B Omegan 2.5 24v jakopäähihnan vaihto.

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Jope kirjoitti:
päkynomega kirjoitti:eipä ole vissiin kukaan oikein itse jakohihnaa v2.5 vaihtanu, no mutterihommia taitaa kuitenkin olla tiedossa.
On mutta apuna oli orkkis jakopään työkalusarja, joka on aivan sairaan kätevä.
Mitä maksoi?
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

jariz kirjoitti:
Jope kirjoitti:
päkynomega kirjoitti:eipä ole vissiin kukaan oikein itse jakohihnaa v2.5 vaihtanu, no mutterihommia taitaa kuitenkin olla tiedossa.
On mutta apuna oli orkkis jakopään työkalusarja, joka on aivan sairaan kätevä.
Mitä maksoi?
Lähtöhinta vaivaiset 389 mutta 275 oli summa, johon päädyttiin.
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Eikös niitä työkaluja vois valmistaa itsekkin, sillä niillä periaatteessa vain lukitaan noita hilpattimia ?
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

Juu lukitaan mutta ongelma on siinä, että kun kiristelet välirullat ja kiristimen, jonka jälkeen otat lukitukset pois, niin hupskeikkaa... nokkapyörät ovatkin liikkuneet. Ei tosin paljon mutta riittävästi. Sarjassa tulee mukana nokkapyöriin työkalu, jolla saa merkit just eikä melkein kohdalleen. Itse kiristin välirullat ilman nokkapyörien lukitusta juuri näin ja ainakin vielä merkit oli kohdallaan (tai heittoa max 1mm). Tarkistin asian samalla, kun joutui vaihtamaan laturin vieressä olevan nakutuksentunnistimen (oli sen verran hauska homma, että ei ollut lasten kuultavaa). Onneksi sentään pääsi auton alle kokonaan sateensuojaan.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Woody kirjoitti:Eikös niitä työkaluja vois valmistaa itsekkin, sillä niillä periaatteessa vain lukitaan noita hilpattimia ?
Suosittelitkos tuossa aikisemmin lukkopihtejä niihin nokkapyöriin? Minkälainen kampiakselin lukitsimen pitäisi olla?
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

jariz kirjoitti:
Woody kirjoitti:Eikös niitä työkaluja vois valmistaa itsekkin, sillä niillä periaatteessa vain lukitaan noita hilpattimia ?
Suosittelitkos tuossa aikisemmin lukkopihtejä niihin nokkapyöriin? Minkälainen kampiakselin lukitsimen pitäisi olla?
En suositellut, mutta periaattessahan ne voisi toimia, kun vetäisi siitä välistä ne molemmat pyörät kiinni. Ei pitäisi päästä liikkumaan...
Tuosta kampiakselista ei kyllä tiedä...Minkäslaisia ne kiristimet oikein ovat? Täytyykä niillä itse säätää hihnan kireys, vai onko niissä joku jousi mikä kiristää sitä hihnaa...?
Vastaa Viestiin