vectra 2.0dti -99 ei käynnisty
vectra 2.0dti -99 ei käynnisty
Eli ongelmana on otsikon mukainen farmari joka ei suostunut enään käynnistymään kun sen hetkeksi sammutin. Mikään merkkivaloista ei hälytä, startti pyörii ja naftaa on tankissa. Konepelti auki ja filtteristä naftaletku irti - startataan ja mitään ei valu letkun päästä?
Onko Opelissa esim. "välipumppuja" ennen konehuonetta, mistä voisi alkaa vikaa etsimää vai olisiko jollakulla jotain muita tippejä mistä aloittaa?
kiitoksia etukäteen,
Jari
Onko Opelissa esim. "välipumppuja" ennen konehuonetta, mistä voisi alkaa vikaa etsimää vai olisiko jollakulla jotain muita tippejä mistä aloittaa?
kiitoksia etukäteen,
Jari
Re: vectra 2.0dti -99 ei käynnisty
Itse painiskelen oman dti farkun vm.98 kanssa. Itselläni (ilmamassamittari/ahtopaineanturi vikaa) ja satunnaisesti ongelmana, ettei auto sammu vaikka virta-avain on kädessä. Huomasin sitä vikaa etsiessä, että konehuoneessa siinä ohjaustehostimen luona olevassa relekotelossa on ensimmäinen rele etupäästä katsottuna sellainen, joka ilman kyseistä relettä kyllä starttaa muttei käynnisty. Kokeile koputella sitä ja käynnistää.liftari kirjoitti:Eli ongelmana on otsikon mukainen farmari joka ei suostunut enään käynnistymään kun sen hetkeksi sammutin. Mikään merkkivaloista ei hälytä, startti pyörii ja naftaa on tankissa. Konepelti auki ja filtteristä naftaletku irti - startataan ja mitään ei valu letkun päästä?
kiitoksia etukäteen,
Jari
Kaasu pohjaan ja PITKÄ starttaus ~30sek niin pitäisi käynnistyä. Näin ainoastaan jos syöttöpumppu ei ole hajonnut ja kunhan akussa riittää potkua. Nuo vuodot PA-järjestelmässä saa aikaa noita käynnistysongelmia dieseleissä. Vuotavat paluuletkut ja suutinpukkien huonot tiivisteet ovat niitä syitä miksi nuo Opelin dieselit eivät aina meinaa kännityä.
Syöttöpumpussa on ilmeisesti sammutussolenoidi joka jousipainotteisesti painaa karan kiinni kun virtakatkaistaan. Älä kysy missä kohtaa.liftari kirjoitti:Eipä auttanut koputtelu eikä starttaaminen. Olisiko kellään tietoa missä magneettiventtiili, tai millä nimellä sitä härpätintä kutsutaankaan joka katkaisee polttoaineen syötön, sijaitsee?
Oletko muuten tarkastanut sulakkeet myös konehuoneen rasioilta?
Haynesin korjauskäsikirja ei näytä muita sähkökuvia kuin ohjausboksille tulevat laitteet...siinäkään ei ole ilmoitettu mahdollisia "härpäkkeitä".
No mulla on nyt autossa tuollainen samanlainen ongelma.Miten tuo ratkesi?
Nuo releet siinä konehuoneessa oikealla olevassa rasiassa taitavat olla hehkuihin liittyviä?
Itse epäilen et hehkut pimeet niin totaalisesti yhtäkkiä kieltäytyi lähtemästä.
Nuo releet siinä konehuoneessa oikealla olevassa rasiassa taitavat olla hehkuihin liittyviä?
Itse epäilen et hehkut pimeet niin totaalisesti yhtäkkiä kieltäytyi lähtemästä.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.