C20LET männän puristuskorkeus? F28 kytkimen halkaisija?

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Sauli_I
'Senator'
'Senator'

C20LET männän puristuskorkeus? F28 kytkimen halkaisija?

Viesti Kirjoittaja Sauli_I »

Mikä on C20LET männän puristuskorkeus?

Paljonko on F28 kytkinlevyn halkaisija? Paljonko Sachsin Sport kytkinpaketti kestää vääntöä? Kumpi pettää ensin, levy vai asetelma?
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja madi »

Kytkin on 228mm uudemmassa 230mm
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Kadett C City 2.0 16v Turbo -76 "FakeXE"
ltr
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ltr »

Puristuskorkeus? eli tapin keskeltä/yläreunasta laelle vai paljealueitako meinaat? Mulla on vakiomännät tallissa irrallaan eli voin kyllä mitata kun kerrot mistä mihin tarvitset sen mitan..

Vakiolevy korkkaa aikasemmin..

GSI Astran vpyörä ja sachs race asetelma sekä letin vakiolevy toimii myös ja pitää ainakin 450nm testatusti
ltr
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ltr »

Vakiomännän puristuskorkeus on mauserilla 20.1mm
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

itse laitoin tänään kans xe vauhtipyörään uuden massalevyn ja sasch racing engineering asetelman saas nähä miten se pitää
ile
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ile »

ltr kirjoitti:GSI Astran vpyörä ja sachs race asetelma sekä letin vakiolevy toimii myös ja pitää ainakin 450nm testatusti
Mitä etua käyttää XE:n vauhtipyörää? Keveys tietysti, mutta onko muuta syytä?
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

kyllähän puolet keveempi vauhtipyörä on parempi
ascona_hx40
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ascona_hx40 »

ltr kirjoitti:Vakiomännän puristuskorkeus on mauserilla 20.1mm
No ei varmana ole. Kyllä on tuunaajat taas todella yössä. Puristuskorkeus eli lontooksi compression height on mitta männän tapin keskilinjalta männän lakeen (patit tai ammeet jätetään huomiotta).

Kattokaa Mahlen mäntäohjelmasta, sen saa Mahlen sivuilta. Itse en pääse nyt neuvomaan kun on tietokone pistetty uusiksi ja roinat vielä sekaisin.
Christoffer
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Christoffer »

ascona_hx40 kirjoitti:
ltr kirjoitti:Vakiomännän puristuskorkeus on mauserilla 20.1mm

Kattokaa Mahlen mäntäohjelmasta, sen saa Mahlen sivuilta. Itse en pääse nyt neuvomaan kun on tietokone pistetty uusiksi ja roinat vielä sekaisin.
linkki

Tuolta katsottuna C20LET männän puristekorkeus on 30,43mm

Kiitokset muistuksesta joskus nuo sivut löytänyt ja yllättäen unohtunutkin jo :)

EDIT: täältä löytyy aika hyvin selitettynä nuo käsitteet linkki
ile
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ile »

madi kirjoitti:itse laitoin tänään kans xe vauhtipyörään uuden massalevyn ja sasch racing engineering asetelman saas nähä miten se pitää
Passaako tuo LET:in Sahcs Race Engineering asetelma suoraan XE:n vauhtipyörään ja pääseekö se toimimaan siinä normaalisti?
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

ile kirjoitti:Passaako tuo LET:in Sahcs Race Engineering asetelma suoraan XE:n vauhtipyörään ja pääseekö se toimimaan siinä normaalisti?
Noissa (c20xe) on sekä poterollista että tasaista vauhtipyörää ja letissä se on aina poterollinen. Eli ei muuta eroa kuin paineasetelman korkeus.
ile
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ile »

Jope kirjoitti:
ile kirjoitti:Passaako tuo LET:in Sahcs Race Engineering asetelma suoraan XE:n vauhtipyörään ja pääseekö se toimimaan siinä normaalisti?
Noissa (c20xe) on sekä poterollista että tasaista vauhtipyörää ja letissä se on aina poterollinen. Eli ei muuta eroa kuin paineasetelman korkeus.
Eli ymmärsinkö oikein: Jos haluan laittaa XE:n vauhtipyörän LET-moottoriin, minun tulee hommata tollainen poterollinen malli, koska mulla on jo LET-moottoriin tarkoitettu Sahcs Race Engineering-asetelma?

Paljonkos nuo XE:n ja LET:in vauhtipyörät painavat? Madi tuossa taisi mainitakin, että XE:ssä puolet kevyempi!? Onko tosiaan näin??

Mikä olisi järkevin ratkaisu vauhtipyörän suhteen, kun haetaan kierrosherkkyyttä LET-moottoriin:
- Keventää omaa alkup. vauhtipyörää?
- Korvata alkup. vauhtipyötä XE:n vauhtipyörällä?
- Korvata alkup. vauhtipyötä XE:n vauhtipyörällä ja keventää vielä sitäkin?
- (Hommata Ojennukselta teräsvauhtipyörä?)
export
OCF Partner
OCF Partner

Viesti Kirjoittaja export »

Lautamäelläkin näyttäis olevan kevyempiä vaparin vauhtipyöriä

http://www.lautamakimotorsport.fi/

Teräsvauhtipyörät
Opel 2.0 16 valve
- paino 4,25 kg
- toimitetaan ilman hammaskehää (kehä helppo siirtää alkuperäisestä) 215 €

Mulla vois olla myytävänä uusi Sachs Race engineering asetelma LET:iin jos jollain tarvetta ...
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
Jope
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja Jope »

ile kirjoitti:
Jope kirjoitti:
Eli ymmärsinkö oikein: Jos haluan laittaa XE:n vauhtipyörän LET-moottoriin, minun tulee hommata tollainen poterollinen malli, koska mulla on jo LET-moottoriin tarkoitettu Sahcs Race Engineering-asetelma?
Ymmärsit oikein eli tuo XE:n poterollinen vauhtipyörä on täsmälleen sama kuin LETin vp. joihin käy vain niihin tarkoitettu paineasetelma.
ile kirjoitti:Paljonkos nuo XE:n ja LET:in vauhtipyörät painavat? Madi tuossa taisi mainitakin, että XE:ssä puolet kevyempi!? Onko tosiaan näin??
Muistelisin tasaisen vakiolimpun olevan n.6,5kg ja poterollinen n.10kg. Ei varmuutta...
ile kirjoitti:Mikä olisi järkevin ratkaisu vauhtipyörän suhteen, kun haetaan kierrosherkkyyttä LET-moottoriin:
- Keventää omaa alkup. vauhtipyörää?
- Korvata alkup. vauhtipyötä XE:n vauhtipyörällä?
- Korvata alkup. vauhtipyötä XE:n vauhtipyörällä ja keventää vielä sitäkin?
- (Hommata Ojennukselta teräsvauhtipyörä?)
Itse laittaisin (ja omassa onkin mutta eri koneessa) Ojennuksen teräsvauhtipyörän (sama jota Lautamäki myy). Tällöin sulla tosin menisi paineasetelma uusiksi :(
reiskaar
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja reiskaar »

Mitä Ojennus pyytää teräs vp:stä 20xe:hen? Jos vaikka systeri poikkeis hakeen moisen, eikös PO-metal ole Riksussa?
Vastaa Viestiin