Kolahtelua takapäässä?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Ykä boy
'Kadett'
'Kadett'

Kolahtelua takapäässä?

Viesti Kirjoittaja Ykä boy »

Vectra 98 sedan (sport) ihme kolahtelua :-? ja nitinää, eilen irroitin kummatkin renkaat takaa ja väänsin, revin ja tein vaikka mitä, jouset eivät ole ainakaan poikki, pakoputki se ei ole, kumit näytti olevan puslissa silmä määräisesti kunnossa. Kävi tossa mielessä, että miten tuo iskareiden yläpää onko tässä mallissa herkkä löystymään ja saako se yhtään liikkua käsin väännettäessä?
Ascona B 2.0
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Ascona B 2.0 »

Tuleeko kolahtelu jossain erityisessä tilanteessa? Vai ihan vain "satunnaisesti"?

Eli, esim kiihdytyksessä? kääntyessä ja kiihdyttäessä/jarruttaessa?
Ykä boy
'Kadett'
'Kadett'

No voi perke.. että mä oon nuija mun piti laittaa tosta mutta ei kai sitä voi muistaa kun pää on kesät ja talvet samanlainen.
Joo siis liikkeelle lähdettäessä ja pysähdyttäessä vaikka kuinka hiljaa (varovasti lähdettäessä tai jarruttaessa) niin kolahtelee siitä huolimatta ja kun valuttaa silleen hiljasella vauhdilla niin asvaltin epätasaisuudet saa myös kolisemaan. Kovemmassa vauhdissa ei kuulu, mutta meteli jo nousee sisätiloissa sen verran, että ei sitä kuulisi muutenkaan.
1st Opel
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja 1st Opel »

Takapään pitkittäis puslat varmaan niin kuluneet että kolahtelee.
ABE
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ABE »

Kertokaa tietämättömälle, missä ne (takapään) pitkittäispuslat sijaitsevat)??
On meinaan samanlaisia oireita! :cry:
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

Ja kannattaa katsoa onko takakallistuksenvakaajan runkokumit (eli ne keskimmäiset) kuluneet. minulla oma Vectra kolistaa riittävästi takapäästä ja syy on juuri noissa. Uudet on ostettuna ovitaskussa, vielä kun saisi innostuksen vaihtoonkin... Väljyyden huomaa helposti, vakaajatangosta kun repii välyksen huomaa heti.
Mha
'Senator'
'Senator'

Re: Kolahtelua takapäässä?

Viesti Kirjoittaja Mha »

Ykä boy kirjoitti:Vectra 98 sedan (sport) ihme kolahtelua :-? ja nitinää, eilen irroitin kummatkin renkaat takaa ja väänsin, revin ja tein vaikka mitä, jouset eivät ole ainakaan poikki, pakoputki se ei ole, kumit näytti olevan puslissa silmä määräisesti kunnossa. Kävi tossa mielessä, että miten tuo iskareiden yläpää onko tässä mallissa herkkä löystymään ja saako se yhtään liikkua käsin väännettäessä?
Saattaa takajarrupalat kolista, koliseeko kun pitää vähän jarrua päällä?. Mulla astrassa kolisee kuskinpuolen takajarrupalat. Kesällä heitän uudet satulat niin pitäisi helpottaa.
Astra Dti 2.0 Y20DTH -99, MYYTY
HD 1200S -98 juhlamalli, myynnissä 8499;-
Audi A3 AMB 2.0 TDi Quattro -06
Ykä boy
'Kadett'
'Kadett'

Joo, se välys on tukivarren puslissa, sanohan noi ,mutta en muista nyt missä kohtiin, vaihdatan nuo kaikki kuusi samalla kertaan. On vain aika suolainen hinta 350-450 riippuu paljonko aikaa saavat menemään joutuu kuulemma purkamaan jarrut ja levyt edestä pois.
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Ei jarruja kylläkään tarvitse purkaa...en ole asiantuntija, mutta kahteen BVectraan olen puslat vaihtanut. Rasvamonttu on kyllä ollut käytettävissä.
Zami
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Zami »

mahtaako olla kettumaiset vaihtaa nuo puslat, ja mitenköhän paljon aikaa ootte saanu tuhrautumaan??? on meinaan neljän puslan vaihto edessä....mikäli ei rikastu tarpeeksi nopeesti jostain kumman syystä 8)
Calibra vm-91 c20ne
Maike
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Maike »

Zami kirjoitti:mahtaako olla kettumaiset vaihtaa nuo puslat, ja mitenköhän paljon aikaa ootte saanu tuhrautumaan??? on meinaan neljän puslan vaihto edessä....mikäli ei rikastu tarpeeksi nopeesti jostain kumman syystä 8)
Vielä kysyt :lol:

Eli kyllä. On vittumaiset vaihtaa! Itse vaihdoin eilen / tänään yhden pitkittäisen tukivarren etummaisen puslan. Eilen illalla aloitin ja tänä aamuna sain valmiiksi. Yksin tein ja suht huonoilla työkaluilla. Entinen pusla piti rikkoa atomeiksi ja siltikään ei meinannut irrota. Siinä vaiheessa ei kannata huokaista, sillä vielä pitäis saada uusi pusla ehyenä paikoilleen.. Ja kun sen monen tunnin äherryksen jälkeen saa paikoilleen, on tosi mukava lähteä ajamaan soratielle ja kuunnella samaa vanhaa natinaa takapäästä.. Että semmosta se elämä on :lol:
rgs1
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja rgs1 »

Kyllä siinä melkoinen puuha on, mutta mahdollinen kotikonsteinkin. Iteltäkin olisi usko loppunut, jos en olisi täältä lukenut, että onnistuu. Poikittaistuen alempi on tilanpuutteen takia haasteellinen, työkalut pitää olla melkolailla tarkalleen oikeankokoiset. Bulkkitavaraa kovemmat mutterit auttaa kierretankoviritelmän kanssa. Hakutoiminnolla löytyy juttua tästä, hae vaikka minun nimimerkkiä niin pääset aika moneen ketjuun kiinni.
Vastaa Viestiin