Vectran käynnistys lämpimänä ontuu

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
HYI
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja HYI »

Moro.

Osaisitteko kertoa, että mikä vaivaa -99 Vectraa, kun ei meinaa pienen pysäköinnin päätteeksi lähteä aina suosiolla käyntiin.

Kone kylmänä lähtee kuin palmun alta, mutta lämpimänä starttaus jossain kaupan pihassa tuottaa välillä tuskaa. Saa välillä sahata startilla ihan tosissaan.

Kitoos.
2.5V6
'Agila'

Viesti Kirjoittaja 2.5V6 »

Mulla sama juttu -96 vekkulissa, esiintyy useimmiten kun lämmittää piuhalla pari tuntia. Noloo ku meinaa lähtee käyntii ja röpöttää hetken ja sammuu ja sit saa sahata.
Mulla on kyllä moottorin yläkiinnitys rikki ja kone nykii välillä ärsyttävästi tasakaasulla ajettaessa taajama vauhdissa.
G T S
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja G T S »

Mulla on ollu vähä samaa ongelmaa ja Opelin huollossa sanoivat että syynä on bensan "kaasuuntuminen". Vaikuttaa aika nihkeältä selitykseltä mutta syynä voi olla myös kampiakselin asentotunnistin, mut yleensä se sytyttää vikavalon ja starttoottaa aika pitkään oli kylmä tai kuuma mylly.
JLP
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JLP »

Samaa vikaa on esiintynyt muutaman kerran mullakin. Syyskuussa ostin ton Vectran (-99 2.0 16V). Kolme kertaa on tehnyt sen että pyörittää hetken aikaa, ehkä n. kolme sekuntia, ennenkuin lähtee käyntiin. Normaalisti lähtee lähes heti. Nämä on tapahtuneet lämpimällä koneella (tai ainakin lähes). Toivottavasti ei tule tapaa kun muuten toimii kuin unelma. Ainoastaan kulutus on suuri verrattuna Kadettiin, mut onhan se ymmärrettävää kun tehoa ja painoa on lähes tuplasti... ;o)
L@te
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja L@te »

Miten te yleensä tankkaatte auton, tuleeko ensimmäisen naksauksen jälkeenkin tankattua?
tunex
OCF Partner
OCF Partner
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tunex »

Vaikuttaa ruiskusuuttimen vuodolta. Eli koneen sammutuksen jälkeen joku suuttimista (tai kaikki) vuotavat putkistossa ja tukissa olevan bensan koneeseen. Seurauksena huono käynnistyvyys muutaman minuutin pysäyksen jälkeen. Voit kokeilla bensan joukkoon laitettavaa suutinten puhdistusainetta, mutta näiden ongelmana on se, että myös muualla putkistossa oleva lika lähtee liikkeelle, ja tekee pesän viimeistään suuttimien sihteihin....

Paras keino olisi purkaa suuttimet irti ja puhdistaa. Pääkaupunkiseudulla ainakin ST-Motorsilla on ultraäänipesukone tätä varten. Kustannukset taisivat olla n.10€ / suutin.

KH / Tunex
http://www.tunex.fi
L@te
'Senator'
'Senator'

Itse tein sen suutinten puhdistuksen Fortella ja auttoi, nykyään toimii kuin junan vessa :wink:
FusionWolf
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja FusionWolf »

On 2002-12-04 09:34, L@te wrote:
Itse tein sen suutinten puhdistuksen Fortella ja auttoi, nykyään toimii kuin junan vessa :wink:
Kerros vähän miten teit ja mitä tuo Forte on? On meinaan sama ongelma täällä tuon käynnistämisen suhteen 96:ssa vecculissa.
Sebu
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Sebu »

Mulla ihan samaa ongelmaa -97 vectrassa.
Mutta ongelma esiintyy myös lohkossa olon jälkeen.Kylmänä käynnistyy hyvin.
Mulla ei ainakaan suuttimien putsaus auttanu.
temule
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja temule »

On 2002-12-04 12:44, Sebu wrote:
Mulla ihan samaa ongelmaa -97 vectrassa.
Mutta ongelma esiintyy myös lohkossa olon jälkeen.Kylmänä käynnistyy hyvin.
Mulla ei ainakaan suuttimien putsaus auttanu.
Mulla on ollut kans ongelmia lohkolämmityksen jälkeen ongelmia käynnistymisen kanssa. Selittelivät huollossa, että lohkolömmitin sotkee lämpötila-anturin toimintaa: boksi luulee koneen olevan lämmin ja yrittää saada sen käyntiin sen perusteella, vaikka kone ei nyt niin varsin lämmin olekaan ja pienen koneen pyörittelyn jälkeen lämmöt tasaantuu koneessa ja se lähtee käytiin. Että semmonen tarina...
L@te
'Senator'
'Senator'

On 2002-12-04 12:19, FusionWolf wrote:
Kerros vähän miten teit ja mitä tuo Forte on? On meinaan sama ongelma täällä tuon käynnistämisen suhteen 96:ssa vecculissa.
Taitaa sitten olla vissiin yksilöistä kiinni kun toisilla sama "vika" eri syystä. Mutta tuohon Forteen, http://www.forte-nwe.com/index-f.HTML löytyy tietoja siitä ja jos ei itse osaa eikä tiedä niin kannattaa teettää semmoisessa liikkeessä joista tuotetta löytyy. Kuten Tunex sanoi ei tuo aine välttämättä auta vaan pahimmassa tapauksessa lisää moskaa. Suutinten puhdistuttaminen olisi paras keino. Luulisin että tässäkin tapauksessa on tuo lämpotila-anturi tominta...
FusionWolf
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja FusionWolf »

On 2002-12-04 13:55, L@te wrote:
On 2002-12-04 12:19, FusionWolf wrote:
Taitaa sitten olla vissiin yksilöistä kiinni kun toisilla sama "vika" eri syystä. Mutta tuohon Forteen, http://www.forte-nwe.com/index-f.HTML löytyy tietoja siitä ja jos ei itse osaa eikä tiedä niin kannattaa teettää semmoisessa liikkeessä joista tuotetta löytyy. Kuten Tunex sanoi ei tuo aine välttämättä auta vaan pahimmassa tapauksessa lisää moskaa. Suutinten puhdistuttaminen olisi paras keino. Luulisin että tässäkin tapauksessa on tuo lämpotila-anturi tominta...
Niin, niin. Elikkä toi Forte on sitä ruisknputsaus tärpättiä jota mullakin on kellarin häkkikomerossa Kadett ajoilta tallella. Pitää varmaan tumpata tankkiin ja katsoa kuin käy.
Vastaa Viestiin