Calibran lämmöt
Calibran lämmöt
Eli kysymys kuuluu, paljossa teillä on lämmöt ajon aikana. Mulla on viisari siinä pari viisarin paksuutta alle ensimmäisen viivan, joka on 90 merkkiä ennen. Oliko tarpeeksi epäselvästi selitetty?
Paikoillaaan seistessä nousee yli 90 mutta laskee heti ku lähtee liikkeelle.
Onko normaalia. Flektin toimintaa en ole vielä kattonu. Koneena on 8v
Paikoillaaan seistessä nousee yli 90 mutta laskee heti ku lähtee liikkeelle.
Onko normaalia. Flektin toimintaa en ole vielä kattonu. Koneena on 8v
Melalahden Viilettäjät
Mulla heittelee mittarin mukaan turbo Calibrassa lämmöt maantie ajossa n. 100 asteessa ja moottoritiellä yli 100 astetta!! Ei vissii oo ihan normaalii? Vaihdon termostaatin, mutta ei vaikutusta.. Oon funtsaillu et onko syylarissa paskaa (ulkoa päin kyllä puhdas) ja siks jäähdytys ei oikeen toimi.. Vai onko anturissa vika? Flekti pyörii vielä vartin verran ajon jälkeen kun kone tyhjäkäynnillä ja lopettaa ku mittari näyttää 97-98 astetta. Onko jollaan vastaavaa ongelmaa turbo Calsussa? 
En tiedä onko turbossa samat anturit, mutta mulla ainakin flekti puhaltaa niin kauan, että lämpötila n.90 astetta.Pikkasen haiskahtaa, että sulla ei lämpömittari näytä oikein.Kokeile vaihtaa noita antureita mitä on syylarissa.Calibra94 kirjoitti:Mulla heittelee mittarin mukaan turbo Calibrassa lämmöt maantie ajossa n. 100 asteessa ja moottoritiellä yli 100 astetta!! Ei vissii oo ihan normaalii? Vaihdon termostaatin, mutta ei vaikutusta.. Oon funtsaillu et onko syylarissa paskaa (ulkoa päin kyllä puhdas) ja siks jäähdytys ei oikeen toimi.. Vai onko anturissa vika? Flekti pyörii vielä vartin verran ajon jälkeen kun kone tyhjäkäynnillä ja lopettaa ku mittari näyttää 97-98 astetta. Onko jollaan vastaavaa ongelmaa turbo Calsussa?
Leon FR 20vt
Mul oli vähän samaa vikaa omas turbo calibras,et flekti lähti pyörii moottoritielläkin,sit tietysti kävin mittaas onko kansi halki,mut onneks ei ollu ja sit vaihdoin termarin ja sit vaihdoin syylärinnesteet eikä vaikutusta,mut vika olikin keulassa joka oli niin täynnä tavaraa(välijäähy ja lauhdutin) ettei jäähdyttäjä saanu ollenkaan ilmaa ja lisäks oli maskin verkko aika umpinaista,vaihdoin maskin verkon ja tiputin lauhdutinta hieman alaspäin,ni jo alko jäähtyä.Calibra94 kirjoitti:Mulla heittelee mittarin mukaan turbo Calibrassa lämmöt maantie ajossa n. 100 asteessa ja moottoritiellä yli 100 astetta!! Ei vissii oo ihan normaalii? Vaihdon termostaatin, mutta ei vaikutusta.. Oon funtsaillu et onko syylarissa paskaa (ulkoa päin kyllä puhdas) ja siks jäähdytys ei oikeen toimi.. Vai onko anturissa vika? Flekti pyörii vielä vartin verran ajon jälkeen kun kone tyhjäkäynnillä ja lopettaa ku mittari näyttää 97-98 astetta. Onko jollaan vastaavaa ongelmaa turbo Calsussa?
Turbo calibrahan käy hieman lämpimämpänä kuin nuo muut calibrat,onhan siin 92:sen termarikin.
Kannattais varmaa alkaa perehtymään tuohon sun lämpö ongelmaan,ei se pidemmän päälle taida oikein hyvä olla,varsinki jos sattuu flekti simahtamaan...
Vaihdoin tossa jonkin aikaa sitten tollasen irmscher/last edition puskurin ja pistin verkot ilmanottoaukkoihin, mut en mielestäni mitään kovin tiheää. Alhaalla keskellä oleva aukko on kyllä jonkin verran pienempi (matalampi) kuin vakiopuskurissa ja vakkarissa ei siinä ollut minkäänlaista verkkoa, vastaavasti edition puskurissa on kyllä ne pienemät aukot alakulmissa... Mut saattaa olla, että ilma ei pienemmistä aukoista ohjaudu konetilaan. Olisko gsi astran konepellin ilmanpoisto aukoista apua, kun ei viittis ruveta siistejä verkkoja poistamaan vai meneekö vesi konehuoneeseen?T.J kirjoitti:Mul oli vähän samaa vikaa omas turbo calibras,et flekti lähti pyörii moottoritielläkin,sit tietysti kävin mittaas onko kansi halki,mut onneks ei ollu ja sit vaihdoin termarin ja sit vaihdoin syylärinnesteet eikä vaikutusta,mut vika olikin keulassa joka oli niin täynnä tavaraa(välijäähy ja lauhdutin) ettei jäähdyttäjä saanu ollenkaan ilmaa ja lisäks oli maskin verkko aika umpinaista,vaihdoin maskin verkon ja tiputin lauhdutinta hieman alaspäin,ni jo alko jäähtyä.Calibra94 kirjoitti:Mulla heittelee mittarin mukaan turbo Calibrassa lämmöt maantie ajossa n. 100 asteessa ja moottoritiellä yli 100 astetta!! Ei vissii oo ihan normaalii? Vaihdon termostaatin, mutta ei vaikutusta.. Oon funtsaillu et onko syylarissa paskaa (ulkoa päin kyllä puhdas) ja siks jäähdytys ei oikeen toimi.. Vai onko anturissa vika? Flekti pyörii vielä vartin verran ajon jälkeen kun kone tyhjäkäynnillä ja lopettaa ku mittari näyttää 97-98 astetta. Onko jollaan vastaavaa ongelmaa turbo Calsussa?
Turbo calibrahan käy hieman lämpimämpänä kuin nuo muut calibrat,onhan siin 92:sen termarikin.
Kannattais varmaa alkaa perehtymään tuohon sun lämpö ongelmaan,ei se pidemmän päälle taida oikein hyvä olla,varsinki jos sattuu flekti simahtamaan...