Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
mitäs porukalla tollanen 2 litranen Cih pata imee bensaa?
itellä hiukan korkeahko kulutus n.15lit/100km
koneessa 40mm tuplat ja virinokka.
auto menee säätöön maanataina niin toivottavasti kulutus edes hiukan pienenee.
Ascona B 2.0(T) -79
Ascona B 2.0 -80
Astra Caravan 1.8i automatic -92
tuo edellinen manta 2.2 ruiskulla P2 nokalla 65mm kaasuläpällä ja 4.22 perällä niin perstuntumalta vei kyllällä joku 15litraa ilman mitään suurempia kiihdyttelyita ja matkassa joku 12
Mulla vie 2.0 talvi C Kadetti rauhallisessa matkaajossa noin 9-10 litraa/100km, joka on mielestäni ihan kohtuu kulutus kaasareilla (DHLA 45M).
Yksi mikä tietysti vaikuttaa paljon kulutukseen on nokka ja sytkä, omassa koneessa on aika mieto katu nokka (Crane294´) ja ilman alipainesäädintä olevan jakajan ennakot muokattu paremmiksi (perus 17´ ja maks. 34´)
Välitykset mulla on lähinnä aavikolle sopivat (3.89 ja pikku Getrag).
2.0 Bascona LE-jetronic ruiskulla(130hv) 7,2L/100km maantiellä ja vielä nelivaihteisella laatikolla. Että kyllä sillä voi vähälläkin päästä. Vaatii vain "herkän" nilkan.
Realsanta kirjoitti:3,89 on jo tihee aavikko on 3.44!!!
Niin onhan niitä toki harvempiakin välityksiä kuin tuo 3.89, mutta tuokin on mun käyttöön aivan liian harva, esim. viime talvena Kadettissa ei pätkillä ja jääradalla tarvinnut juurikaan kolmosta isompaa ja ykkönenkin on lähinnä helpottamassa liikkeelle lähtöä eli käytännössä Kadetti oli kaksi vaihteinen . 4.75 ajattelin hommata ens talveksi, jos sellaisen löydän sopuhintaan.