erilaiset.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Sehän voi olla kyllä aivan mahdollista ja luultavasti onkin. Tosin mielestäni se alusta on aika löysä(tottunu kivirekiin) mutta kyllä se toimii kun se kerta on tuohon suunniteltu. Siihen vapari OPC malliinhan löytyy jousia vaikka mistä, mutta näihin turbotettuihin ei suoranaisesti ole kerrottu, että niihin saisi, mutta kun rupeaa lukemaan noita esim. H&R:n sivuja niin siellä kerrotaan epäsuorasti kantavuudet ja tehot jolloin ne jouset kävisi tuohon OPC farmariin
Tuskin niitä muiita g astran farkkumalleja on 147kw teholla kun OPC