1.6 sv kulkupuoli?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Teuvo
OCF Member 2018
OCF Member 2018

1.6 sv kulkupuoli?

Viesti Kirjoittaja Teuvo »

87 kadetti 1.6sv kakkosvaihteella rajotin ottaa vastaan 80km/h. 87 ascona 1.6sv kakkosvaihteella rajotin ottaa vastaan 110km/h. Kierrosluvuist ei tietoo ko toises ei o mittarii ja toises se on rikki. Mistä tuo ero voi johtuu?
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Eri välitykset.
Ex kadetissa niinikään 80 km/h pätkäisi rajoitin 2 vaihteella.
KaksKytXee
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja KaksKytXee »

TJT kirjoitti:Eri välitykset.
Ex kadetissa niinikään 80 km/h pätkäisi rajoitin 2 vaihteella.
Tai mittari valehtelee.
_Mikko_
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja _Mikko_ »

Eikös tuo sv kone ole kaasarikone(tai irmelin ruiskulla)? Ei kai siinä nyt ainakaan kierrostenrajoitinta ole? Kaverin kadetti (16sv) kiersi vapaalla kätevästi vajaa 8000rpm.

mulla tulee "rikka" vastaa sinnä satasen kohilla::: koneena 20NE
"Terve" on huonosti tutkittu...
Matruusi
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matruusi »

_Mikko_ kirjoitti:Eikös tuo sv kone ole kaasarikone(tai irmelin ruiskulla)? Ei kai siinä nyt ainakaan kierrostenrajoitinta ole?

mulla tulee "rikka" vastaa sinnä satasen kohilla::: koneena 20NE
Kylläpähän siinä vaan semmonen on. Mutta ei kai tosta nyt ressiä kannata ottaa vaikka se rajotin 1,6:ssa tuleekin eri autossa eri kohalla.
_Mikko_
'Senator'
'Senator'

Nyt kyllä joku joka tietää miten opelin kaasarikoneissa toimii kierrostenrajoitin(toimintaperiaate) ni kertokaa. En itse ole vielä sellaiseen törmännyt :o . On kai niitäkin sitten jossain olemassa ??????
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

_Mikko_ kirjoitti:Nyt kyllä joku joka tietää miten opelin kaasarikoneissa toimii kierrostenrajoitin(toimintaperiaate) ni kertokaa. En itse ole vielä sellaiseen törmännyt :o . On kai niitäkin sitten jossain olemassa ??????
Eipä ole itsekään tullut kaasarikoneissa vielä rajoittimeen törmättyä.
Piruuksillaan kerran kokeilin ottaa asconasta kierrokset tappiin (1.6S -82) ykkösellä näytti mittari 60km/h ja kone kiersi niin **sti!!
Itselläni ei enää luonto kestänyt kierrättää enempää, ja eikä oikein laturikaan kierrättämisestä tykännyt, vaan alkoi vinkumaan pahaenteisesti ja sytytti latausvalon kojelautaan :lol: No mitä muutakaan voi varaosaliikkeen tarvikelaturilta odottaa..
KaksKytXee
'Kadett'
'Kadett'

Ainakin isolohkossa on rajoitin mutta en sitten tiedä vanhemmista.

Omassa 16sv:ssä oli ainakin.

Ascona C : Ei tainnut tuo sinun 82-ascona olla sv koneella? Ja kone ei muuten ole sv jos siinä on Irmscherin ruisku.

Joupe82:ootko varma että molemmat on samalla kaasarilla?
- Opel Kadett E-
_Mikko_
'Senator'
'Senator'

16sv koneeseen saa vaan aika äkkiä kaasarin tilalle sen Irmscherin ruiskun. Mutta jos on kyseinen ruisku ni ei se sitä tarkoita että kone olisi nimenomaan 16sv. Niistä sattuu vaan minulla olemaan edes vähän kokemusta (13s/ ja 16sv+Irmscher).

Mutta että kaasarikoneessa kierrostenrajoitin :o
KaksKytXee
'Kadett'
'Kadett'

En haluais alkaa millään kilpailemaan mutta jos oikein laskin niin itsellä ollut 2kpl sv, 3sh, 1kpl c16nz ja 1kpl c14nz Irmscherin ruiskulla että kyllä itselläkin jotain kokemusta näistä vehkeistä.
- Opel Kadett E-
_Mikko_
'Senator'
'Senator'

KaksKytXee kirjoitti:En haluais alkaa millään kilpailemaan mutta jos oikein laskin niin itsellä ollut 2kpl sv, 3sh, 1kpl c16nz ja 1kpl c14nz Irmscherin ruiskulla että kyllä itselläkin jotain kokemusta näistä vehkeistä.
No ei mulla olekkaan niistä paljoa kokemusta että voiton veit heittämällä(vähän enempi rämpänny näitä 2.0 8v laitteita). Mutta niissä kaasarikoneissa joiden kanssa olen ollut tekemisissä ei ole ollut kierrostenrajoitinta(ainakaan alle 8000rpm :lol: ). Tuossa c16nz koneessa ainakin luulis olevan rajotin(eikös se ole ruisku). Itse en vai ole törmännyt 16sh tai 16sv kaasarikoneeseen jossa olisi kierrostenrajoitin.
Matruusi
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matruusi »

_Mikko_ kirjoitti:16sv koneeseen saa vaan aika äkkiä kaasarin tilalle sen Irmscherin ruiskun. Mutta jos on kyseinen ruisku ni ei se sitä tarkoita että kone olisi nimenomaan 16sv. Niistä sattuu vaan minulla olemaan edes vähän kokemusta (13s/ ja 16sv+Irmscher).

Onko mitä väliä onko kaasari vai ruisku, kierroksia ne molemmat ottaa.
Samalla sytkällähän ne molemmat koneet voi toimia, mutta olkoon...
ascona_c
OCF Member 2020

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

KaksKytXee kirjoitti:

Ascona C : Ei tainnut tuo sinun 82-ascona olla sv koneella? Ja kone ei muuten ole sv jos siinä on Irmscherin ruisku.
SV-kone taisi tulla vasta -1986, joten SH-konehan tuo omani oli.
_Mikko_
'Senator'
'Senator'

Matruusi kirjoitti:
_Mikko_ kirjoitti:16sv koneeseen saa vaan aika äkkiä kaasarin tilalle sen Irmscherin ruiskun. Mutta jos on kyseinen ruisku ni ei se sitä tarkoita että kone olisi nimenomaan 16sv. Niistä sattuu vaan minulla olemaan edes vähän kokemusta (13s/ ja 16sv+Irmscher).

Onko mitä väliä onko kaasari vai ruisku, kierroksia ne molemmat ottaa.
Samalla sytkällähän ne molemmat koneet voi toimia, mutta olkoon...
Ei sillä nyt niin väliä olekkaan onko se kaasari vai ruisku. Minun kohdalle ei ole sattunut 1,6sv konetta jossa olisi löytynyt kierrostenrajoitin(olen "kuullut" että joissain kaasari bemareissa olisi kr). Eniten kokemusta on 1,6sv koneella olevasta D kadetista(kaverin auto jonka konepellin alla on tullut itsekkin paljon pyörittyä) joka kyllä kiersi hyvin yli 7500rpm vapaalla.

Eniten minua kiinnostaisi sen kierrostenrajoittajan toimintaperiaate. Eli onko se mekaaninen vai elektrooninen systeemi noissa 16sv koneissa?
Juho M-P
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

SV-koneissahan on joku ihmeellinen elektronisesti säätyvä sytytys. Siellä tulipellissä on sellanen ruiskuboksin näkönen laatikko. Uskon että sieltä rajoitin löytyy...
Vastaa Viestiin