Calibran lämmöt

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
JenHei
'Kapitän'
'Kapitän'

Calibran lämmöt

Viesti Kirjoittaja JenHei »

Eli kysymys kuuluu, paljossa teillä on lämmöt ajon aikana. Mulla on viisari siinä pari viisarin paksuutta alle ensimmäisen viivan, joka on 90 merkkiä ennen. Oliko tarpeeksi epäselvästi selitetty?
Paikoillaaan seistessä nousee yli 90 mutta laskee heti ku lähtee liikkeelle.
Onko normaalia. Flektin toimintaa en ole vielä kattonu. Koneena on 8v
Melalahden Viilettäjät
PetriK
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja PetriK »

Mulla lämmot siinä aika lailla alle 90 astetta ajaessa ja flekti lähtee päälle vähän yli 90astetta. :roll:
calluman
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja calluman »

Mulla oli sama juttu 8v koneessa ja vaihdoin ensin termostaatin ja se autto jonkin verran. Sitten vaihdoin lämpötila-anturin ja viisari rupes näyttämään ihan normaaleja lukemia. :D
JenHei
'Kapitän'
'Kapitän'

Jeps...pitää kattella ja testatatermostaattia ensin jos siinä on jotai....Kiitti vaa vinkeistä
:)
Melalahden Viilettäjät
JenHei
'Kapitän'
'Kapitän'

Hei paljokos sellanen lämpötilaanturi maksaa???
Melalahden Viilettäjät
calluman
'Diplomat'
'Diplomat'

Minä maksoin siitä muistaakseni 6€.
Jos et kerenny vielä irrottaa termaria niin vaihda ensin pelkkä anturi ja testaa pelaako sitten.
Kun termarin irrottaa niin se tiiviste saatta mennä paskaks, mulla ainakin meni siitä vanhasta. Uuden mukana tulee kyllä tiiviste tottakai.
JenHei
'Kapitän'
'Kapitän'

Pitää ensin vaihtaa joka tapauksessa se termostaatti, koska ei tiiä minkälaisen nuo saksan pojat on sinne laittanu. Pitää sitten kattoo mihin tilanne kehittyy.
Melalahden Viilettäjät
Calibra94
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Calibra94 »

Mulla heittelee mittarin mukaan turbo Calibrassa lämmöt maantie ajossa n. 100 asteessa ja moottoritiellä yli 100 astetta!! Ei vissii oo ihan normaalii? Vaihdon termostaatin, mutta ei vaikutusta.. Oon funtsaillu et onko syylarissa paskaa (ulkoa päin kyllä puhdas) ja siks jäähdytys ei oikeen toimi.. Vai onko anturissa vika? Flekti pyörii vielä vartin verran ajon jälkeen kun kone tyhjäkäynnillä ja lopettaa ku mittari näyttää 97-98 astetta. Onko jollaan vastaavaa ongelmaa turbo Calsussa? :roll:
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Calibra94 kirjoitti:Mulla heittelee mittarin mukaan turbo Calibrassa lämmöt maantie ajossa n. 100 asteessa ja moottoritiellä yli 100 astetta!! Ei vissii oo ihan normaalii? Vaihdon termostaatin, mutta ei vaikutusta.. Oon funtsaillu et onko syylarissa paskaa (ulkoa päin kyllä puhdas) ja siks jäähdytys ei oikeen toimi.. Vai onko anturissa vika? Flekti pyörii vielä vartin verran ajon jälkeen kun kone tyhjäkäynnillä ja lopettaa ku mittari näyttää 97-98 astetta. Onko jollaan vastaavaa ongelmaa turbo Calsussa? :roll:
En tiedä onko turbossa samat anturit, mutta mulla ainakin flekti puhaltaa niin kauan, että lämpötila n.90 astetta.Pikkasen haiskahtaa, että sulla ei lämpömittari näytä oikein.Kokeile vaihtaa noita antureita mitä on syylarissa.
Leon FR 20vt
calluman
'Diplomat'
'Diplomat'

Starttaakohan mulla flekti liian myöhään kun se lähtee päälle vasta 100 asteessa? :roll:
Mittarin pitäs kyllä näyttää oikein.
Termari ja anturi on kuten sanottu vaihdettu.
T.J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja T.J »

Calibra94 kirjoitti:Mulla heittelee mittarin mukaan turbo Calibrassa lämmöt maantie ajossa n. 100 asteessa ja moottoritiellä yli 100 astetta!! Ei vissii oo ihan normaalii? Vaihdon termostaatin, mutta ei vaikutusta.. Oon funtsaillu et onko syylarissa paskaa (ulkoa päin kyllä puhdas) ja siks jäähdytys ei oikeen toimi.. Vai onko anturissa vika? Flekti pyörii vielä vartin verran ajon jälkeen kun kone tyhjäkäynnillä ja lopettaa ku mittari näyttää 97-98 astetta. Onko jollaan vastaavaa ongelmaa turbo Calsussa? :roll:
Mul oli vähän samaa vikaa omas turbo calibras,et flekti lähti pyörii moottoritielläkin,sit tietysti kävin mittaas onko kansi halki,mut onneks ei ollu ja sit vaihdoin termarin ja sit vaihdoin syylärinnesteet eikä vaikutusta,mut vika olikin keulassa joka oli niin täynnä tavaraa(välijäähy ja lauhdutin) ettei jäähdyttäjä saanu ollenkaan ilmaa ja lisäks oli maskin verkko aika umpinaista,vaihdoin maskin verkon ja tiputin lauhdutinta hieman alaspäin,ni jo alko jäähtyä.
Turbo calibrahan käy hieman lämpimämpänä kuin nuo muut calibrat,onhan siin 92:sen termarikin.
Kannattais varmaa alkaa perehtymään tuohon sun lämpö ongelmaan,ei se pidemmän päälle taida oikein hyvä olla,varsinki jos sattuu flekti simahtamaan...
Calibra94
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Calibra94 »

T.J kirjoitti:
Mul oli vähän samaa vikaa omas turbo calibras,et flekti lähti pyörii moottoritielläkin,sit tietysti kävin mittaas onko kansi halki,mut onneks ei ollu ja sit vaihdoin termarin ja sit vaihdoin syylärinnesteet eikä vaikutusta,mut vika olikin keulassa joka oli niin täynnä tavaraa(välijäähy ja lauhdutin) ettei jäähdyttäjä saanu ollenkaan ilmaa ja lisäks oli maskin verkko aika umpinaista,vaihdoin maskin verkon ja tiputin lauhdutinta hieman alaspäin,ni jo alko jäähtyä.
Turbo calibrahan käy hieman lämpimämpänä kuin nuo muut calibrat,onhan siin 92:sen termarikin.
Kannattais varmaa alkaa perehtymään tuohon sun lämpö ongelmaan,ei se pidemmän päälle taida oikein hyvä olla,varsinki jos sattuu flekti simahtamaan...
Vaihdoin tossa jonkin aikaa sitten tollasen irmscher/last edition puskurin ja pistin verkot ilmanottoaukkoihin, mut en mielestäni mitään kovin tiheää. Alhaalla keskellä oleva aukko on kyllä jonkin verran pienempi (matalampi) kuin vakiopuskurissa ja vakkarissa ei siinä ollut minkäänlaista verkkoa, vastaavasti edition puskurissa on kyllä ne pienemät aukot alakulmissa... Mut saattaa olla, että ilma ei pienemmistä aukoista ohjaudu konetilaan. Olisko gsi astran konepellin ilmanpoisto aukoista apua, kun ei viittis ruveta siistejä verkkoja poistamaan vai meneekö vesi konehuoneeseen?
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

kyllähän niistä apua on ja yksi hyväksi todettu keino on porata pari kolmen millin reikää termostaattiin
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
JenHei
'Kapitän'
'Kapitän'

Nonii...nyt on sitte termostaatti vaihettu ja lämmöt siirty sinne just alle 90...tais olla se entinen termari horo...
Melalahden Viilettäjät
Vastaa Viestiin