Kolahtelua takapäässä?
Kolahtelua takapäässä?
Vectra 98 sedan (sport) ihme kolahtelua
ja nitinää, eilen irroitin kummatkin renkaat takaa ja väänsin, revin ja tein vaikka mitä, jouset eivät ole ainakaan poikki, pakoputki se ei ole, kumit näytti olevan puslissa silmä määräisesti kunnossa. Kävi tossa mielessä, että miten tuo iskareiden yläpää onko tässä mallissa herkkä löystymään ja saako se yhtään liikkua käsin väännettäessä?
-
Ascona B 2.0
- 'Kadett'

No voi perke.. että mä oon nuija mun piti laittaa tosta mutta ei kai sitä voi muistaa kun pää on kesät ja talvet samanlainen.
Joo siis liikkeelle lähdettäessä ja pysähdyttäessä vaikka kuinka hiljaa (varovasti lähdettäessä tai jarruttaessa) niin kolahtelee siitä huolimatta ja kun valuttaa silleen hiljasella vauhdilla niin asvaltin epätasaisuudet saa myös kolisemaan. Kovemmassa vauhdissa ei kuulu, mutta meteli jo nousee sisätiloissa sen verran, että ei sitä kuulisi muutenkaan.
Joo siis liikkeelle lähdettäessä ja pysähdyttäessä vaikka kuinka hiljaa (varovasti lähdettäessä tai jarruttaessa) niin kolahtelee siitä huolimatta ja kun valuttaa silleen hiljasella vauhdilla niin asvaltin epätasaisuudet saa myös kolisemaan. Kovemmassa vauhdissa ei kuulu, mutta meteli jo nousee sisätiloissa sen verran, että ei sitä kuulisi muutenkaan.
Ja kannattaa katsoa onko takakallistuksenvakaajan runkokumit (eli ne keskimmäiset) kuluneet. minulla oma Vectra kolistaa riittävästi takapäästä ja syy on juuri noissa. Uudet on ostettuna ovitaskussa, vielä kun saisi innostuksen vaihtoonkin... Väljyyden huomaa helposti, vakaajatangosta kun repii välyksen huomaa heti.
Re: Kolahtelua takapäässä?
Saattaa takajarrupalat kolista, koliseeko kun pitää vähän jarrua päällä?. Mulla astrassa kolisee kuskinpuolen takajarrupalat. Kesällä heitän uudet satulat niin pitäisi helpottaa.Ykä boy kirjoitti:Vectra 98 sedan (sport) ihme kolahteluaja nitinää, eilen irroitin kummatkin renkaat takaa ja väänsin, revin ja tein vaikka mitä, jouset eivät ole ainakaan poikki, pakoputki se ei ole, kumit näytti olevan puslissa silmä määräisesti kunnossa. Kävi tossa mielessä, että miten tuo iskareiden yläpää onko tässä mallissa herkkä löystymään ja saako se yhtään liikkua käsin väännettäessä?
Astra Dti 2.0 Y20DTH -99, MYYTY
HD 1200S -98 juhlamalli, myynnissä 8499;-
Audi A3 AMB 2.0 TDi Quattro -06
HD 1200S -98 juhlamalli, myynnissä 8499;-
Audi A3 AMB 2.0 TDi Quattro -06
Vielä kysytZami kirjoitti:mahtaako olla kettumaiset vaihtaa nuo puslat, ja mitenköhän paljon aikaa ootte saanu tuhrautumaan??? on meinaan neljän puslan vaihto edessä....mikäli ei rikastu tarpeeksi nopeesti jostain kumman syystä
Eli kyllä. On vittumaiset vaihtaa! Itse vaihdoin eilen / tänään yhden pitkittäisen tukivarren etummaisen puslan. Eilen illalla aloitin ja tänä aamuna sain valmiiksi. Yksin tein ja suht huonoilla työkaluilla. Entinen pusla piti rikkoa atomeiksi ja siltikään ei meinannut irrota. Siinä vaiheessa ei kannata huokaista, sillä vielä pitäis saada uusi pusla ehyenä paikoilleen.. Ja kun sen monen tunnin äherryksen jälkeen saa paikoilleen, on tosi mukava lähteä ajamaan soratielle ja kuunnella samaa vanhaa natinaa takapäästä.. Että semmosta se elämä on
Kyllä siinä melkoinen puuha on, mutta mahdollinen kotikonsteinkin. Iteltäkin olisi usko loppunut, jos en olisi täältä lukenut, että onnistuu. Poikittaistuen alempi on tilanpuutteen takia haasteellinen, työkalut pitää olla melkolailla tarkalleen oikeankokoiset. Bulkkitavaraa kovemmat mutterit auttaa kierretankoviritelmän kanssa. Hakutoiminnolla löytyy juttua tästä, hae vaikka minun nimimerkkiä niin pääset aika moneen ketjuun kiinni.