Tyhjäkäynnin ominaisuus vai IAC:n vika??

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jtg
'Senator'
'Senator'

Tyhjäkäynnin ominaisuus vai IAC:n vika??

Viesti Kirjoittaja jtg »

Kyseessä -96 1,8 16v astra.Oireilee toisinaan siten,että auton ollessa liikkeelä jää tyhjäkäynti n. 1500rpm:ään,kun pysähtyy laskee tyhjäkäynti n.900rpm.Eli onko kyseesä ecm:n ohjelmointi,vai jumiiko tyhjäkäyntimoottori?
Ooppeleista vain Omega jäljellä....
TDIC
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja TDIC »

kokeile putsata tyhjäkäyntimottori, halvin keino ensin... :wink: ohjeita löytyy siihen forumin haku toiminnolla.
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
TDIC
OCF Member 2017

ff tilttas :wink:
VXdiag(MDI)/Tech2/OpCom/Opelscanner testerit..yv:llä yhteys, pohjois-pohjanmaan alueella
jtg
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jtg »

Mites kun tyhjäkäynti moottorin purkaa,niin saakos ne peltikuoret (jotka on kelansuojana)ehjänä takaisin?Kun irrotin ton moottorin,niin kattelin että on sillen rakennettu ettei ole tarkoitettu purettavaksi.
Ooppeleista vain Omega jäljellä....
TDIC
OCF Member 2017

tyhjäkäynti moottoreita on eri mallisia olemassa, moottori toiminen ja venttiili toiminen(ainakin nuo), itselläni tuon venttiili periaatteela toimivan puhdistus oli helppo, kela lähti kahdella ruuvilla itse venttiilin rungosta irti ja sitteen laittoin ne osat likumeeniin ja harjasin vielä vanhalla hammasharjalla puhtaaksi loput töhnät jonka jälkeen paine ilmalla kuivaus, tapoja on monia sen putsaukseen mutta minä en purkanut sitä kelaa ollenkaan, testasin sitten vaan sen toiminnan syöttämällä 12VDC kelan nastoihin ja samalla puhaltamalla testasin sen tiiviyden, ainakin on toiminut moitteettomasti minulla -(z)-

P.S osia voi välillä liikutella kun ne ovat likoamassa niin kaikka paska irtoaa varmasti.

toivittavasti saat selvää selostuksestani... :wink:
jtg
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja jtg »

Kyllä selostuksesta selvänsai.Itsekkin liikuttelin luistia ja kelapaketista näkyvää karanpäätä käsin,kun olin ensin laittanut ohuet öljyt ko.osiin.
Vastaa Viestiin