Pitääkö jarrupolkimen painua pohjaan ???

Keskustelua Opeleista
AS
'Kadett'
'Kadett'

Pitääkö jarrupolkimen painua pohjaan ???

Viesti Kirjoittaja AS »

Auto Astra G 2.2 farkku vm.01 ABS jarruilla. Olen miettinyt jarrujen toimintaa kun olen auton omistanut vasta pari kuukautta. Eli paikallaan ollessa kun painaa poljinta voimakkaasti niin se menee hitaasti painuen täysin alas asti. Tämähän perinteisillä jarruilla tarkoittaa vuotoa jarrujärjestelmässä mutta miten on ABS jarrujen kanssa? Ominaisuus vai VIKA. Muuten jarrut toimivat ajaessa mielestäni ihan kohtuullisesti mitä nyt oikea takalevy vipattaa ja vinkuu silloin tällöin (täytyy panna myyjäliikkeen piikkiin vaihto). Olisiko jollain tietoa tai viitsisikö joku kokeilla omaa poljinta käyttäytyykö samalla tavalla.
keduloaf
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: Pitääkö jarrupolkimen painua pohjaan ???

Viesti Kirjoittaja keduloaf »

Kyllä mulla ainakin menee. Taitaa olla ABS:n ominaisuus.
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

Menee mullakin (ei ABS) - jotain vikaa? ainakin keväällä katsastuksessa jarrutehot näytti olevan täysin kohdallaan.
Sanek
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Sanek »

Jaa pitää vai :o Enpä o tommosta tiennytkään. Tarkotuksenahan on että jarruneste painaa mäntiä ja kun mäntä ei liiku, ei pitäisi polkimenkaan liikkua. jos poljin painuu pohjaan niin silloinhan neste menee jonnekkin -> vuoto tai jotain. Jarrupiirihän on tiivis rakenteeltaan eli nesteen ei pitäis tarkotuksella karkailla.

En kyllä oo itellä testannu tota juttua... voihan se olla et se niin tekee.
masu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja masu »

Osku kirjoitti:Menee mullakin (ei ABS) - jotain vikaa? ainakin keväällä katsastuksessa jarrutehot näytti olevan täysin kohdallaan.
Samoin.
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
irmcher
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja irmcher »

Kyllä teillä on ilmaa tai vuoto järjestelmässä. Tai pää sylinteri vuotaa männän ohi.
Opel Ascona R6 Mantzel | M5
Sanek
'Admiral'
'Admiral'

Irmscher kirjoitti:Kyllä teillä on ilmaa tai vuoto järjestelmässä. Tai pää sylinteri vuotaa männän ohi.
Nii justiinsa!
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

Jos poljin kone käynnissä painuu tasaisesti pohjaan, niin enpä olisi huolissani, jos poljin on kone sammuksissa muutaman polkaisun jälkeen kova kuin kivi =ok. Jos järjestelmässä on ilmaa, niin poljin ei kovetu sitten millään (kone sammuksissa).

Kyllähän mopoissakin saat kahvan runtattua voimaa käyttäen pohjaan ja silti jarrutehoa löytyy riittävästi.
Sanek
'Admiral'
'Admiral'

Saahan sen tietysti jos oikeen voimaa käyttää. Kerran kadetissa painoin niin lujaa ku jaksoin ja poks.. putki repes :) tais olla hieman korroosiota.
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Sanek kirjoitti:Saahan sen tietysti jos oikeen voimaa käyttää. Kerran kadetissa painoin niin lujaa ku jaksoin ja poks.. putki repes :) tais olla hieman korroosiota.
Mulla tuli takasylinteristä mäntä ulos...onneksi ei ollut vauhtia silloin kovin paljoa.
Sanek
'Admiral'
'Admiral'

Enochian kirjoitti:
Sanek kirjoitti:Saahan sen tietysti jos oikeen voimaa käyttää. Kerran kadetissa painoin niin lujaa ku jaksoin ja poks.. putki repes :) tais olla hieman korroosiota.
Mulla tuli takasylinteristä mäntä ulos...onneksi ei ollut vauhtia silloin kovin paljoa.
Mulla oli sopivasti vauhtia. Risteyksessä piti kääntyä vasemmalle vihreillä valoilla. Edessä oleva päätti olla menemättä... onneks sain just pysähtyyn käsijarrulla ja hullulla pumppauksella :)
Gsi:sti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gsi:sti »

No empä ole sitä lattiaan koskaan saanu...ja pumpata ei ole tarvinnu :)
- Ex pirssi Astra GSI 16V -95 -
- Golf IV -98 -
Johtaja
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Johtaja »

no ei se kyllä pohjaan mun mielestä saa mennä jos kaikki on niinkun pitää... eihän se paine saa karata... joistakin on menny takajarrusatuloita eli kandee nyt ainakin sinne vilkasta, sylkee siis sieltäpäästä nesteitä mäelle -(z)-
Senator-B 3.0 24valve 1991--myyty
Monza 3.0 1985--myyty
Ascona B 1981--myyty
masu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja masu »

Mä oon yrittäny kovasti tarkistaa kaikki mahdolliset vuotokohdat, mutta ei mitään... jarrunestettäkään ei kulu tippaakaan. Pohjaan se poljin silti painuu...
- Kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita
- Opel, good from far but far from good!
AS
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja AS »

Mullakaan ei jarrunesteet katoa eikä vuotoja missään. Taitaa olla ABS jarrujen ominaisuus ;) toivottavasti.
Vastaa Viestiin