Muoviosat mustiksi

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
tpk_83
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tpk_83 »

kirjaimellisesti oli sellasta spray maalia kuin "puskurimaali" sille pisteet !
Migu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Migu »

Tuo Korrekin puskurimusta oli pari vuotta sitten kokeiltuna melkoinen pettymys. Kyllähän sillä sai ihan harmaaksi menneet puskurit pikimustiksi, mutta aine ei ollut sinällään mitään muovin hoitoainetta, vaan teki sellaisen mustan kalvon siihen pintaan. Käsistäkin sitä sai kuoria niinkuin jotakin lateksia ikään. Sitten kun tuo aine alkoi melko pian hilseilemään puskureista niin voitte arvata miltä ne nyt näyttää. Paikalliset varaosaliikkeetkään ei enää tuota mönjää myy. Lähtisköhän tuo jollakin tinnerillä pois puskureista, niin vois yrittää pelastaa ne vielä tuolla Autoglymin Bumper Carella?
duck
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja duck »

Minä käsittelin auton puskurit juuri carlakesin muoviosien sprayllä. Hiton hienot tuli. Luulen vain ettei tätä kyseistä sprayta saa tavallisesta kaupasta, kun sain kyseisen sprayn tutulta joka on auton meikkaus firmassa töissä.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

duck kirjoitti:Minä käsittelin auton puskurit juuri carlakesin muoviosien sprayllä. Hiton hienot tuli. Luulen vain ettei tätä kyseistä sprayta saa tavallisesta kaupasta, kun sain kyseisen sprayn tutulta joka on auton meikkaus firmassa töissä.
Minä taas luulen,että sitä saa joka luukusta prismaa myöten :D

Tätäkö tarkoitit http://www.carlake.fi/index.php?carlake ... le_id=3824 ?
jalu78
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jalu78 »

tuo AutoGlymin Plastic & rubber cleaner on hyvä mut ei pysyvää... kuumailmapuhallin käteen jos haluaa pysyvän mustan puskureihin. tai sitte maalaa silkkimustalla tai jollai oikeella puskurimaalilla!

T:Fixari
midget1
OCF Member 2023
OCF Member 2023

Viesti Kirjoittaja midget1 »

Todellisuudessa kyllä se lämmittäminen on paras vaihtoehto jos haluaa pitkän ajan pysymään puskurit yms muovi listat kuosissaan. Kyseinen hommahan perustuu muovin ns. "muistiin" eli kerran valettu muovi yrittää päästä lämmittäessä takaisen alkuperäiseen muotoon johon se on "valettu". Eli kun muovia lämmittää siitä lähtee hapettumat pois ja se tummenee koska se aikaisemmin on ollut tumma. Voi jopa olla että jos on todella vanhat puskurit niin kannattaa tehdä pariin kertaa!!

Muistaa vaan pitää ettei liian kuumaksi lämmitä !!!

FAstra kaverille vaan tiedoksi et yleensä asteran puskureissa oleva lista on teippiä / jos näin ei ole niin se on vaan värjättyä muovia !!!

Muovi kun on öljy pohjainen tuote niin lämmityksen jälkeen voi vaikka puskurit käydä läpi kevyesti ruokaöljyllä joka pitää pinnan vielä kivasti kiiltävänä !!! Nähty on mutta ei kokeiltu
Projektit on helppo aloittaa mutta vaikeita lopettaa
justjoo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja justjoo »

Hieman Korrekin puskurivahaa pidempään tuo Auto Glymin bumper care pysyy, mutta kyllä pesu/sade vie senkin pois.
-Onnellisen Pojan Ensimmäinen Lelu-
asspee
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asspee »

Oli pakko testata E Kadettin puskureihin tuo kuumailmapuhallin, kun on muuten punaiset puskurit mutta harmaaksi kulunut lista keskellä. Suu loksahti auki kun harmaa muuttu mustaksi sitä mukaa kun lämpes, ja oli iisi homma, suosittelen 8)

Velipoika kuvas siitä jonkunnäkösen videopätkänki digikameralla, mutta en tiedä onnistuko, pari sekuntia ehti nauhalle tallentua ennen kuin muistikortti tuli täyteen :wink:
SKL
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja SKL »

Kyllä, puhaltimella saa hyvän ja kestävän, hyvän saa mysö mustavahalla, tai tolla Glymin aineella, mutta kesto ei ole kovin pitkä.
OVERDRIVE.FI
ile:_
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ile:_ »

Mites se on ku mulla on vectrassa kromilistat kiinni niissä mustissa listoissa, niin eihän se lämmitys niitä kromeja haittaa mitenkään???
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

ile:_ kirjoitti:Mites se on ku mulla on vectrassa kromilistat kiinni niissä mustissa listoissa, niin eihän se lämmitys niitä kromeja haittaa mitenkään???
Ei haittaa.
Ei niitä listoja liian kuumalla kannatakkaan puhaltaa,ettei sula muodottomaksi.
asspee
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Mulla oli semmonen pieni onkelma siinä, että ei ollu sopivaa suutinta, niin sai pelätä maalipinnan puolesta, mutta se puskuri kyllä tummeni sekunnissa, siis se kohta jota puhaltaa.

Tuossa on kuva autosta haalistunein kumin, pistän myöhemmin kuvan tai pari tummista kumeista: http://personal.inet.fi/cool/assupeepul ... _ennen.jpg sori, ei ollu lähempää, mutta maskiin vertaamalla huomaa eron.

7 sekunnin pätkä tuli talteen siitä videosta, mutta eipä tuo kokokaan kovoa rasita: 2.2 MB, käykää tsekkaa: http://personal.inet.fi/cool/assupeepul ... mennus.avi Suosittelen luuppina katsomista ja ilman ääniä, ettei mee hermot siihen meikäläisen "nimenomaan" hokemaan :P

Hokasin just että mulloli tuo puhallin I asennossa ja myöhemmin tajusin kokeilla II asennossa ja sillon alko pelittää kunnolla :wink:
okuman
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja okuman »

Simonizin Back to Black Spray on osoittautunut hyväksi :D
Opel Astra F -95
1.8-16V Caravan
asspee
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Nyt sain viimein otettua ja laitettua sen "After" kuvan nettiin, ei tullu maailman paras kuva, mutta kyllä siitä huomaa eron vanhaan "puhaltamattomaan". Pistän vielä sen "Before" -kuvankin tähän samalla:

http://personal.inet.fi/cool/assupeepul ... -ennen.jpg
http://personal.inet.fi/cool/assupeepul ... ri-nyt.jpg

Kuumailmapuhallin rulez! :wink:
Assumption is the mother of all fuck-ups
D-Ma
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja D-Ma »

Hyvältä näyttää! Taidanpa itsekin kokeilla. Nyt tullut käytettyä jotain ties minkä merkkistä myrkkyä joka löytyi varastosta. Jälki on hyvää kun sen vetää pintaan, antaa kuivua ja sitten kiillottaa. Jää osa mustaksi eikä hilseile kuten useimmat aineet. Toisaalta ei pahimpia vaalentumia peitä jos laikkuja..
Vastaa Viestiin