Tummennukset!

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
LEGEND
'Agila'

Tummennukset!

Viesti Kirjoittaja LEGEND »

Kertoisiko joku paljon lasien tummentaminen maksaa liikkeessä, kuinka vaikeaa niitä on itse tummentaa?
-AM-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -AM- »

http://www.juhalustig.fi/index.php?sivu=hinnasto sieltä näet hintoja.

EDIT: Ja searchilla löytyy monta topikkia lasien tummentamisesta.
Altti450
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Re: Tummennukset!

Viesti Kirjoittaja Altti450 »

LEGEND kirjoitti:Kertoisiko joku paljon lasien tummentaminen maksaa liikkeessä, kuinka vaikeaa niitä on itse tummentaa?
Hinta riippuu auton koosta ja lasien määrästä. Lustig taisi tehdä
farmarin 240:een, jos en väärin muista. Teippinetissä farkku maksaa 320,-
Itse tehtynä kunnon kalvoilla hinta on jotain 100-150 euroa. Esim teippinetin
käyttämät solar gard kalvot farmariin ~5 metriä ~100 euroa (seri-decosta) ja siihen hyvä muovilasta parikymppiä.

Myös kuumailmapuhallin olisi hyvä olla olemassa jos joutuu lämmittelemään noita kalvoja. Pitäisi olla melko helppo asentaa (jos nähnyt/tehnyt ennen) tosin kaveri on hyvä olla apuna.
Ooppelimies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ooppelimies »

Ilmeisesti et ole kirjoituksesta päätellen tummentanut ennen itse?
Suosittelen viemään suosiolla liikkeeseen, sillä minä en ainakaan saanut kalvoa yksin edes kunnolla olohuoneen ikkunaan. :oops:
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Ennemmin vie liikkeeseen jos ei ole täysin varma taidoistaan. Tulee melko amiksen näkönen kun ostaa halpahallista halvinta ja tumminta kalvoa ja räveltää itse kiinni...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
g-astra
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja g-astra »

Laitoin joskus saappiin bilteman hiukan peilaavat kalvot, eka sivuikkuna meni niin sanotusti v*tuiksi, mut toinen sivu- ja takaikkuna ihan jees. Tarkkaa hommaahan se on, mutta ihan tehtävissä, eikä maksa paljon. Aika pölyttömän paikan vaatii, oisko talvella helpompi kun ei kadut pölyä.
Croft
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Croft »

kyllähän itekki saa ihan tyylikkäät, jos vaan on aikaa ja hermoja väännellä niitä. ite en kyllä edes kokeile enää mihkää sen verta v*ttumaista hommaa. jos ekaa kertaa on koko aiheen kanssa tekemisissä, niin en suosittele.
ersekis
'Kadett'
'Kadett'

kyllä ne

Viesti Kirjoittaja ersekis »

kannattaa halpahallista ostaa ite laitoin asconaan ite saippuavedellä ja kumilastalla ja tuli erittäin siisti osi kyl voinu tulla siistimpiki mut en jaksanu nii tarkkaa tehä, mut senverra siisti oli ettei ollu ku muutama pien ilmakupla

kalvot on siitä hyvät et ne voi repii helposti pois,ite otin talveks takalasist pois et näkee peruuttaa :),, jos ne ikkunat tummentaa maalaamalla vai mitä ainetta nyt onkaa ni niit ei saakkaa pois .

ihan helppo homma mielestäni oli vaik en oo ikinä enne moista tehny,,
vinkkinä viel et kun sen kalvon läntää siihe kastellulle ikkunalla ni kandee kastella myös se kalvo jotta se kumilasta luistaa kunnolla,,tota ei lukenu ohjekirjas,,ja kattoo tarkkaa ettei jää ilmakuplia.

ja nii ne kalvot maksaa about7€ semmone 50senttiä*3metriä
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

Jos on paljonkin kaareva lasi, niin hermot saattaa mennä kun itse laittaa...

Mulla meni farkku Astran takalasin kanssa melkein koko päivä ja useampi yritys, mutta kyllähän ne sitten siihen sai, mutta 3 osassa. Yhessä palassa ei toivoakaan.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Tico
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tico »

Vecstra kirjoitti:Jos on paljonkin kaareva lasi, niin hermot saattaa mennä kun itse laittaa...

Mulla meni farkku Astran takalasin kanssa melkein koko päivä ja useampi yritys, mutta kyllähän ne sitten siihen sai, mutta 3 osassa. Yhessä palassa ei toivoakaan.
Laitoitko millä lailla kolmessa osassa? Vaaka tasoon 3 osassa vai pysty osissa?
Ittellä olisi kans tummentaminen edessä ja tarkotuksena laittaa vähän laadukkaammat kalvot autoon.
Q5 Quattro
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

vaakasuunnassa katkaset kalvon
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Kaareviin laseihin kannattaa ensin laittaa kalvo ulkopintaa vasten ja kuumailmapuhaltimella lämmittämällä oikeaan muotoon.Sen jälkeen vasta lähtee sisäpuolelle asentelemaan...
Tico
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tico »

Eli lämittämällä sen saisi yhdessä osassa laitettua, kun ulkopuolelle ekana asettelee?
Sivulaseissa ei taidakkaan olla mitään ongelmaa laittaa?
Q5 Quattro
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Suorat pinnat on helppoja laittaa, kunhan ensi puhdistaa pinnan hyvin.

Tuolla ilmassa liikkuu aika paljon moskaa ja kalvon alle jääneet moskat paistaa kilometrin päähän.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
smppa
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja smppa »

Tico kirjoitti:Eli lämittämällä sen saisi yhdessä osassa laitettua, kun ulkopuolelle ekana asettelee?
Joo, tolleen ulkopuolelta lämmittelemällä ja muotoilemalla meni puol päivää siihen em. Astraan, eli en saanut yhestä palasta. Sitten leikkasin lämmitimen lankoja pitkin 3:een osaan. Kalvo oli 3M:n kalvoa, eli ei mitään halpa-paskaa.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Vastaa Viestiin