Lisäpitkien suuntaus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
viiksimies
'Senator'
'Senator'

Lisäpitkien suuntaus

Viesti Kirjoittaja viiksimies »

Laitoinpa tuossa Astraan pienikokoiset lisäpitkät paikoilleen, kun kiinnikkeet releet yms. heebelit olivat valmiina.
Mutta mitenkäs tuo suuntaaminen kannattaa kotikonstein tehdä? Onko noiden kanssa jotakin määräyksiä katsastuksen suhteen?
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Suuntaus tulee olla sama kuin auton omillakin pitkillä. Katsastusmääräyksiä ja -ohjeita löytyy www.ake.fi
leevi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja leevi »

Ite oon kyllä aina suunnannu valot pimeällä teillä... saa ainaki mieleisekseen, eikä mulla koskaan ole katsastuksessa niitä katottu laitteilla!!
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Itse olen myös pimeällä suunnannut. Etsii vaan sopivan suoran tienpätkän ja sitten kääntelemään lamppua. Näkee heti, miten valaisee aidoissa olosuhteissa.
Kuva
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Samalla tavalla iteki suuntailin lisäpitkät pimeällä. Eikä inssi katsastuksessa niitä tutkinu sen tarkemmin. Kunhan nyt eivät taivaalle osoita niin ei pitäisi kellään olla sanomista ;)
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
b-asco
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja b-asco »

Lisäpitkien suuntauksesta ei ole insinööri mitään koskaan sanonut, mutta sumuvaloista kyllä. Pimeällä tienpätkällä suuntaus tai sitten seinää vasten.
(huom. ei kaksimielinen kommentti :lol: )
"älä tee väkisin, hae isompi vasara..."
Osku

Viesti Kirjoittaja Osku »

mä oon suunnannu lisäpitkät ihan seinää vasten, sellai että ne näyttää suoraan eteenpäin.
Sillä eikös pitkillä valoilla olis tarkoitus nähdä mahdollisimman pitkälle...
Tosin noilla mun "pikku"lisäpitkillä oon huomannu saavani enemmän hyötyä suuntaamaalla se himpun verran alemmas - ei kuitenkaan paljoa.

Katsastuksessa ne on minulla aina tarkastaneet myös noi lisäpitkät, mutta ei oo sanoneet mitään...mutta sumareista on tullu sanomista. (toinen oli mukamas liian ylös)
Vastaa Viestiin