Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mulla oli sama ongelma vuosi sitten (autona Omega 2.0i -91) ja vaihdoin termostaatin. Auttoi vähäksi aikaa, mutta lämmöt ovat taas alhaiset, eikä ohjaamon puolelle tule kuin haaleaa ilmaa.
Eli kysymys kuuluu: kuinka pitkäikäisiä nuo termostaatit ovat? Pitäisikö taas laittaa uusi vai kannattaisiko vikaa lähteä etsimään muualta? Voiko esim. moottoria jäähdyttävä flekti käynnistyä liian aikaisin jostakin syystä ja siten pitää lämmöt alhaalla?
Jees, hintaahan operaatiolle tuli, nestetäkin siihen kyllä sisälty. Itse totesin termarin menneen rikki sillä perusteella, että moottorin lämpömittari oli pakkasella alatapissa ja kuitenkin syyläri oli lämmin. Termari siis päästi nestettä syylärille vaikkein olisi pitänyt. Somoin lämmöt nousi parkissa tyhjäkäynnillä, mutta laski heti ajossa, jolloin ajoviima alkoi purasemaan syyläriin.
Dartop: Viskohan sieltä löytyi ja samantien vikakin. Flekti pyörii reippaasti jo heti tyhjäkäynnillä, eli visko jumittaa. Ei ihme, ettei kone meinaa lämmetä, kun propelli puhaltaa jatkuvasti pakkasilmaa kylkeen. Menee siis propelliosa vaihtoon. Kysymys kuuluukin, mistä noita saa ja mihin hintaan? Motonetistä yritin jäljittää, mutta huonolla menestyksellä. :/
Btw, missä kohtaa teillä on Omega A:ssa lämpömittarin neula? Itse jouduin myös vaihtamaan termarin ja siitä asti on neula osoittanut ensimmäistä valkoista viivaa. tiedä sitten onko normaalia...
On 2002-12-03 08:32, Jacce wrote:
Sutiihan niitä myy ainakin.
Btw, missä kohtaa teillä on Omega A:ssa lämpömittarin neula? Itse jouduin myös vaihtamaan termarin ja siitä asti on neula osoittanut ensimmäistä valkoista viivaa. tiedä sitten onko normaalia...
---Samaan kohtaan toppaa mullakin.....
termari on uus , visco toimii ja viimein kimpaannuin ja peitin koko keulan jottei ajoviima pääse jäähdyttimelle.......
Lämpömittari jää ekaan viivaan edelleen , kai se sitten on normaalia?!?!?!
Nyt tosin kone lämpeää huomattavasti nopeammin , eikä oo osoittanut ainakaan vielä ongelmia lämpöjen kanssa , ehkä keväällä sitten.....
Samaiseen ekaan viivaan lämpömittari mullakin korkeimmillaan kohoaa. Tosin viallisen tuulettimen takia kone lämpenee hitaasti ja lämmöt meinaa pakkasilla jäädä mittarissa sinisen ylärajan tuntumaan.