soittimesta palaa sulake kokoajan.

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
weber
'Admiral'
'Admiral'

soittimesta palaa sulake kokoajan.

Viesti Kirjoittaja weber »

auto on vectra vm-89 gl, mistä johtuu että olen kytkenyt johdot oikein? mutta silti soittimen 15ampeerin sulake tussahtaa?
nyt joudun ostamaan uuden soittimen, koska koko soitin possahti johtojen ansiosta.
olen vetänyt myöskin suoraan akulta virta ja maa johdot, mutta ei sulake kestänyt niitäkään. missä vika? ja olisiko jollain heittää sellasta tietoo, että mikä mikin piuha oikein on? olen kytkenyt sen auton ison ruskean ja mustan sekä sen hopeisen ovatko nuo edes oikeita? iso liitintä ei ole, joka vaikeuttaa hieman hommaa.
El_Ucca
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja El_Ucca »

mistä johtuu että olen kytkenyt johdot oikein?
Hekeheko. On oikosulussa jostain. Sori, oli ihan pakko :)
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Re: soittimesta palaa sulake kokoajan.

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Sori, mutta on pakko nusauttaa pientä ristiriitaa ;)
weber kirjoitti:auto on vectra vm-89 gl, mistä johtuu että olen kytkenyt johdot oikein?
Johdot on siis oikein...
ja olisiko jollain heittää sellasta tietoo, että mikä mikin piuha oikein on? olen kytkenyt sen auton ison ruskean ja mustan sekä sen hopeisen ovatko nuo edes oikeita? iso liitintä ei ole, joka vaikeuttaa hieman hommaa.
Mutta sitten ei tiedetäkään piuhoista enään mitään...
Oikarissahan se sulla on, kun sulakkeet paukkuu.

---

Joku siis repinyt iso-liittimen veke?
Hae uusi varaosana myytävä liitin tilalle ja uuden soittimen ohjekirjasta selviää, mitä mihinkä nastaan tulee.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Speitan
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speitan »

Juu, uutta ISO-liitintä vaan kehiin ja sitten kirjasta katselemaan johtojen järjestystä. En kyllä ihmettele jos sulakkeet paukkuu kun arpoo mikä mikäkin johto on. Edellinen asentajakaan ei ole mikään järjenjättiläinen ollut jos on ISO-liittimen sieltä pois repäissyt.
weber
'Admiral'
'Admiral'

juu, joku repiny liittimen veke. kertokaas miten selvitän, mistä oikosulku johtuu, ja että missäs hinnoissa tuollainen varaosaliitin on? myykös niitä ihan autovaraosamyymälät, vai saako samasta paikasta josta ostaa soittimen?
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Niitä liittimiä saa melkein jokaisesta varaosaputkasta ja eivät montaa euroa maksa. Halpoja ovat.
weber
'Admiral'
'Admiral'

aha... no mutta mites se oikkari? ja mihis lurttinen on auton kadottanu?
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018

weber kirjoitti:aha... no mutta mites se oikkari?
Vaikuttaa vähän siltä, että joku on tehny omia viritelmiään sinne, että ei muutaku yleismittarilla ihmettelemään johtoja.
Mihin tulee jännite, mikä menee maihin.
Onko ne itevedettyjä suoraan akulta? Sulakkeet?

Ovelin viritelmä, mitä itse joskus selvittelin, oli sellanen, että entinen omistaja oli vetänyt akulta johdon soittimelle, mutta jatkanut sitä paukkulangalla ja sen sellasilla pätkillä.
Lopulta sieltä löytyi neljä sulaketta samasta johdosta ja liitokset oli mallia sormenpäissä pyöritellyt ja suojaamattomat...
ja mihis lurttinen on auton kadottanu?
Möin pois.
Totuttelua julkiseen liikenteeseen.
Kohta on taas minihameet ja kukkamekot liikenteessä :drool:
TEROtin
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja TEROtin »

tuon ISO liitin maksaa all 10 ekua ainakin meillä päin Expertillä/mustapörssi/teknisillä
Volkswagen Passat Variant 2.8 V6 syncro -99
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

eikä se ISO-liitinkään autuaaksi tee asian suhteen. Samallalailla ne siihenkin pitää kytkeä oikein niinkuin suoraan soittimen peräänkin.
-Janne

ex Corsa E OPC PP 2018
Amppa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Amppa »

JJ kirjoitti:eikä se ISO-liitinkään autuaaksi tee asian suhteen. Samallalailla ne siihenkin pitää kytkeä oikein niinkuin suoraan soittimen peräänkin.
Ja mittaukset myös sytytysvirta päällä!
weber
'Admiral'
'Admiral'

no niin nyt on uusi soitin, huomattiin kaverin kanssa että on sähköt kunnolla sekaisin, aina kun kytkee virrat niin sulake palaa edelleen, joten otin tälläkertaa akulta suoraan virrat ja nyt pelittää, kaijutin johdot tulee iso liittimen kautta joka maksoi 10€ lahden osaset myymälässä. kiitoksia neuvoista. -(z)-
Vastaa Viestiin