Mistä kunnon jakohihnoja ?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Mika.L
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Mika.L »

Megaman kirjoitti:Eikös autoja koiteta vaihtaakin aina parempaan? F-astraa pitäisi kait verrata Tempraan ja G-astraa vasta tohon mureaan... Noissa asetelmissa autojen välille ei jää kovin paljoa epäselvää... 8)
No tota mä just tarkoitin hakea, kun kysyin että minkä ikäinen tuo viiatti on... Samaa mielä vertailu autosta
Frontera A X22XE -96
E39 525 Touring -02
mettäsika
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mettäsika »

toi on minusta niin naurettavaa valittaa että opeleissa ei kestä nokka hihnat mielestäni on ihan ok vaihtaa hihna 50tkm välein kun se homma on viel niin naurettavan helppo noihin 8 venasiin koneisiin mä olen harrastellu opeleita koko ikäni ja yhtään nokka hihnaa ei ole minulta mennyt ja isäukkokin on ajellut opeleilla ja yhden kerran meni 1.6 vectrasta hihna ja kun vaihdettiin kaikki pyörät jakopäähän niin taas mentiin pitkän matkaa . ja mitä nyt tos kehuttiin muita merkkejä niin olen kyllä huomannu et joka merkillä on omat heikot kohdat ei remonteista pääse eroon merkkiä vaihtamalla ja tietysti tämä on vain minun oma mielipide
Antti H
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Antti H »

Mulla oli -87 mazda 626 jonka remmillä ajoin "vahingossa" 136tkm!
Eikä hihnassa ollu oikeestaan kulumisen merkkejä..
Siskon miehellä oli 3 autona vanha peugeot 305 jonka remmilä ajettu 230tkm!! periaate oli siinä pösössä että sitten kun hajoaa ni romuttamolle..
mut vielä se myytiin eteenpäin.
Mitenhän ois Opelin remmille käyny nuilla kilometreillä?? :lol: :lol:
Saab 9-3 2.8t V6 Aero xwd
Omega B2 caravan
DTM Calibra.
Öljyä palaa siis autoissa, kuin myös kotona

OCF Formulatietäjä 2010&2018
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

Antti H kirjoitti:Mulla oli -87 mazda 626 jonka remmillä ajoin "vahingossa" 136tkm!
Eikä hihnassa ollu oikeestaan kulumisen merkkejä..
Siskon miehellä oli 3 autona vanha peugeot 305 jonka remmilä ajettu 230tkm!! periaate oli siinä pösössä että sitten kun hajoaa ni romuttamolle..
mut vielä se myytiin eteenpäin.
Mitenhän ois Opelin remmille käyny nuilla kilometreillä?? :lol: :lol:
pari ekaa autoo (12-8v sitten, mazda 626 ja nissan sunny, molemmat 1,6l) en tiennyt edes mistään jakopäänhihnan vaihdosta, ja kilsoja tuli sillonkin melko lailla, sunnylla ajoin ite yli 100thkm ja mitä lie entinen omistaja ajanut hihnan vaihdon jälkeen. vaihdoin vaan öljyjä 10thkm:n välein ja olin tyytyväinen kun auto toimi... autuaita ovat tietämättömät :roll: .
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

Itellä kesti hihna 90tkm ja nyt meni vaihtoon niin yks hammas oli hihnasta kadonnut.
pekkisp
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pekkisp »

Pitäis olla ketju kuten ennen vanhaan joka koneessa oli, niin olisi yksi iso murhe autonomistajilla vähemmän. Kun ketjut vaihtuivat hihnaan, niin alkoi tämä murheenlaaksossa vaeltaminen.

Eikä se ole ihme kun terveitä koneita laukeaa mahdottomat määrät, kun tuolla tavalla hihnan vaihdolla urheillaan.

Eikös ennen muinoin ollut yksi merkki nimeltään Hillman tai DAF, joka oli ihan kokonaan hihnavetoinen, siis lootalta vetopyörastöön. Ei se ratkaisu ollut kyllä mitenkään teknisesti oikea. Miten se nokassakaan voisi olla. No etunahan on toki hiljaisuus.
Vectra B diesel TDI
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja B-Na »

vecculiboy kirjoitti:
tietääkö kukaan onko mitään firmaa joka tekee kestävämpii hihnoja?
pitäsköhän ottaa se peukku pois pepusta ja kattoa, mikä oli topicin alkup. kysymys, eikä keskittyä epäolennaiseen?
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
nollapeli
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja nollapeli »

Kyselin samalla kun vaihdatin Ooppelilla jakoremmin ja älpöttimet, kuka tekee hihnat, kaveri kierrellen vastasi että Conti-tech, löytää melkein
joka puljusta :D
Vastaa Viestiin