1.6 sv kulkupuoli?
1.6 sv kulkupuoli?
87 kadetti 1.6sv kakkosvaihteella rajotin ottaa vastaan 80km/h. 87 ascona 1.6sv kakkosvaihteella rajotin ottaa vastaan 110km/h. Kierrosluvuist ei tietoo ko toises ei o mittarii ja toises se on rikki. Mistä tuo ero voi johtuu?
-
KaksKytXee
- 'Kadett'

Kylläpähän siinä vaan semmonen on. Mutta ei kai tosta nyt ressiä kannata ottaa vaikka se rajotin 1,6:ssa tuleekin eri autossa eri kohalla._Mikko_ kirjoitti:Eikös tuo sv kone ole kaasarikone(tai irmelin ruiskulla)? Ei kai siinä nyt ainakaan kierrostenrajoitinta ole?
mulla tulee "rikka" vastaa sinnä satasen kohilla::: koneena 20NE
Eipä ole itsekään tullut kaasarikoneissa vielä rajoittimeen törmättyä._Mikko_ kirjoitti:Nyt kyllä joku joka tietää miten opelin kaasarikoneissa toimii kierrostenrajoitin(toimintaperiaate) ni kertokaa. En itse ole vielä sellaiseen törmännyt. On kai niitäkin sitten jossain olemassa ??????
Piruuksillaan kerran kokeilin ottaa asconasta kierrokset tappiin (1.6S -82) ykkösellä näytti mittari 60km/h ja kone kiersi niin **sti!!
Itselläni ei enää luonto kestänyt kierrättää enempää, ja eikä oikein laturikaan kierrättämisestä tykännyt, vaan alkoi vinkumaan pahaenteisesti ja sytytti latausvalon kojelautaan
-
KaksKytXee
- 'Kadett'

16sv koneeseen saa vaan aika äkkiä kaasarin tilalle sen Irmscherin ruiskun. Mutta jos on kyseinen ruisku ni ei se sitä tarkoita että kone olisi nimenomaan 16sv. Niistä sattuu vaan minulla olemaan edes vähän kokemusta (13s/ ja 16sv+Irmscher).
Mutta että kaasarikoneessa kierrostenrajoitin
"Terve" on huonosti tutkittu...
-
KaksKytXee
- 'Kadett'

No ei mulla olekkaan niistä paljoa kokemusta että voiton veit heittämällä(vähän enempi rämpänny näitä 2.0 8v laitteita). Mutta niissä kaasarikoneissa joiden kanssa olen ollut tekemisissä ei ole ollut kierrostenrajoitinta(ainakaan alle 8000rpmKaksKytXee kirjoitti:En haluais alkaa millään kilpailemaan mutta jos oikein laskin niin itsellä ollut 2kpl sv, 3sh, 1kpl c16nz ja 1kpl c14nz Irmscherin ruiskulla että kyllä itselläkin jotain kokemusta näistä vehkeistä.
Onko mitä väliä onko kaasari vai ruisku, kierroksia ne molemmat ottaa._Mikko_ kirjoitti:16sv koneeseen saa vaan aika äkkiä kaasarin tilalle sen Irmscherin ruiskun. Mutta jos on kyseinen ruisku ni ei se sitä tarkoita että kone olisi nimenomaan 16sv. Niistä sattuu vaan minulla olemaan edes vähän kokemusta (13s/ ja 16sv+Irmscher).
Samalla sytkällähän ne molemmat koneet voi toimia, mutta olkoon...
Ei sillä nyt niin väliä olekkaan onko se kaasari vai ruisku. Minun kohdalle ei ole sattunut 1,6sv konetta jossa olisi löytynyt kierrostenrajoitin(olen "kuullut" että joissain kaasari bemareissa olisi kr). Eniten kokemusta on 1,6sv koneella olevasta D kadetista(kaverin auto jonka konepellin alla on tullut itsekkin paljon pyörittyä) joka kyllä kiersi hyvin yli 7500rpm vapaalla.Matruusi kirjoitti:Onko mitä väliä onko kaasari vai ruisku, kierroksia ne molemmat ottaa._Mikko_ kirjoitti:16sv koneeseen saa vaan aika äkkiä kaasarin tilalle sen Irmscherin ruiskun. Mutta jos on kyseinen ruisku ni ei se sitä tarkoita että kone olisi nimenomaan 16sv. Niistä sattuu vaan minulla olemaan edes vähän kokemusta (13s/ ja 16sv+Irmscher).
Samalla sytkällähän ne molemmat koneet voi toimia, mutta olkoon...
Eniten minua kiinnostaisi sen kierrostenrajoittajan toimintaperiaate. Eli onko se mekaaninen vai elektrooninen systeemi noissa 16sv koneissa?