Ohjelmoitava ruisku
Ohjelmoitava ruisku
Tahtoisin tietää kokemuksia ohjelmoitavista ruutista.
Esim. Hestec vs. Tatech
Haltec, DTA eivät ole poissa laskuissa mutta lähinnä tahtoisin tietää kokemuksia käytöstä. En halua tietää mutu tietoa!
Boksi tulee Turbokäyttöön ja auto katukäyttöön, joten boksia tuskin joka toinen päivä säädellään.
Esim. Hestec vs. Tatech
Haltec, DTA eivät ole poissa laskuissa mutta lähinnä tahtoisin tietää kokemuksia käytöstä. En halua tietää mutu tietoa!
Boksi tulee Turbokäyttöön ja auto katukäyttöön, joten boksia tuskin joka toinen päivä säädellään.
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
Mikä tekee DTA:sta Hestec:iä ylläpidettävämmän ja mitä tuolla ylläpidettävyydellä käytännössä oikein tarkoitat? Perusteluja kiitos.ascona_hx40 kirjoitti:Itsellä oli ennen Hestec ja vaihdoin DTA:han ihan ylläpidettävyyden takia. En ole katunut.
Ja nämä tarkentavat kysymykset vain siksi, koska myös minulla tuollaisen järjestelmän hankinta jossain vaiheessa edessä ja kokemukset eri järjestelmistä tervetulleita.
Tatech onhan tuo helppo käyttää jos vaan osaa
saat multa sitten toimivat kartat suoraan ku meillähän on sama konstruktio
säästät jo siinä sitä rahaa aika reippaasti ku ei mene säädellessä aikaa
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
Hestecissä on pari ikävää ominaisuutta. Ensimmäinen on se, että jos haluat käyttää yhtä boksia kahdessa autossa kuten itselläni on tilanne (katuauto ja kilpuri) ja nämä sattuvat olemaan eri sylinterimäärällä varustettuja ja toinen vielä ahdettu, Hestec vaatii tässä tilanteessa boxin päivityksen tehtaalla joka kerta kun se asennetaan autosta toiseen. Ja luuletteko että se on ilmaista.. ehei.AM kirjoitti:Mikä tekee DTA:sta Hestec:iä ylläpidettävämmän ja mitä tuolla ylläpidettävyydellä käytännössä oikein tarkoitat? Perusteluja kiitos.ascona_hx40 kirjoitti:Itsellä oli ennen Hestec ja vaihdoin DTA:han ihan ylläpidettävyyden takia. En ole katunut.
Ja nämä tarkentavat kysymykset vain siksi, koska myös minulla tuollaisen järjestelmän hankinta jossain vaiheessa edessä ja kokemukset eri järjestelmistä tervetulleita.
Toinen juttu on se, että Hestec ei tue kunnolla Motronicin induktiivisia kampiakselin asentotunnistimia. Tiedän useamman auton, joissa boxi yksinkertaisesti sekoaa jossain 6500rpm jälkeen ja kone ei kierrä enempää. Tämä ei välttämättä ole ongelma, jos moottori on joka tapauksessa sellainen että siihen tehdään koneistamossa hihnapyörä hall-antureita varten, mutta on paljon kätevämpää että voi käyttää koneen omia antureita mitä DTA tukee taas suoraan.
Hestecissä on toki muutamia kilpakäyttöön tärkeitä ominaisuuksia, mitä esim DTA exp48 (halvempi perusmalli) ei sisällä.
-
ascona_hx40
- 'Senator'

- Viesti:
hmm.. tatechissa saa säädettyä itse sen että onko suorasytty/hukkakipinä/normi puolatyyppinen ihan perussäätö-valikosta.
samoin bensan kanssa.
lisäfeaturena on käyttäjän itse lisäämät kartastot sinne minne käyttäjä itse haluaa, 50rpm välein jos nikseen tulee.
onhan siinä kanssa 4 itse valittavissa olevaa digitaalilähtöä vaikka hukkikselle, tyhjäkäyntiluistille tai mitä nyt sattuu tulemaan mieleen.
ja voi käyttää ooppelin/boschin omia induk-antureita, hammaskehän hampaidenkin lukumäärä saa olla mitä sattuu. eli ei tarvia kikkailla omia lukujuttuja kampuran päähän vaan voi käyttää tarkkaa kampurassa olevaa lukulevyä. (eikä sekoa 6500rpm).
imho kätevä peli.
ja asco-hx-40:sen mainitsema saman boksin käyttö eri autoissa eri zyl-määrällä onnistuu helpolla, senkun lataa vaihdettaessa itse haluamansa ohjelman ja asetukset.
samoin bensan kanssa.
lisäfeaturena on käyttäjän itse lisäämät kartastot sinne minne käyttäjä itse haluaa, 50rpm välein jos nikseen tulee.
onhan siinä kanssa 4 itse valittavissa olevaa digitaalilähtöä vaikka hukkikselle, tyhjäkäyntiluistille tai mitä nyt sattuu tulemaan mieleen.
ja voi käyttää ooppelin/boschin omia induk-antureita, hammaskehän hampaidenkin lukumäärä saa olla mitä sattuu. eli ei tarvia kikkailla omia lukujuttuja kampuran päähän vaan voi käyttää tarkkaa kampurassa olevaa lukulevyä. (eikä sekoa 6500rpm).
imho kätevä peli.
ja asco-hx-40:sen mainitsema saman boksin käyttö eri autoissa eri zyl-määrällä onnistuu helpolla, senkun lataa vaihdettaessa itse haluamansa ohjelman ja asetukset.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Tatechia minäki käytän, säätö on aika helppoa ku siihen tottuu, tosin yksin maantiellä ajaessa ja säätäessä vähän riskaabelia.
Jos on kaveri joka osaa ajaa tasasella kuormituksella niin auton sais äkkiä perussäätöihin.
Uusimmat softapäivitykset voi hakea ilmaseks netistä ja päivitys on helppoa, ainaki vähä tietokonetta näppäilleelle.
Itellä on vielä niin että bluetoothin kautta liikennöi tuo boksi ja läppäri.
Ei oo se kaapeli aina tiellä siinä.
Nii ja aika pitkälti käytän auton omia antureita, mitä vaan löyty orkkiskoneesta.
Uusimmat softapäivitykset voi hakea ilmaseks netistä ja päivitys on helppoa, ainaki vähä tietokonetta näppäilleelle.
Itellä on vielä niin että bluetoothin kautta liikennöi tuo boksi ja läppäri.
Ei oo se kaapeli aina tiellä siinä.
Nii ja aika pitkälti käytän auton omia antureita, mitä vaan löyty orkkiskoneesta.
Tarvitseeko nuita induktiivisia antureita varten olla jotain lisävirityksiä, vai onko uusimmissa jo mahdollista kytkeä anturit suoraan boksiin?Repsa kirjoitti: ja voi käyttää ooppelin/boschin omia induk-antureita, hammaskehän hampaidenkin lukumäärä saa olla mitä sattuu. eli ei tarvia kikkailla omia lukujuttuja kampuran päähän vaan voi käyttää tarkkaa kampurassa olevaa lukulevyä. (eikä sekoa 6500rpm).
Ei ja kyllä, tilauksesta saa tuon featuren, eli induktiivisen anturin voi kytkiä suoraan boksiin ilman välikappaleita. Boksin sisällä on sitten merkkikohtainen muunnospiiri tommoselle monihampaiselle triggeripyörälle. "Tyhjästä kohdasta" tunnistaa homen sitten.pkh kirjoitti:Tarvitseeko nuita induktiivisia antureita varten olla jotain lisävirityksiä, vai onko uusimmissa jo mahdollista kytkeä anturit suoraan boksiin?Repsa kirjoitti: ja voi käyttää ooppelin/boschin omia induk-antureita, hammaskehän hampaidenkin lukumäärä saa olla mitä sattuu. eli ei tarvia kikkailla omia lukujuttuja kampuran päähän vaan voi käyttää tarkkaa kampurassa olevaa lukulevyä. (eikä sekoa 6500rpm).
Mielenkiinnosta että onko kellään motec:ia käytössä kadulla / metsässä / muussa kilvan ajossa?
Lainattua jostain: "Kehittyneimpien tiedonkeruuohjelmien (esim. Motec) avulla on mahdollista tehdä monipuolisia säätöjä myös auton jousitukseen sekä iskunvaimennukseen koska ohjelmat mittaavat myös auton kiihtyvyyksiä.."
Hinnasta ei sitten tarvii kirjottaa, tiedetään
Lainattua jostain: "Kehittyneimpien tiedonkeruuohjelmien (esim. Motec) avulla on mahdollista tehdä monipuolisia säätöjä myös auton jousitukseen sekä iskunvaimennukseen koska ohjelmat mittaavat myös auton kiihtyvyyksiä.."
Hinnasta ei sitten tarvii kirjottaa, tiedetään