Kokemuksia Omega 2.5 TD tekniikasta?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
juhape
'Kapitän'
'Kapitän'

Kokemuksia Omega 2.5 TD tekniikasta?

Viesti Kirjoittaja juhape »

Auto on Omega -99 2.5 TD + automaattiloota.
Eli onko kokemuksia moisesta Opelista? Konehan on BMW:n valmistama.
Onko koneessa mitään tyyppivikoja ja paljonko kestää kilometrejä ennen suurempia murheita. Samoin laatikko, onko kestävä?
Ymmärtääkseni tuota konetta saa lastutettua tehokkaammaski.
Kuka myy lastuja ja onko helppo/ voiko asentaa itse ja kannattaako homma?

Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
Realsanta
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

Käytä searchia siinä on olut puhetta useamman kerran :wink:
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
juhape
'Kapitän'
'Kapitän'

No en minä kyllä tuolla haulla löytöny oikein mitään.....:-?
En varmaan osannu hakea oikeilla hakusanoilla mutta ainakaan mikään TD:hen viittaava ei anna vastausta.
GS
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja GS »

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ega+diesel esim ja muita vastaavia keskusteluja. Itse olen ollut erittäin tyytyväinen auto on ollut reilun ½ vuotta ja n.20000 km ilman vikoja ja ongelmia, nyt mittari lukema onkin jo päälle 200tkm mutta noilla koneilla ajetaan puolen ja miljoonan väliin että on sitä matkaakin edessä.
Omega B CD Caravan 2.5 TD
a.tikkanen
'Senator'
'Senator'

varma ku ratakisko

Viesti Kirjoittaja a.tikkanen »

310 000 km mittarissa ja öljynpinnan korkeus anturi vaihdettu... omia km:iä on 40 tkm
Kaikki alta 244g/km on viherpiiperoita! (Trafin sivuilta loppui asteikko kesken, eli saan ajaa ilmaiseksi! kö?)
Munkka
'Kapitän'
'Kapitän'

Re: varma ku ratakisko

Viesti Kirjoittaja Munkka »

a.tikkanen kirjoitti:310 000 km mittarissa ja öljynpinnan korkeus anturi vaihdettu... omia km:iä on 40 tkm
Tuota mulla on alkanut herjaamaan öljynvähyydestä keulan ollessa alamäen suuntaan. Tikusta katsottuna puutostilaa ei voi havaita.

Kuullostaako sellaiselta oireilulta että anturi on ns pihalla?
juhape
'Kapitän'
'Kapitän'

Missäs vaiheessa jakoketju pitää vaihtaa vai tarviiko milloinkaan?
Entäs vesipumppu? Onko tuon koneen pumppu muovisiivillä jolloin kannattaa vaihtaa ennenkuin hajoaa....
Peveko
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Peveko »

Entäs vesipumppu? Onko tuon koneen pumppu muovisiivillä jolloin kannattaa vaihtaa ennenkuin hajoaa....[/quote]

Kyllä muovisiivillä on vesipumppu. Ja minulla kesti 310 000 km, eli viime viikolla ajossa aivan yks kaks lämmöt hyppäs punaiselle jonka päälle keitti iloisesti, vaikka pysähdyin välittömästi. Ei auttanut muu kuin hinuri paikalle ja korjaamolle. Muovinen vesipumpun siivikko oli "nätisti" leikkautunut irti akselilta ja selväähän se on, että keittää jos neste ei kierrä. Kustansi töineen vajaa 400 erkkiä ja nyt sitten seuraillaan, että tuleeko kannen kanssa lisää laskua :-?
Peveko
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Peveko »

Entäs vesipumppu? Onko tuon koneen pumppu muovisiivillä jolloin kannattaa vaihtaa ennenkuin hajoaa....[/quote]

Kyllä muovisiivillä on vesipumppu. Ja minulla kesti 310 000 km, eli viime viikolla ajossa aivan yks kaks lämmöt hyppäs punaiselle jonka päälle keitti iloisesti, vaikka pysähdyin välittömästi. Ei auttanut muu kuin hinuri paikalle ja korjaamolle. Muovinen vesipumpun siivikko oli "nätisti" leikkautunut irti akselilta ja selväähän se on, että keittää jos neste ei kierrä. Kustansi töineen vajaa 400 erkkiä ja nyt sitten seuraillaan, että tuleeko kannen kanssa lisää laskua :-?
Vastaa Viestiin