H-Astran äänet remonttiin, onko muilla kokemusia?

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
jmr
'Kapitän'
'Kapitän'

H-Astran äänet remonttiin, onko muilla kokemusia?

Viesti Kirjoittaja jmr »

Vakiomankan äänet on kauniisti sanottuna perseestä. Joko joku on saanut remontoitua H-kadetin äänet kondikseen?!

Itse en mielellään alkaisi tilailemaan din-sovittimia kojelautaan vaan olen tässä aprikoinut, että olisikohan vakiomankan din-liittimeen kytkettävä vahvistin (esim. i-soam tms) ja ämyreitten vaihto olisi riittävä operaatio.

No toinen työläämpi vaihtoehto olisi tosiaan se merkkikohtaisen din-sovittimen tilaaminen ja mankan vaihto. Sittenpäs joutuisi tilaamaan myös sovittimen ratin kauko-ohjaimelle. Esimerkiksi Pioneerillä on hyviä vaihtoehtoja tähän jälkimmäiseen vaihtoehtoon.
ekto
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ekto »

Katsos tuo: http://www.powerset.fi/autohifi/xetec/xe-usc.htm

Kuva
Uusien autojen integroiduissa cd/radiosoittimissa ei useimmiten ole lainkaan linjaulostuloja . USC mahdollistaa erillisten vahvistimien käytön integroitujen soittimien kanssa. USC on sekä laadultaan ja ominaisuuksiltaan huomattavasti "hi-level" tasonmuuntimia parempi. Häiriöiden eliminoimiseen on kiinnitetty erityistä
huomiota mm. soittimen ja USC:n maapotentiaalierot tasaamalla.
squealer
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja squealer »

Alkuperäinen soittopeli vaan vaihtoon ja eteen laadukas erillissarja esim. Hertz ESK 165 tai DLS MS6 ja jos budjetti antaa periksi niin joku asiallinen 2/4-kanava vahvistin, esim. Xetec Vector V-200.4 tai DLS CA41.
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

squealer kirjoitti:Alkuperäinen soittopeli vaan vaihtoon ja eteen laadukas erillissarja esim. Hertz ESK 165 tai DLS MS6 ja jos budjetti antaa periksi niin joku asiallinen 2/4-kanava vahvistin, esim. Xetec Vector V-200.4 tai DLS CA41.
Laadukas ja noi esimerkkisi jotenkin sulkee toisensa pois ... ;)

Enivei,
diskantin halkaisija max 38mm, syvyys 26mm
etuovet halkaisija max 175mm, syvyys 82mm
takaovet halkaisija mxa 145mm, syvyys 67mm

tuollaiset speksit hastralavistan kaiutinpaikoille kertoo Blaupunktin raamattu.
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Kyllä nuo ehdotetut DLS:n vehkeet muuten on laadukkaita... Ihan itse kuunneltu, ei kyllä ole haukkumista. Vai tuleeko heti mieleen parempaa 2-tie erillissarjaa 200€ kuin DLS MS6? Ei mulla vaan...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

m.k kirjoitti:Kyllä nuo ehdotetut DLS:n vehkeet muuten on laadukkaita... Ihan itse kuunneltu, ei kyllä ole haukkumista. Vai tuleeko heti mieleen parempaa 2-tie erillissarjaa 200€ kuin DLS MS6? Ei mulla vaan...
200eurolla ei kovin hääppöistä sarjaa saa...
ihan itse kuunneltuna, ihan itse kisanneena ;)

tietysti onhan se ero niihin vakioämyreihin suuri, mutta diskanttipuoli on syvältä noissa halpissarjoissa.
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Milläköhän rahalla sinusta saa hyvän erillissarjan? Ei sen puoleen, mutta kyllä tuolla MS6 sarjalla Audaxin keskareilla täydennettynä kisaillaan ihan suomessakin, eikä se diskantti todellakaan huono ole. Ettei olisi DLS:n toiseksi paras... MS6:han on sama diskantti kuin DLS:n Ultimate Pro sarjassa, joka ainakin on riittävän hyvä myös sinulle.
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
squealer
'Senator'
'Senator'

jmr:n tekstistä sen verran päättelin ettei hän välttämättä mitään sq autoa ole FASCA:n kisoihin rakentamassa joten varmasti olisi ihan riittävä vaikka tuo DLS:n MS6 erillissarja :wink:

Loppupepeleissä varmaan mikä tahansa erillissarja soisi paremmin kuin nuo Astran alkuperäiset kaiuttimet.

"rahalla saa ja hevosella pääsee"
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

ei se kisoissapärjääminen ole aivan elemeteistä kiinni.
mutta nyt vanha ei enää jaksa. aamen.
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Eipä ei... Mutta edelleenkin olisin vailla perusteita siitä, että mikä noissa DLS:n diskanteissa on huonoa 8)
jmr
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja jmr »

squealer kirjoitti:jmr:n tekstistä sen verran päättelin ettei hän välttämättä mitään sq autoa ole FASCA:n kisoihin rakentamassa joten varmasti olisi ihan riittävä vaikka tuo DLS:n MS6 erillissarja :wink: "
Juuri näin. Mutta hyvä että herättää keskustelua, taitaakin olla aika herkkä aihe :lol: Mutta kovasti kiitoksia vaan vinkeistä

Hieman vaan arveluttaa kuitenkin noi hi-level-vehkeet, nimittäin jos orkkismansesterin äänet on jo lähtöjään syvältä, niin eipä sen vahvistaminen sitten paljoa auta. Vois tietysti aloittaa kaiuttimien vaihdosta, koska nehän on tunnetusti ostettu sieltä mistä halvimmalla on saatu. Sitten voisi pohtia tuota soitin-/vahvistinpuolta
squealer
'Senator'
'Senator'

jmr kirjoitti:Vois tietysti aloittaa kaiuttimien vaihdosta, koska nehän on tunnetusti ostettu sieltä mistä halvimmalla on saatu. Sitten voisi pohtia tuota soitin-/vahvistinpuolta
Silläkin ääni muuttuu jo huomattavasti parempaan suuntaan, orkkis kaiuttimet kun harvoin on edes välttäviä... kyllä niillä nyt ehkä uutisia juuri ja juuri kuuntelee :P
Astra_X_2
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra_X_2 »

Minusta Astran vakiosoitin vaikuttaa täysin pätevältä vehkeeltä ja kaiuttimien yläpääkin kuulostaa hyvältä. Bassotoisto on aika surkeaa, joten iso-amp + pieni subbari riittäisi ainakin minulle.

Saksalaisella foorumilla (www.astra-h.de) ovat vaihtaneet noita orkkiskajareita "parempiin) ja muutos ei ole ollut järin suuri. Sen sijaan bassopään parannus tekee ihmeitä.

Astran radiopaikkahan on muuten tuplaDIN ja siihenkin saa korvaavia soittimia. Siis sellaisia mitkä täyttävät koko tuon soittimen aukon. Niissä on yleensä aika tyylikkään näköinen ja iso näyttö mukana, johon saattaa olla integroituna esim. navi tai DVD-soitin. Hintaakin tosin löytyy...
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

Astra_X_2 kirjoitti:Minusta Astran vakiosoitin vaikuttaa täysin pätevältä vehkeeltä ja kaiuttimien yläpääkin kuulostaa hyvältä. Bassotoisto on aika surkeaa, joten iso-amp + pieni subbari riittäisi ainakin minulle.
Oletko kokeillut tuota iso-amppia käytännössä?
Kuulin eräistä mittaustuloksista, joiden mukaan laite oli antanut hyvää autoradiota vastaavat tehot mittauksissa, eli lievästi pettymys :(
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

Astra_X_2 kirjoitti:Minusta Astran vakiosoitin vaikuttaa täysin pätevältä vehkeeltä ja kaiuttimien yläpääkin kuulostaa hyvältä. Bassotoisto on aika surkeaa, joten iso-amp + pieni subbari riittäisi ainakin minulle.
Oletko kokeillut tuota iso-amppia käytännössä?
Kuulin eräistä mittaustuloksista, joiden mukaan laite oli antanut hyvää autoradiota vastaavat tehot mittauksissa, eli lievästi pettymys :(
Vastaa Viestiin