MV6 aut. - taas poiki, prkl...
MV6 aut. - taas poiki, prkl...
Mikäs riepoo automaattia, kun esim: ohituksissa tinttaa kunnolla pedaalia pohjaan, niin jää takomaan edestakaisin vaihteita ja vaihtaa vasta sitten kun höllää kaasua.
Muuten loota pelaa hienosti, vaihtaa pehmeästi jne jne...
Muuten loota pelaa hienosti, vaihtaa pehmeästi jne jne...
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
kattelin autodatasta, että "transmission unit & kick-down switch" löytyisivät jalkatilan reunamilta...
no, huomenna kuitenkin menee korjaamolle pirssi, josko saisivat eloa siihen
(mielenkiintoinen huomio Opel-merkkihuollon ammattitaidosta jälleen kerran puhelinkeskustelussa, melkein ensimmäisiä vastauksia oli, kun kerroin oireet:"se mies joka voisi jotakin noista ymmärtää, palaa lomalta kuukauden päästä, joten joudumme nostamaan kädet ylös"...
Juuri tuollaiset kommentit kohentavat mielialaa, kohottavat arvostusta ns.merkkihuoltoja kohtaan. Jos ei joku asia selviä TECH:llä suoraan vikakoodien kautta, niin peukalo suuntaa perseeseen ja sitä kautta suuhun
Herää vain kysymys, mitä ne oikeastaan osaavat sitten siellä tehdä? Lisätä pissapojan nestettä?? )
no, huomenna kuitenkin menee korjaamolle pirssi, josko saisivat eloa siihen
(mielenkiintoinen huomio Opel-merkkihuollon ammattitaidosta jälleen kerran puhelinkeskustelussa, melkein ensimmäisiä vastauksia oli, kun kerroin oireet:"se mies joka voisi jotakin noista ymmärtää, palaa lomalta kuukauden päästä, joten joudumme nostamaan kädet ylös"...
Juuri tuollaiset kommentit kohentavat mielialaa, kohottavat arvostusta ns.merkkihuoltoja kohtaan. Jos ei joku asia selviä TECH:llä suoraan vikakoodien kautta, niin peukalo suuntaa perseeseen ja sitä kautta suuhun
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Noniin, syyllinen löytyi. 3500-4000rpm kohilla rupeaa räpisemään motti, ja vikakoodi 19. (eli nokka / kampuran tunnistin)
Ja olihan se nyt sitten niin, että kun auto muuten käy nätisti ja lähtee laakista käyntiin, niin todennäköinen aiheuttaja on nimenomaan tuo nokka-akselin tunnistin?? (eikös se kampuran tunnistin vaikeuta käyntiinlähtöjäkin)
Tuntui vaan liittyvän aluksi kickdowniin / vaihteistoon, kun ohituksissa sai aikaan sellaisen "vaihtohäiriö" tunnelman->vedän, en vedä, vedän...
Onneksi kuitenkin se osa-alue on ok.
nuo anturihommat kun ovat kuitenkin suht halpoja...
Mitenkäs, kun kattelin niin näkyy olevan aika helponnäköisessä paikassa koneen edessä tuo tunnistin, onko ihan plug&play tyyppinen vaihtaa itse? (vai vaatiiko erityisosaamista)
Oudoksihan asian sai myös se, että tuttu ja turvallinen moottorin vikavalo on pysynyt kaiken aikaa pimeänä
Neuvokaas hiukan antureita ennen asennelleet....
Ja olihan se nyt sitten niin, että kun auto muuten käy nätisti ja lähtee laakista käyntiin, niin todennäköinen aiheuttaja on nimenomaan tuo nokka-akselin tunnistin?? (eikös se kampuran tunnistin vaikeuta käyntiinlähtöjäkin)
Tuntui vaan liittyvän aluksi kickdowniin / vaihteistoon, kun ohituksissa sai aikaan sellaisen "vaihtohäiriö" tunnelman->vedän, en vedä, vedän...
Mitenkäs, kun kattelin niin näkyy olevan aika helponnäköisessä paikassa koneen edessä tuo tunnistin, onko ihan plug&play tyyppinen vaihtaa itse? (vai vaatiiko erityisosaamista)
Oudoksihan asian sai myös se, että tuttu ja turvallinen moottorin vikavalo on pysynyt kaiken aikaa pimeänä
Noniin, syyllinen löytyi. 3500-4000rpm kohilla rupeaa räpisemään motti, ja vikakoodi 19. (eli nokka / kampuran tunnistin)
nenäakselin anturi vaihdettu, 4000 kierroksen taika säilyi
noh, lyödään ens viikolla kampuran anturi....
...ja sit sen jälkeen lyödään mitä lyödään
oli muuten huikea urakka tuo nokka-akselin anturin vaihto, tais mennä alusta loppuun kaiken kaikkiaan 5 minuuttia
noh, lyödään ens viikolla kampuran anturi....
...ja sit sen jälkeen lyödään mitä lyödään
oli muuten huikea urakka tuo nokka-akselin anturin vaihto, tais mennä alusta loppuun kaiken kaikkiaan 5 minuuttia
Mulla meinaa olla kans samaa vikaa 2.5 v6 tomaatti ompussa, mut myös paikaltaan lähtiessä kun lyö kaasun pohjaan niin alkaa ns. rykimään mut sit kun höllää ja painaa uudelleen niin lähtee ihan normaalisti, sit kiihdyttäessä 80-100 km/h niin rykii kans samallalailla, pitää itte kans vaihtaa noi tunnistimet et jos sillä loppuis, arvelin itse että olisi ollut sytyssä jotain häikkää mutta en oo viel kerinny kunnolla pajottamaan tota...
Volvo V90 D4 business momentum -17
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
en oo vielä saanut anturia, mutta ennen viikonvaihdetta varmasti pääsen antamaan vastauksen. (ja toivottavasti kääntyy ilon puolelle)Jope kirjoitti:Oliko iloa vai vieläkö oireet jatkuvat?noh, lyödään ens viikolla kampuran anturi....
itsellä samanlaiset oireet tuli kun vaihdoin automaattilaatikon öljyt enkä saanut/tiennyt että sinne pitää saada n. 0.5 litraa enemmän öljyä mitä
täyttöropun aukko antaa myöten. (eli auton kallistus ja lisää öljyä niin
alkoi toimimaan).Viaksi luulin aluksi nesteen öljyä jotka laatikkoon lorautin.Vai auttoiko anturin vaihto...
täyttöropun aukko antaa myöten. (eli auton kallistus ja lisää öljyä niin
alkoi toimimaan).Viaksi luulin aluksi nesteen öljyä jotka laatikkoon lorautin.Vai auttoiko anturin vaihto...