Niin eli auto on 1.6 16v G Astra caravan -99, ja sitä vaan mietin että miten
saan tummennuskalvot sinne ovipahvin alle...ettei aina ottais kalvon reunaan kiinni ja irrottais sitä lasista! Joutuuko vaan ovipahvit ottamaan pois vai pitääkö koko lasi saada irti!?!?!
Miten muuten nuo takaovien pahvit irtoavat kauniisti??
Oiskohan jollain ooppelin korjauskäsikirjaa/korjaamomanuaaleja??
Miten laitan takaoviin tummennukset...??
Ovipahvit lähtee vielä kohtalaisen kauniisti ja helposti. Taitaa olla kaksi ruuvia siinä oven "rivassa" ja kaksi alareunassa. Muutoin on semmosilla klipseillä kii jotka kyllä irtoo nätisti kun malttaa hellästi irrottaa.. Repimällä saa todennäköisesti ne kiinnikkeet rikki.
Ja muistuttaisin että ikkunan kahvaa (mikäli käsikäyttönen veivi) irrottaessa kannattaa katella tarkkaan minne se sokka siitä kahvasta lentää.. Itsellä katosi jonnekin sisustan syövereihin kun en tarkkana ollu..
Ja itse tummennuksesta. Pelkkä lasin tiivisteiden irti repiminen EI riittäny, kalvoa ei saanu alareunastaan mitenkään kauniisti laitettua ja nyt tuloksena aivan kauhian näköset ikkunat.. Odoteltava pikkusen lämpimämpää säätä ja irrotettava koko ikkuna. Korjauskäsikirjasta ei hirveesti apua ole, muuta ku nuolia että "tuosta ja tuosta tuonne ja tuolleen ja tästä"..
Onnea kalvojen laittoon. Sitä tässä itsekin tarvitsen.
Ja muistuttaisin että ikkunan kahvaa (mikäli käsikäyttönen veivi) irrottaessa kannattaa katella tarkkaan minne se sokka siitä kahvasta lentää.. Itsellä katosi jonnekin sisustan syövereihin kun en tarkkana ollu..
Ja itse tummennuksesta. Pelkkä lasin tiivisteiden irti repiminen EI riittäny, kalvoa ei saanu alareunastaan mitenkään kauniisti laitettua ja nyt tuloksena aivan kauhian näköset ikkunat.. Odoteltava pikkusen lämpimämpää säätä ja irrotettava koko ikkuna. Korjauskäsikirjasta ei hirveesti apua ole, muuta ku nuolia että "tuosta ja tuosta tuonne ja tuolleen ja tästä"..
Onnea kalvojen laittoon. Sitä tässä itsekin tarvitsen.
Itse laittelin G Astraani ottamalla ovipahvit irti. Ei vie viittä minuuttia pidempään se irroitus, kunhan keksii homman jujun ja ihan hyvän saa sillä systeemillä, kunhan katsoo tarkasti, että kalvo on oikean kokoinen ja istuu hyvin reunoista. Sitten tosiaan sitä kirkasta kynsilakkaa ainakin yläreunaan, ettei ruovu.