kiitos.....
Omega B Turbo...
Omega B Turbo...
Eli minulla olisi omega B 2.0 16v koneella.. ja olen ajatellu siihen turbo calibran konetta.. ja nyt mietin et tartteisko siihen vaihtaa alkuperäisen laatikon pois vai käviskö sen calibran turbo koneen kanssa ihan toi sama omegan vakio laatikko... ajattelin vaan ku noi koneet ovat aika samanlaisia eli.. muodot jne.. auttakaa jos joku osaisi neuvvoa asiasta enempi..
kiitos.....
kiitos.....
-
havericky
- 'Diplomat'

- Viesti:
Luvat ei maksa mitään koska niitä ei tarvitse anoa.EVO 500 kirjoitti:Niin mä vähän arvelinki.. et ne kaikki luvat maksais...
olen ite kuullu sellaista et ne luvat mene yli 1000e helposti..
C20LET kone on jo aikoinaan päästötyypitetty joten sitä ei tarvitse enää uudelleen käydä tyypittämässä.
Kysymys on vain se että onko C20LET päästötyypiltään tarpeeksi mieto B-Omegaan? Onhan siinä se C kirjain mutta...
Searchilla lisää...
Re: Omega B Turbo...
aski käy. painelaakerin kanssa voi tulla pieni hidastus mutta tuskin ongelmaa. (tämä siis olettaen että noissa b-omegan koneissa on samanlainen vauhtipyörä kuin a-omegan koneissa (järjettömän paksu))EVO 500 kirjoitti:Eli minulla olisi omega B 2.0 16v koneella.. ja olen ajatellu siihen turbo calibran konetta.. ja nyt mietin et tartteisko siihen vaihtaa alkuperäisen laatikon pois vai käviskö sen calibran turbo koneen kanssa ihan toi sama omegan vakio laatikko... ajattelin vaan ku noi koneet ovat aika samanlaisia eli.. muodot jne.. auttakaa jos joku osaisi neuvvoa asiasta enempi..
kiitos.....
jarruthan yms joutuu tietenkin vaihtamaan vastaamaan vastaavan tehoista peliä, jotkut kats.inssit tulkitsee että myös vaihteiston pitää vastata järeämpää tekoa.
[huhu] ilmeisestikin tuossa 2.5/3.0 V6-koneissa on samannäköinen se tasopinta askiin päin kuin näissä ohc/dohc koneissa, itse en voi varmentaa tietoa. [/huhu]
päästöjen kanssa tulee kanssa ongelmia, mutta tuskin mitään pahempaa jos autosi on tarpeeksi vanha miina. (= riittää c-päästöluokituksen moottori).
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
C20LET on todellakin jo päästötyypitetty ja C-luokan koneita pystyy laittamaan vanhimpiin B-mallin omegoihin. Ongelmaksi C20LETin kanssa käy vain se, että Omegan voimansiirron johdosta välitykset muuttuvat verrattuna Calibraan ja Vectraan, joissa ko. moottoria on alkuperäisittäin ollut. Nämä päästötyypitykset taas ovat välityskohtaisia. Tuosta on ilmeisesti tullut pieniä ongelmia ko. muutoksen teon suhteen. Voisi luulla ettei ole mikään ylitse pääsemätön este, mutta hidaste kuitenkin.
-
leutoranta
- OCF Member 2023

Mietin vain: onhan tuossa turbo moottorissa 204hp, mutta vääntö- ja tehoalue varmaankin optimoitu Calicca/Veccu kokoiseen autoon.. Eli Omppuhan on suht painava ja rehellisesti sanoen alkaa vasta tuolla MV6 moottorilla kulkemaan mukavasti.
Eli kyllä se varmaan tuolla C20LETillä liikkuisi, mutta aika laiskasti alakiekoilla ja vasta aika korkeilla kierroksilla lähtisi laukkaamaan hepat. Oli välitykset sitten melkein mitkä vain, niin kierroksia täytyy tosiaan antaa..
Mielestäni sisi vaatisi aikalailla viilausta ja säätelemistä tuo setti Omegassa.
Eli kyllä se varmaan tuolla C20LETillä liikkuisi, mutta aika laiskasti alakiekoilla ja vasta aika korkeilla kierroksilla lähtisi laukkaamaan hepat. Oli välitykset sitten melkein mitkä vain, niin kierroksia täytyy tosiaan antaa..
Mielestäni sisi vaatisi aikalailla viilausta ja säätelemistä tuo setti Omegassa.
Omega MV6 -94

- caravan-coupe
- 'Diplomat'

Toi c20let on kyllä mielestäni aika kaukana kierroskoneesta.D-Ma kirjoitti:Mietin vain: onhan tuossa turbo moottorissa 204hp, mutta vääntö- ja tehoalue varmaankin optimoitu Calicca/Veccu kokoiseen autoon.. Eli Omppuhan on suht painava ja rehellisesti sanoen alkaa vasta tuolla MV6 moottorilla kulkemaan mukavasti.
Myöskin välityksien lisäksi muuttuu liikuteltava massa muuttuu (ja vielä huonompaan suuntaan), joka vaikuttaa myöskin päästöihin.Veeksi kirjoitti:C20LET on todellakin jo päästötyypitetty ja C-luokan koneita pystyy laittamaan vanhimpiin B-mallin omegoihin. Ongelmaksi C20LETin kanssa käy vain se, että Omegan voimansiirron johdosta välitykset muuttuvat verrattuna Calibraan ja Vectraan, joissa ko. moottoria on alkuperäisittäin ollut. Nämä päästötyypitykset taas ovat välityskohtaisia. Tuosta on ilmeisesti tullut pieniä ongelmia ko. muutoksen teon suhteen. Voisi luulla ettei ole mikään ylitse pääsemätön este, mutta hidaste kuitenkin.
Mikähän on AKEn kanta tähän, jos se on ns. tarkalla päällä, niin sille ei kelpaa se, että moottori on jossain toisessa korissa mennyt läpi päästötestit.
j.h