Meitsi pääty tämmöseen ratkasuun: http://mikko.apina.netJ@gr kirjoitti: Mä heitin jakosuotimen sinne oven sisään mutta sit on vähän huonompi homma jos ei mahdu...
Ja tohon astran etupään hyvyyteen voi sen verran sanoa että orggis kaiuttimet kuulosti lähinnä pullamössöltä kun vertas kunnon erillissarjaan. Eli soundi muuttu paljon puhtaammaksi ja tarkemmaksi.
Astraan (G) erillissarja?
Toihan näyttää ihan fiksulta ratkaisulta.miklako kirjoitti:Meitsi pääty tämmöseen ratkasuun: http://mikko.apina.netJ@gr kirjoitti: Mä heitin jakosuotimen sinne oven sisään mutta sit on vähän huonompi homma jos ei mahdu...
Ja tohon astran etupään hyvyyteen voi sen verran sanoa että orggis kaiuttimet kuulosti lähinnä pullamössöltä kun vertas kunnon erillissarjaan. Eli soundi muuttu paljon puhtaammaksi ja tarkemmaksi.
Saman homman minäkin tein, koversin tiukan kolon styroksiin suotimelle ja vähän vielä kuumaliimaa.miklako kirjoitti: Meitsi pääty tämmöseen ratkasuun: http://mikko.apina.net
Projektit ja esittelyt
Opel Astra H wagon opc-line 2007
Astrasta ei ole kokemuksia, mutta vastaillaanpa silti.
Itsellä on (tällähetkellä kyllä porukoitten autossa kiinni) DLS:n MS6 erillissarja, jonka hankin käytettynä joulun jälkeen. Hyvin soi ihan pelkällä mankalla (JVC:n perus mp3-pyöritin), jos lujempaa haluaa soittaa niin ehkä kaipaa vahistimen kaveriksi. Minulle kyllä riittävät nuo mankankin tehot aivan mainiosti, tai siis minun kukkarolleni. Jos rahaa jostakin saa, niin sitten voi olla että 2-kanavainen vahvistin tulee. Ilmankin siis pärjää, mutta jos tapana on luukuttaa kovinkin lujaa, niin sitten kyllä vahvistin on paikallaan.
Äänellisesti tuo DLS:n MS6 siis on minun mielestäni aikalailla täydellinen. Ainoa mitä olen jäänyt kaipaamaan, on erilliset keskiääniset, mutta se lienee kaikkien 2-tie erillissarjojen ongelma, kun midit sijaitsevat ovissa ja diskantit ylhäällä. Ääni "seilaa" ylhäältä alas, mutta ei kovin pahasti. Ongelmasta pääsee eroon hankkimalla 3-tie erillissarjan, mutta se on taas oma vaivansa asennella sellainen autoon, jossa ei ole valmiita paikkoja...
Itsellä on (tällähetkellä kyllä porukoitten autossa kiinni) DLS:n MS6 erillissarja, jonka hankin käytettynä joulun jälkeen. Hyvin soi ihan pelkällä mankalla (JVC:n perus mp3-pyöritin), jos lujempaa haluaa soittaa niin ehkä kaipaa vahistimen kaveriksi. Minulle kyllä riittävät nuo mankankin tehot aivan mainiosti, tai siis minun kukkarolleni. Jos rahaa jostakin saa, niin sitten voi olla että 2-kanavainen vahvistin tulee. Ilmankin siis pärjää, mutta jos tapana on luukuttaa kovinkin lujaa, niin sitten kyllä vahvistin on paikallaan.
Äänellisesti tuo DLS:n MS6 siis on minun mielestäni aikalailla täydellinen. Ainoa mitä olen jäänyt kaipaamaan, on erilliset keskiääniset, mutta se lienee kaikkien 2-tie erillissarjojen ongelma, kun midit sijaitsevat ovissa ja diskantit ylhäällä. Ääni "seilaa" ylhäältä alas, mutta ei kovin pahasti. Ongelmasta pääsee eroon hankkimalla 3-tie erillissarjan, mutta se on taas oma vaivansa asennella sellainen autoon, jossa ei ole valmiita paikkoja...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Samaa sarjaa ittekin asentelen. Eli DLS MS6 Erillissarja. Ottaa vaan koville noitten soviterenkaitten teko. Nyt loppu vaneri elikä asennus jatkuu maanantaina.m.k kirjoitti:Astrasta ei ole kokemuksia, mutta vastaillaanpa silti.
Ja vinkkinä niille jotka eka kertaa ottaa noita pahveja irti: Kun kaikki ruuvit on irti ja pahvi roikkuu vaan yläreunasta ikkunatiivisteen varassa niin kannattaa laskea lasi ja työntää sormet molemmin puolin (peukalot tietysti siäpuolelle) ikkunatiivistettä ja nostaa siitä jos mahtuu hyppyset väliin
Millä kaivoit kolon suotimelle? Itte käytin semmosta porakoneeseen tarkoitettua sivujyrsinterää.rxw kirjoitti:Saman homman minäkin tein, koversin tiukan kolon styroksiin suotimelle ja vähän vielä kuumaliimaa.
Porasin kuopat isolla terällä ja nimenomaan sivujyrsinterällä loput.miklako kirjoitti: Millä kaivoit kolon suotimelle? Itte käytin semmosta porakoneeseen tarkoitettua sivujyrsinterää.
Projektit ja esittelyt
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Samanlaiset on G:ssä.Miro.Simounen kirjoitti:mikäli samaa huttua on kun B vectrssa niin eipä sinne kovin kummosta tarvi panna että parempaan pääsee.. (sellaset pahvikartioiset muovirunkoset jutut)Zeni kirjoitti:AStrassa kannattaa jo ihan oikeasti kuunnella ja miettiä mitä sinne tilalle tunkee. On meinaan todella hyvä jo vakiona tuo etupää.
Muovinen sovitepala on kiinni GM:n elementissä, ehjänä ei taida saada irti.
Kartiot on aika onnettomat pahviläpyskät.
Projektit ja esittelyt
Ton sarjan minkä minä asensin niin siinä oli asennussyvyys 67mm ja tein siihen 15mm lastulevystä soviterenkaat ja minun mielestä ne istuu ihan hyvin paikoilleen. En kyllä muista tarkkaan mutta se taitaa olla siinä 40-50mm assenussyvyys.Omenalimu kirjoitti:Mikäs toi asennussyvyys pitää olla kajareissa että ne viel menee sinne paikalleen oviin? Tässä meinaan alkaa kiinnostamaan minuakin tuo kaijuttimien vaihto.
Juu kiitoksia tästä, nyt osaa sit jotain lähteä ostamaan.miklako kirjoitti:Ton sarjan minkä minä asensin niin siinä oli asennussyvyys 67mm ja tein siihen 15mm lastulevystä soviterenkaat ja minun mielestä ne istuu ihan hyvin paikoilleen. En kyllä muista tarkkaan mutta se taitaa olla siinä 40-50mm assenussyvyys.Omenalimu kirjoitti:Mikäs toi asennussyvyys pitää olla kajareissa että ne viel menee sinne paikalleen oviin? Tässä meinaan alkaa kiinnostamaan minuakin tuo kaijuttimien vaihto.
Irmscher DTM Edition Coupe -03
Itsellä on LO, mutta minusta tuntuu että MED olisi ehkä parempi. Kokeilemalla kyllä löytyy sopiva...Omenalimu kirjoitti:Nyt tuli itekkin haettua tuollainen DLS MS6 erkkasarja ja ei kun asentelemaan.
Edit: täällä kun noita DLS MS6:sia on moni laittanut niin mitäs olette laittanut noille disuille säädöiks jakosuotimesta? low med hi?
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.