Astra G abs:n merkkivalo palaa
Astra G abs:n merkkivalo palaa
Täytyykö alkaa huolestumaan, kun on pari kertaa jäänyt abs:n merkkivalo palamaan käynnistyksen jälkeen? Aina on kuitenkin seuraavan käynnistyksen jälkeen valo sammunut. Jääkö vikamuistiin jälki abs:n valosta?
Mistä siis pitäisi lähteä ongelmaa purkamaan???
Mistä siis pitäisi lähteä ongelmaa purkamaan???
Kävin äsken pikahuollossa kysymässä että missä vikaa. Kaveri totesi, että luultavasti jonkun pyörän abs:n tunnistin on sökö ja että koko napa vaihtoon. Kustannusarvio +- 500 euroaOmenalimu kirjoitti:Itellä on myös pari kertaa jäännyt tuo abs valo palamaan kun liikkeelle oon lähtenyt. Vika kyllä loppuu heti seuraavalla käynnistyksellä. Vika voisi olla pelkästään abssän sensoreiden likaantumisessa. Näin itse ainakin olen todennut.
Itselläni oli vajaa vuosi sitten samoja oireita. Korjaamon setä sanoi, että ABS-tunnistin on puhdistettu, jos ei auta niin pyörän napa menee vaihtoon.
Parin viikon ajan ABS-valo syttyi silloin tällöin. Nyt on puolisen vuotta ainakin mennyt sillai, ettei valo ole syttynyt. -Ilmeisesti puhdistus auttoi.
Hinta-arvio oli merkkiliikkessä n.400-450€/napa töineen.
Motonetissa näyttäisi napa maksavan alle satkun. Onko napa sitten täydellinen antureineen, en tiedä.
Niin...ja alkup. navoilla on ajettu kohta 265000km.
Parin viikon ajan ABS-valo syttyi silloin tällöin. Nyt on puolisen vuotta ainakin mennyt sillai, ettei valo ole syttynyt. -Ilmeisesti puhdistus auttoi.
Motonetissa näyttäisi napa maksavan alle satkun. Onko napa sitten täydellinen antureineen, en tiedä.
Onneksi rupeaa näyttämään sille, että kyseessä oli vaan hetkellinen häiriö. Viimeiseen kymmeneen starttaukseen valo ei ole syttynyt. Täytyy viikonloppuna tutkia, näkyykö missään mitään.D-T kirjoitti:Itselläni oli vajaa vuosi sitten samoja oireita. Korjaamon setä sanoi, että ABS-tunnistin on puhdistettu, jos ei auta niin pyörän napa menee vaihtoon.
Ei mulla pitäisi vielä olla mitään hätää, kun astrallani on ajettu vasta reilut 117 000 km.
Paljonko sulla oli kilometrejä takana, kun laakeri meni?Omenalimu kirjoitti:Itekkin rupean oikein muistelemaan niin tuos abs valo alkoi syttymään ne pari kertaa juuri vähän ennenkö toisen puolen etupäänlaakeri sarja eli juuri se napa meni vaihtoon. Sen jälkeen ei meinaan ole abs valokaan mitään inissyt.