Tummennukset!
Tummennukset!
Kertoisiko joku paljon lasien tummentaminen maksaa liikkeessä, kuinka vaikeaa niitä on itse tummentaa?
http://www.juhalustig.fi/index.php?sivu=hinnasto sieltä näet hintoja.
EDIT: Ja searchilla löytyy monta topikkia lasien tummentamisesta.
EDIT: Ja searchilla löytyy monta topikkia lasien tummentamisesta.
Re: Tummennukset!
Hinta riippuu auton koosta ja lasien määrästä. Lustig taisi tehdäLEGEND kirjoitti:Kertoisiko joku paljon lasien tummentaminen maksaa liikkeessä, kuinka vaikeaa niitä on itse tummentaa?
farmarin 240:een, jos en väärin muista. Teippinetissä farkku maksaa 320,-
Itse tehtynä kunnon kalvoilla hinta on jotain 100-150 euroa. Esim teippinetin
käyttämät solar gard kalvot farmariin ~5 metriä ~100 euroa (seri-decosta) ja siihen hyvä muovilasta parikymppiä.
Myös kuumailmapuhallin olisi hyvä olla olemassa jos joutuu lämmittelemään noita kalvoja. Pitäisi olla melko helppo asentaa (jos nähnyt/tehnyt ennen) tosin kaveri on hyvä olla apuna.
- Ooppelimies
- 'Diplomat'

kyllä ne
kannattaa halpahallista ostaa ite laitoin asconaan ite saippuavedellä ja kumilastalla ja tuli erittäin siisti osi kyl voinu tulla siistimpiki mut en jaksanu nii tarkkaa tehä, mut senverra siisti oli ettei ollu ku muutama pien ilmakupla
kalvot on siitä hyvät et ne voi repii helposti pois,ite otin talveks takalasist pois et näkee peruuttaa
,, jos ne ikkunat tummentaa maalaamalla vai mitä ainetta nyt onkaa ni niit ei saakkaa pois .
ihan helppo homma mielestäni oli vaik en oo ikinä enne moista tehny,,
vinkkinä viel et kun sen kalvon läntää siihe kastellulle ikkunalla ni kandee kastella myös se kalvo jotta se kumilasta luistaa kunnolla,,tota ei lukenu ohjekirjas,,ja kattoo tarkkaa ettei jää ilmakuplia.
ja nii ne kalvot maksaa about7€ semmone 50senttiä*3metriä
kalvot on siitä hyvät et ne voi repii helposti pois,ite otin talveks takalasist pois et näkee peruuttaa
ihan helppo homma mielestäni oli vaik en oo ikinä enne moista tehny,,
vinkkinä viel et kun sen kalvon läntää siihe kastellulle ikkunalla ni kandee kastella myös se kalvo jotta se kumilasta luistaa kunnolla,,tota ei lukenu ohjekirjas,,ja kattoo tarkkaa ettei jää ilmakuplia.
ja nii ne kalvot maksaa about7€ semmone 50senttiä*3metriä
Jos on paljonkin kaareva lasi, niin hermot saattaa mennä kun itse laittaa...
Mulla meni farkku Astran takalasin kanssa melkein koko päivä ja useampi yritys, mutta kyllähän ne sitten siihen sai, mutta 3 osassa. Yhessä palassa ei toivoakaan.
Mulla meni farkku Astran takalasin kanssa melkein koko päivä ja useampi yritys, mutta kyllähän ne sitten siihen sai, mutta 3 osassa. Yhessä palassa ei toivoakaan.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Vectran italianserkku
Laitoitko millä lailla kolmessa osassa? Vaaka tasoon 3 osassa vai pysty osissa?Vecstra kirjoitti:Jos on paljonkin kaareva lasi, niin hermot saattaa mennä kun itse laittaa...
Ittellä olisi kans tummentaminen edessä ja tarkotuksena laittaa vähän laadukkaammat kalvot autoon.
Q5 Quattro
Joo, tolleen ulkopuolelta lämmittelemällä ja muotoilemalla meni puol päivää siihen em. Astraan, eli en saanut yhestä palasta. Sitten leikkasin lämmitimen lankoja pitkin 3:een osaan. Kalvo oli 3M:n kalvoa, eli ei mitään halpa-paskaa.Tico kirjoitti:Eli lämittämällä sen saisi yhdessä osassa laitettua, kun ulkopuolelle ekana asettelee?
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Vectran italianserkku
Vectran italianserkku