Tuliko liikaa öljyä F20:seen?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Undertaker: Mitäs öljyä tuonne laatikkoon laitoit??

Mulla laatikossa luultavasti alkuperäiset öljyt ja olen ajatellut lisätä tai vaihdella noita, mutta jos nyt päädyn lisäämiseen onko mitään vaaraa, että jos ostan tuota orkkisöljyä opelilta ja laatikossa onkin jotkut entisen omistajan vaihtamat eri öljyt niin öljyt sekoittuessaan menevät huonoksi tai jotain.
Leon FR 20vt
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Undertaker »

No itelläkään ei oo tietoa mitkä öljyt siellä oli laatikossa alunperin mutta ostin synteettistä teboilin öljyä. Puolet halvempaa olis ollu synteettitön öljy mutta parempi sijottaa tohon kalliimpaan. Sekasin ne tosiaan meni mullaki, ja yli litra ylimäärästä mitä piti. Hyvin tuo tosin on pelannut.
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Undertaker kirjoitti: Puolet halvempaa olis ollu synteettitön öljy
:D
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

TJT kirjoitti:
Undertaker kirjoitti: Puolet halvempaa olis ollu synteettitön öljy
:D
?
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Sitä vaan,että ei öljyssä mitään "synteettejä" ole,vaan tuo synteettinen viittaa lähinnä valmistustapaan ts öljyltä on haettu tiettyjä ominaisuuksia kulumisen ja lämpötilankeston kannalta.
vetukka
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja vetukka »

Pääasia että siel nyt jotain öljyä on vaikka tavallista mootoriöljyä mut onhan se tietysti pidemmän päälle parempi laittaa kunnon rasvat sinne. Tosta ylimääräsestä öljystä ei mun mielestä ole kuin haittaa, turhaan pistää vaan vastaan ja lämpee siellä, eli kyllä ne tehtaalla on tienny mikä määrä siel riittää.
Undertaker
'Diplomat'
'Diplomat'

vetukka kirjoitti:Pääasia että siel nyt jotain öljyä on vaikka tavallista mootoriöljyä mut onhan se tietysti pidemmän päälle parempi laittaa kunnon rasvat sinne. Tosta ylimääräsestä öljystä ei mun mielestä ole kuin haittaa, turhaan pistää vaan vastaan ja lämpee siellä, eli kyllä ne tehtaalla on tienny mikä määrä siel riittää.
Vahingossahan mie ne sinne pistin. En todellakaan tarkoituksella.
Vastaa Viestiin