x25xe: äkillinen lämmönnousu!!!
c30xe ja ilman ilmastointia noin 90 hollilla ja kun laittaa ACn päälle, ampuu 98-102 seutuville. Tänään hirvitti kyllä hieman kun samat lämmöt, ajoin sitten normaalissa iltapäivä ruuhkassa tai motarilla..
Jäähdytinnesteet menossa uusiksi vaiheessa, samalla tod.näk. pestään jäähdytin järjestelmä.. Katsotaan sitten lissee. Autolle kuitenkin tehty jakopää remppa, vaihdettu hihnat muutenkin jne. Eli tuo ns. "iso huolto" (tuli valitettavasti 180tkm täyteen). tehty ja vielä lämmöt nouse ilmastoinnilla.
Niin, siis myös manuaali ilmastointi.
Kokeilin vääntää lämpötila namiskoita alku jäähdytyksen jälkeen enempi "punaisen suuntaan", mutta ei apua vaikka "ekan punaisen" lopulla. Omppu miehet ainakin tietävät mitä tarkoitan?
Jäähdytinnesteet menossa uusiksi vaiheessa, samalla tod.näk. pestään jäähdytin järjestelmä.. Katsotaan sitten lissee. Autolle kuitenkin tehty jakopää remppa, vaihdettu hihnat muutenkin jne. Eli tuo ns. "iso huolto" (tuli valitettavasti 180tkm täyteen). tehty ja vielä lämmöt nouse ilmastoinnilla.
Niin, siis myös manuaali ilmastointi.
Kokeilin vääntää lämpötila namiskoita alku jäähdytyksen jälkeen enempi "punaisen suuntaan", mutta ei apua vaikka "ekan punaisen" lopulla. Omppu miehet ainakin tietävät mitä tarkoitan?
Omega MV6 -94

omena 2.0 kirjoitti:Kävisköhän tähän vanha nyrkki sääntö: lämmöt on normaalit kun viisari on mittarin puolessa välissä...
hmm.. entäs jollei ole viisaria
mulla oli sellainen vika b-ompuss kans etta saattoi aika ajoin lämpömittari kilahtaa tappiin yhtääkkiä, vika loppui kun lämpömittarin takana oleva mittariston polttimo paloi ja kun vikaa ei enää ilmennyt niin tohdin vaihtaa uuden polttimon. eli olisiko polttimolla ollut minun tapauksessa jotain yhteyttä
lämpötilamittarin sekoiluun?? laittelinpa tämän tähän kaikkien mietittäväksi/ihmeteltäväksi.
lämpötilamittarin sekoiluun?? laittelinpa tämän tähän kaikkien mietittäväksi/ihmeteltäväksi.
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
leevi...etkös sie vaihtanu polttimot just ennen tuota häpeninkii? antohan ne oikeet polttimot varmasti?TDIC kirjoitti:mulla oli sellainen vika b-ompuss kans etta saattoi aika ajoin lämpömittari kilahtaa tappiin yhtääkkiä, vika loppui kun lämpömittarin takana oleva mittariston polttimo paloi ja kun vikaa ei enää ilmennyt niin tohdin vaihtaa uuden polttimon. eli olisiko polttimolla ollut minun tapauksessa jotain yhteyttä
2.0t Re85
Jeps!!! Nyt o anturi vaihdettu ja ainaki toistaiseksi mittarin seilaaminen loppui!! Saa nähdä miten pidemmällä aikavälillä käy!!
Käytiin JJuniorin kans samalla paikallisessa opel-liikkeessä ni huvikseen kysäisin termarin hintaa!!! Voi oikeasti sanoa et kallista!!! Elämä on. 74 eskoa!!!! eikä saa irtotavarana!!! Nooh toivotaan ettei tarvii sitä vaihtaa... Myyjä kyl sanoi ettei heiltä ole yhtään myyty tähän mennessä kutoskoneeseen!!!
Käytiin JJuniorin kans samalla paikallisessa opel-liikkeessä ni huvikseen kysäisin termarin hintaa!!! Voi oikeasti sanoa et kallista!!! Elämä on. 74 eskoa!!!! eikä saa irtotavarana!!! Nooh toivotaan ettei tarvii sitä vaihtaa... Myyjä kyl sanoi ettei heiltä ole yhtään myyty tähän mennessä kutoskoneeseen!!!
näyttää olevan aika yleinen toi 2.5 lämmön nousu
itelläkin se tahtoo vaan nousta yli ton satkun josvain saisi ni iha mielellään
mut kyll toi pieni vauti aina vähän helpottaa
eikä käys sit turhan kuumana
mut viel kysysin et mikä se lämpötila sit on ku toi flekti lähtee rullaa
ku se mulla tahtoo elellä iha omaa elämää välillä sammuessa välillä käynnistäessä ja välillä ei olleskaan
???
Tyyli ja taito ratkaisee,
ei vain vauh"u"ti 
mun astra taas syö kokoajan enemmän ja enemmän nesteitä..ja mitään selviä vuoto-paikkojakaan ei oo löytyny.. hetki sitte riitti ku 2 viikon välein lisäs nesteitä, nykyään lähes päivittäin saa lorotella vettä säiliöön. ja jos kaupunkiajoa ajaa niin nousee lämmöt ~90 ja maantieajossa lämmöt laskeealle 90..tyhjäkäynnillä lämmöt taas lähentelee sataa ja jäähytin menee päälle.. onkos muilla ollu samantapasta ongelmaa? Lämmöt siis laskee taas hetkeksi ku vettä lisää, ei tuokaan kovin kiva oo että kokoajan saa olla lisäilemässä vettä.. Onkohan sit sillä vaikutusta ku oon viimepäivinä laittanu pelkästään vettä enkä oikeeta myrkkyä.. kyseessä on siis astra -92 1.6 8v koneella.
Tänään ajellessa tutkailin omaa tilannettani: taitaa jotain siellä flektin puoli nopeudessa olla (?) koska lämmöt ampuu reippaaseen satkuun ja sitten yhtäkkiä alkaa tippumaan sinne reiluun 96 asteeseen auton mittarin mukaan.
Toisaalta odotan vielä tuomiota ilmastoinnin huollosta. Pitäisi auto viedä siihen hommaan tulevalla viikolla. Pesu, aineen lisäys ja tarpeenmukaan muutakin.. Jos siellä ei löydy mitään, niin isken auton omien tilalle nurkissa pölyttyvät "kisa flektit".. ..jos mahtuvat..
Jotain hyötyä kait siitä että ex-Caminoni kilahti pahemmin ja myytiin osina.. 
Toisaalta odotan vielä tuomiota ilmastoinnin huollosta. Pitäisi auto viedä siihen hommaan tulevalla viikolla. Pesu, aineen lisäys ja tarpeenmukaan muutakin.. Jos siellä ei löydy mitään, niin isken auton omien tilalle nurkissa pölyttyvät "kisa flektit".. ..jos mahtuvat..
kaupunkiajoa ajaa niin nousee lämmöt ~90 ja maantieajossa lämmöt laskeealle 90..tyhjäkäynnillä lämmöt taas lähentelee sataa ja jäähytin menee päälle.. onkos muilla ollu samantapasta ongelmaa? Lämmöt siis laskee taas hetkeksi ku vettä lisää, ei tuokaan kovin kiva oo että kokoajan saa olla lisäilemässä vettä.. Onkohan sit sillä vaikutusta ku oon viimepäivinä laittanu pelkästään vettä enkä oikeeta myrkkyä.. kyseessä on siis astra -92 1.6 8v koneella.
Niin itellä toi johtui termostaatista se oli kääntynyt kotelossaan poikittain
vaihettiin se anturi tohon leevin veccuun ja samalla räpsittiin muutama kuva joissa näkyy että on vuotanut jäähdytin nestettä kuvatusta kohdasta. eli onko tuossa joku tiiviste vuotanut vai peräti kannenvälistä tullut?? tietysti paha kuvien perusteella sanoa mutta kuiteskin jos tietoa löytyy nii kertokaa ihmeessä onko kyseessä joku tyyppivika ja onko tuossa mitään erikoista vai pelkkä haaroitin noille jäähdytysneste putkille!?
tuossa linkki kuviin..
http://fotokellari.fujikuvat.fi/album/s ... ?id=152878
tuossa linkki kuviin..
http://fotokellari.fujikuvat.fi/album/s ... ?id=152878
2.0t Re85
Tässäpä on lyhyt tee-se-itse ohje:Hiimailu kirjoitti:kuinka onnistuu tarkastaminen, kotikonsteinJos flektin puolinopeus ei toimi niin tällöin koneen lämmöt nousevat aika korkealle?vai onko sellainen mahdollista
1) avaa konepelti
2) käynnistä auto
3) katse flektiin ja odotusta
4) koneen lämmetessä (n. 95 C ) flektin puolinopeus lähtee päälle
5) lämpöjen edelleen noustessa käynnistyy flektin täysinopeus (n. 98-99C)
6) observoidaan toteutuiko kohtien 4 ja 5 mukaiset tapahtumat. Jos havaittavissa on vain kohta 5 niin....
7) suljetaan konepelti
--------------------
ohjeessa ei ole mainittu tarpeellisia lyhyitä siirtymätaipaleita auton ohjaamon ja konehuoneen välillä