Opel Astra GSI
Opel Astra GSI
Hei,
Kesäksi pitäisi vaihtaa uusi auto alle ja olen ajatellut Astran GSI mallia, onko ne nyt 1.8l ja 2.0l koneilla, 16 venttiilisinä. Vuosiluvut lähtis suunnilleen 1996 - 2000, mutta hintaluokka olisi korkeintaan ~10000€. Onko näistä kokemuksia, hyviä / huonoja? Onko joissakin vuosimalleissa paljon lastenvikoja tai jotain vastaavia heikkoja kohtia, eroavaisuuksia ajettavuudessa, varusteissa jne...?
Vähän tietoa, että minkä vuoden mallia kannattaisi lähteä metsästämään.
Kiitos mahdollisista vastauksista!
Kesäksi pitäisi vaihtaa uusi auto alle ja olen ajatellut Astran GSI mallia, onko ne nyt 1.8l ja 2.0l koneilla, 16 venttiilisinä. Vuosiluvut lähtis suunnilleen 1996 - 2000, mutta hintaluokka olisi korkeintaan ~10000€. Onko näistä kokemuksia, hyviä / huonoja? Onko joissakin vuosimalleissa paljon lastenvikoja tai jotain vastaavia heikkoja kohtia, eroavaisuuksia ajettavuudessa, varusteissa jne...?
Vähän tietoa, että minkä vuoden mallia kannattaisi lähteä metsästämään.
Kiitos mahdollisista vastauksista!
Hei! Ja tervetuloa foorumille.
Tuosta ikähaarukasta gsi-mallia ei löydy kuin vuodelta -96, sporttina löytyy koko väliltä. Oletko hakemassa f vai g mallin Astraa? Malli vaihtui muistaakseni 3/98. Uudempi malli hieman isompi, ruostesuojausta parannettu, kokonaisuutena ehkä hieman jämäkämmän oloinen. Jos 10000e käytettävissä niin itse etsisin uudempaa g-mallia.
Koneet 1.8 115hp ja 2.0 136hp ovat hyvin pitkälti samoja moottoreita. Jakohihnan vaihtoväli 60tkm/4v, venttilinvarren kumeja irronnut joistain, jolloin kuluttaa öljyä. Tyhjäkäyntimoottori voi aiheuttaa tyhjäkäynnin seilaamista, sekä jonkun verran anturivikoja on ollut.
Tuosta ikähaarukasta gsi-mallia ei löydy kuin vuodelta -96, sporttina löytyy koko väliltä. Oletko hakemassa f vai g mallin Astraa? Malli vaihtui muistaakseni 3/98. Uudempi malli hieman isompi, ruostesuojausta parannettu, kokonaisuutena ehkä hieman jämäkämmän oloinen. Jos 10000e käytettävissä niin itse etsisin uudempaa g-mallia.
Koneet 1.8 115hp ja 2.0 136hp ovat hyvin pitkälti samoja moottoreita. Jakohihnan vaihtoväli 60tkm/4v, venttilinvarren kumeja irronnut joistain, jolloin kuluttaa öljyä. Tyhjäkäyntimoottori voi aiheuttaa tyhjäkäynnin seilaamista, sekä jonkun verran anturivikoja on ollut.
Kiitos kiitos,
Joo eli siis onko Astran F-mallin sportyssä ja GSI:ssä muuta eroa kuin tuo tunnus?
Mieluusti se uusi G- mallikin kelpaa jos tuolla rahalla vaan hyvän saa. Mahtaako nämä automallit olla harvinaisia liikkeissä?
Opelista minulla ei ole paljoa aikaisempaa kokemusta muutakuin vanha E mallin kadetti joka taisi olla alle vuoden 90 tuotoksia.
Joo eli siis onko Astran F-mallin sportyssä ja GSI:ssä muuta eroa kuin tuo tunnus?
Mieluusti se uusi G- mallikin kelpaa jos tuolla rahalla vaan hyvän saa. Mahtaako nämä automallit olla harvinaisia liikkeissä?
Opelista minulla ei ole paljoa aikaisempaa kokemusta muutakuin vanha E mallin kadetti joka taisi olla alle vuoden 90 tuotoksia.
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
Alkupään GSi malleissa oli korisarja vuoden 94 faceliftiin asti.
Siitä eteenpäin GSi ja normi Astrat näyttivät samanlaisilta.
Tosin puskurit oli korinvärisiä pienellä mustalla raidalla.
(ja 9/96-> GSin korvasi se sporty...)
Tehokkain kone alkuvuosina 91-> oli 150 heppainen ja se poistui (virallisesti) markkinoilta syksyllä '96 (tosin jotkut kertovat sitä saaneen vielä lisämaksusta..)
Sen jälkeen tehokkain malli oli vain 136 heppanen.
Tehokkain kone alkuvuosina 91-> oli 150 heppainen ja se poistui (virallisesti) markkinoilta syksyllä '96 (tosin jotkut kertovat sitä saaneen vielä lisämaksusta..)
Sen jälkeen tehokkain malli oli vain 136 heppanen.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Myös muita kuin GSI-malleja on korinvärisillä puskureilla...lurttinen kirjoitti:Alkupään GSi malleissa oli korisarja vuoden 94 faceliftiin asti.
[/quote]Tehokkain kone alkuvuosina 91-> oli 150 heppainen ja se poistui (virallisesti) markkinoilta syksyllä '96 (tosin jotkut kertovat sitä saaneen vielä lisämaksusta..)
Sen jälkeen tehokkain malli oli vain 136 heppanen.[/quote]
Ja suurin osa 94-> GSI Astroista on juurikin tuolla 136hv koneella; 14 hv:sta 20 tuhatta markkaa ilmeisesti oli suurimmalle osalle auton ostajista liikaa. Tietääkseni 96 syksyn jälkeen 150hv GSI:tä ei saanut edes lisämaksusta...
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Minulla on tuo -97 vuoden Sporty, tai itseasiassa rekisteriotteessa lukee sport.red-devil kirjoitti:Kiitos kiitos,
Joo eli siis onko Astran F-mallin sportyssä ja GSI:ssä muuta eroa kuin tuo tunnus?![]()
Kyllähän nettiautossa näkyi kympin pintaan olevan useampikin g Astra sport, ei muuta kuin koeajolle.
91-94 GSi Astra F

Esim 97 GSi Astra F

Esim 97 GSi Astra F

Astra F simply the best Frisches denken für bessere Autos.
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
http://www.importcars.fi/opel_astra_gsikombi_1996.htm
Tuossapa sulle kunnossa oleva ilmastoitu gsi joka on sillä "paremmalla" c20xe koneella.
On mun ex-auto ku vaihoin omegaan.
Tuossapa sulle kunnossa oleva ilmastoitu gsi joka on sillä "paremmalla" c20xe koneella.
On mun ex-auto ku vaihoin omegaan.
Skoda Octavia -08
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
Shyy, hiljaa!Pinohiiri kirjoitti:Eikös tuolla ekassa viestissä mainittu jotain 16v???Lallevihtinen kirjoitti:Osta multa loistokuntonen alkuperänen GSi!![]()
vai oliko se sun astra 16v??ei voi muistaa.