Vectra B 2.0 sport -99 tyhjäkäynti ongelma

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
henryke
'Agila'

Viesti Kirjoittaja henryke »

Tietäskö joku missä voisi olla vikaa kun Vekku sammuu joskus tyhjäkäynnillä, eli siis jos olen esim. menossa liikennevaloihin ja nostan jalan kaasulta kierrokset laskevat ja kone sammuu (voi olla että tyhjäkäynti "huopaa" edestakas n. 500-1000 välillä jonkin verran) Lähtee kyllä heti käyntiin joko vaihteella jos kerkiää tai sitten avaimesta. Olen huomannut, että vika ilmenee ainoastaan kun on kostea ilma esim. sohjoinen tie. Ostin auton vasta kuukausi sitten joten en tiedä miten se vesisateella käyttäytyy.

<font size=-1>[ This Message was edited by: henryke on 2002-12-18 01:13 ]</font>
Exorcist
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Exorcist »

Sama vika tutun Vectra edit. 100 -99.
VeccuB
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja VeccuB »

Kuulostaa tyhjäkäynnin askelmoottorilta.
Sen tehtävänä on säätää tyhjäkäyntiä mutta likaannuttuaan ei oikein hoida tehtäväänsä.
Jotkut ovat noita availleet ja itse putsailleetkin. En tiedä mimmosella menestyksellä. Linkki ohjeisiin oli joskus täällä forumissakin.
Tyyppivika, joten tietävät huollossa mistä on kyse. Ei näy muuten vikakoodeissa.
Pari vuotta sitten kustansi vaihtoineen Turun Autohallissa n. 200 Eur.
peevektra
'Agila'

Viesti Kirjoittaja peevektra »

Jees, itsellä sama ongelma. Hiljattain ostin samanlaisen potkulaudan.Tyhjäkäyntimoottori helppo puhdistaa ja ainakin mulla parani hieman mutta kokonaan ongelma ei poistunut. Ohjeet löytyy http://www.stepmotor.teamkorhonen.com/

Tämä lukuisten muiden ongelmien lisäksi :sad: Toivottavasti sulla on parempi yksilö.
Vegguli
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Vegguli »

Sama homma a vecussa. Ihmetyttää vaan et miten toi keli vaikuttaa siihen. pakkasessa auto toimii kun unelma mut heti ku on plussan puolella nii alkaa ongelmat.
JamoGSI16v
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja JamoGSI16v »

Itsellä oli sama vika. Autobest(Opel liike) jkl:ssä korjasivat. Laskutus oli n. 50€ jakohihnarempan (400€)yhteydessä.

Eli puhdistivat, hioivat ja paransivat tiivisteitä liimalla askelmoottorista.

Nyt toiminut moitteettomasti.

-Paras keino korjata Ecotec opel on ajaa se sillalta järveen-
Onni
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Onni »

JamoGSI16v:lle:
Miksi ihmeessä maksoit korjauksesta - et sitten raskinutkaan ajaa järveen...
Vastaa Viestiin