H-Astran äänet remonttiin, onko muilla kokemusia?
H-Astran äänet remonttiin, onko muilla kokemusia?
Vakiomankan äänet on kauniisti sanottuna perseestä. Joko joku on saanut remontoitua H-kadetin äänet kondikseen?!
Itse en mielellään alkaisi tilailemaan din-sovittimia kojelautaan vaan olen tässä aprikoinut, että olisikohan vakiomankan din-liittimeen kytkettävä vahvistin (esim. i-soam tms) ja ämyreitten vaihto olisi riittävä operaatio.
No toinen työläämpi vaihtoehto olisi tosiaan se merkkikohtaisen din-sovittimen tilaaminen ja mankan vaihto. Sittenpäs joutuisi tilaamaan myös sovittimen ratin kauko-ohjaimelle. Esimerkiksi Pioneerillä on hyviä vaihtoehtoja tähän jälkimmäiseen vaihtoehtoon.
Itse en mielellään alkaisi tilailemaan din-sovittimia kojelautaan vaan olen tässä aprikoinut, että olisikohan vakiomankan din-liittimeen kytkettävä vahvistin (esim. i-soam tms) ja ämyreitten vaihto olisi riittävä operaatio.
No toinen työläämpi vaihtoehto olisi tosiaan se merkkikohtaisen din-sovittimen tilaaminen ja mankan vaihto. Sittenpäs joutuisi tilaamaan myös sovittimen ratin kauko-ohjaimelle. Esimerkiksi Pioneerillä on hyviä vaihtoehtoja tähän jälkimmäiseen vaihtoehtoon.
Katsos tuo: http://www.powerset.fi/autohifi/xetec/xe-usc.htm

Uusien autojen integroiduissa cd/radiosoittimissa ei useimmiten ole lainkaan linjaulostuloja . USC mahdollistaa erillisten vahvistimien käytön integroitujen soittimien kanssa. USC on sekä laadultaan ja ominaisuuksiltaan huomattavasti "hi-level" tasonmuuntimia parempi. Häiriöiden eliminoimiseen on kiinnitetty erityistä
huomiota mm. soittimen ja USC:n maapotentiaalierot tasaamalla.
Laadukas ja noi esimerkkisi jotenkin sulkee toisensa pois ...squealer kirjoitti:Alkuperäinen soittopeli vaan vaihtoon ja eteen laadukas erillissarja esim. Hertz ESK 165 tai DLS MS6 ja jos budjetti antaa periksi niin joku asiallinen 2/4-kanava vahvistin, esim. Xetec Vector V-200.4 tai DLS CA41.
Enivei,
diskantin halkaisija max 38mm, syvyys 26mm
etuovet halkaisija max 175mm, syvyys 82mm
takaovet halkaisija mxa 145mm, syvyys 67mm
tuollaiset speksit hastralavistan kaiutinpaikoille kertoo Blaupunktin raamattu.
Astra-H wagon turpo riissel ~138kW
Kyllä nuo ehdotetut DLS:n vehkeet muuten on laadukkaita... Ihan itse kuunneltu, ei kyllä ole haukkumista. Vai tuleeko heti mieleen parempaa 2-tie erillissarjaa 200€ kuin DLS MS6? Ei mulla vaan...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
200eurolla ei kovin hääppöistä sarjaa saa...m.k kirjoitti:Kyllä nuo ehdotetut DLS:n vehkeet muuten on laadukkaita... Ihan itse kuunneltu, ei kyllä ole haukkumista. Vai tuleeko heti mieleen parempaa 2-tie erillissarjaa 200€ kuin DLS MS6? Ei mulla vaan...
ihan itse kuunneltuna, ihan itse kisanneena
tietysti onhan se ero niihin vakioämyreihin suuri, mutta diskanttipuoli on syvältä noissa halpissarjoissa.
Milläköhän rahalla sinusta saa hyvän erillissarjan? Ei sen puoleen, mutta kyllä tuolla MS6 sarjalla Audaxin keskareilla täydennettynä kisaillaan ihan suomessakin, eikä se diskantti todellakaan huono ole. Ettei olisi DLS:n toiseksi paras... MS6:han on sama diskantti kuin DLS:n Ultimate Pro sarjassa, joka ainakin on riittävän hyvä myös sinulle.
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
jmr:n tekstistä sen verran päättelin ettei hän välttämättä mitään sq autoa ole FASCA:n kisoihin rakentamassa joten varmasti olisi ihan riittävä vaikka tuo DLS:n MS6 erillissarja
Loppupepeleissä varmaan mikä tahansa erillissarja soisi paremmin kuin nuo Astran alkuperäiset kaiuttimet.
"rahalla saa ja hevosella pääsee"
Loppupepeleissä varmaan mikä tahansa erillissarja soisi paremmin kuin nuo Astran alkuperäiset kaiuttimet.
"rahalla saa ja hevosella pääsee"
Juuri näin. Mutta hyvä että herättää keskustelua, taitaakin olla aika herkkä aihesquealer kirjoitti:jmr:n tekstistä sen verran päättelin ettei hän välttämättä mitään sq autoa ole FASCA:n kisoihin rakentamassa joten varmasti olisi ihan riittävä vaikka tuo DLS:n MS6 erillissarja"
Hieman vaan arveluttaa kuitenkin noi hi-level-vehkeet, nimittäin jos orkkismansesterin äänet on jo lähtöjään syvältä, niin eipä sen vahvistaminen sitten paljoa auta. Vois tietysti aloittaa kaiuttimien vaihdosta, koska nehän on tunnetusti ostettu sieltä mistä halvimmalla on saatu. Sitten voisi pohtia tuota soitin-/vahvistinpuolta
Silläkin ääni muuttuu jo huomattavasti parempaan suuntaan, orkkis kaiuttimet kun harvoin on edes välttäviä... kyllä niillä nyt ehkä uutisia juuri ja juuri kuunteleejmr kirjoitti:Vois tietysti aloittaa kaiuttimien vaihdosta, koska nehän on tunnetusti ostettu sieltä mistä halvimmalla on saatu. Sitten voisi pohtia tuota soitin-/vahvistinpuolta
Minusta Astran vakiosoitin vaikuttaa täysin pätevältä vehkeeltä ja kaiuttimien yläpääkin kuulostaa hyvältä. Bassotoisto on aika surkeaa, joten iso-amp + pieni subbari riittäisi ainakin minulle.
Saksalaisella foorumilla (www.astra-h.de) ovat vaihtaneet noita orkkiskajareita "parempiin) ja muutos ei ole ollut järin suuri. Sen sijaan bassopään parannus tekee ihmeitä.
Astran radiopaikkahan on muuten tuplaDIN ja siihenkin saa korvaavia soittimia. Siis sellaisia mitkä täyttävät koko tuon soittimen aukon. Niissä on yleensä aika tyylikkään näköinen ja iso näyttö mukana, johon saattaa olla integroituna esim. navi tai DVD-soitin. Hintaakin tosin löytyy...
Saksalaisella foorumilla (www.astra-h.de) ovat vaihtaneet noita orkkiskajareita "parempiin) ja muutos ei ole ollut järin suuri. Sen sijaan bassopään parannus tekee ihmeitä.
Astran radiopaikkahan on muuten tuplaDIN ja siihenkin saa korvaavia soittimia. Siis sellaisia mitkä täyttävät koko tuon soittimen aukon. Niissä on yleensä aika tyylikkään näköinen ja iso näyttö mukana, johon saattaa olla integroituna esim. navi tai DVD-soitin. Hintaakin tosin löytyy...
Oletko kokeillut tuota iso-amppia käytännössä?Astra_X_2 kirjoitti:Minusta Astran vakiosoitin vaikuttaa täysin pätevältä vehkeeltä ja kaiuttimien yläpääkin kuulostaa hyvältä. Bassotoisto on aika surkeaa, joten iso-amp + pieni subbari riittäisi ainakin minulle.
Kuulin eräistä mittaustuloksista, joiden mukaan laite oli antanut hyvää autoradiota vastaavat tehot mittauksissa, eli lievästi pettymys
Oletko kokeillut tuota iso-amppia käytännössä?Astra_X_2 kirjoitti:Minusta Astran vakiosoitin vaikuttaa täysin pätevältä vehkeeltä ja kaiuttimien yläpääkin kuulostaa hyvältä. Bassotoisto on aika surkeaa, joten iso-amp + pieni subbari riittäisi ainakin minulle.
Kuulin eräistä mittaustuloksista, joiden mukaan laite oli antanut hyvää autoradiota vastaavat tehot mittauksissa, eli lievästi pettymys