kokemuksia kellään vastaavasta?
vettiilivarrenkumit ja astra
vettiilivarrenkumit ja astra
kuika paljon ajaa astan 1.6 i 16 v moottorin venttiilivarrenkumeilla noin yleensä omalla on ajettu 220000 tkm ja öljy tuntuu vähenevän kiitettävää tahtiä on menossa kumit vaihtoon 27 .7 .
Hyvin menee mutta menkööt.
astra f 1,6i 16v 97 farmari.(vaihdettu pois)
Harjoittelevia lukihäiriöisiä. Kirjoitus virheet elkööt sumentako tekstin sisältöä.
Harjoittelevia lukihäiriöisiä. Kirjoitus virheet elkööt sumentako tekstin sisältöä.
auto menossa remonttiin 27 päivä kun ei aikasemmin kerkee jos sillä siihen asti pärjää. Välttää turhaa ajoa mahdollisimman paljon.
Töihin on pakko päästä että on varaa edes korjata.
Töihin on pakko päästä että on varaa edes korjata.
Hyvin menee mutta menkööt.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Kauheeta tautofoniaa mun suunnalta, mutta anyway:
Minua neuvottiin olla käyttämättä niitä "mustia" venttiilivarrenkumeja (jotka mukane esim. Victr Reinzin tiivistesarjoissa ja alkuperäisosina) Kestävät kuulemma vähemmän kuin ne vihreät kumit jotka ovat myynnissä monella koneistajalla. On kuulemma se kumiseos aivan toinen, itse kun vertailin niin ne vihreät oli pehmeitä (melkein kuin ulkopinta silikoonitulppajohdossa) Reinzin kumit oli enemmän "muovimaisia" eli niissä oli kovempi pinta. Jätin ne reinzin mumit pakintäytteeksi, ja hyvin toiminu vaihdon jälkeen. Juuri vaihdoin öljyt 10tkm lenkin jälkeen, öljyä kulunu ehkä 2dl. Ihan siedettävä määrä kohta 280tkm ajetulle ecotec- moottorille.
Minua neuvottiin olla käyttämättä niitä "mustia" venttiilivarrenkumeja (jotka mukane esim. Victr Reinzin tiivistesarjoissa ja alkuperäisosina) Kestävät kuulemma vähemmän kuin ne vihreät kumit jotka ovat myynnissä monella koneistajalla. On kuulemma se kumiseos aivan toinen, itse kun vertailin niin ne vihreät oli pehmeitä (melkein kuin ulkopinta silikoonitulppajohdossa) Reinzin kumit oli enemmän "muovimaisia" eli niissä oli kovempi pinta. Jätin ne reinzin mumit pakintäytteeksi, ja hyvin toiminu vaihdon jälkeen. Juuri vaihdoin öljyt 10tkm lenkin jälkeen, öljyä kulunu ehkä 2dl. Ihan siedettävä määrä kohta 280tkm ajetulle ecotec- moottorille.
Useimmiten 16v Opel koneissa venttiliohjarinkumi on aivan ehjä, mutta irronnut ohjaimen päältä pumpaten öljyä venttiilin mukana. Ratkaisuna on joko liimata kumi ohjaimeen tai parempana vaihtoehtona koneistaa hentoinen kierteitys alunperin aivan sileään ohjaimeen. Opel on käyttänyt punaista ja vihreää kumilaatua alkuperäisasennuksena. Muutama kymmenen
kansiremppaa tehneenä vaikuttaa että punainen kumilaatu irtoaa helpommin ohjaimesta eritoten pakkasella.
kansiremppaa tehneenä vaikuttaa että punainen kumilaatu irtoaa helpommin ohjaimesta eritoten pakkasella.