1.3s kadettiin 1.8i Gsi Auttakaa!
1.3s kadettiin 1.8i Gsi Auttakaa!
Siis olen alkamassa vaihtaan kedettiini konetta. nyt siinä on 1.3s
ja auton vuosimalli on -85... tarkoitus ois laittaa paikalleen 1.8i Gsi kadetista jonka vuosimalli on -85... Mitä kaikkea minun pitää vaihtaa siihen ja kuinka paljon tulee prosentteja??? ja onnistuuko se edes suoraan nakata 1.3sesta 1.8siin vai pitääkö käyttää 1.6i paikallaan välissä??
Opel se olla pitää
Haullaki varmaan löytys aika paljon asiaa
Mutta, vaihtoon menee, etutolpat jarruineen, kallistuksen vakaajat, kone+loota. Takajarruja ei tarvi vaihtaa kun rummut on saman kokoiset. Konehuoneen johdotukset menee tietenki uusiksi ja bensapumpun joudut laittaan ja tankkiki on tietenki ihan hyvä vaihtaa. Prosentit jää kuitenki alle 35%. Kannattee käydä konttorilta etukäteen kysymässä tuosta vaihdosta että paljon tulee prosentteja. Kyllä he laskevat kun pyydät vain ja kysy että mitä lappuja tarvit sitten mukaan kun menet muutoskatsastamaan tekniikkaa.
Vähän ohi aiheen, mulla olis sulle tuohon projektiin gsi:n monipiste ruiskun tankki.
Mutta, vaihtoon menee, etutolpat jarruineen, kallistuksen vakaajat, kone+loota. Takajarruja ei tarvi vaihtaa kun rummut on saman kokoiset. Konehuoneen johdotukset menee tietenki uusiksi ja bensapumpun joudut laittaan ja tankkiki on tietenki ihan hyvä vaihtaa. Prosentit jää kuitenki alle 35%. Kannattee käydä konttorilta etukäteen kysymässä tuosta vaihdosta että paljon tulee prosentteja. Kyllä he laskevat kun pyydät vain ja kysy että mitä lappuja tarvit sitten mukaan kun menet muutoskatsastamaan tekniikkaa.
Vähän ohi aiheen, mulla olis sulle tuohon projektiin gsi:n monipiste ruiskun tankki.
Q5 Quattro
En tiedä varmaksi mutta yritetääs jotakin:
-isommat etutolpat
-jarrusatulat joko 236x20 tai 256x24 levyille
-alkupään 1.8 gsi:tä on ilmeisesti tehty 236x20 etujarruilla, jos ei niin 256x24
-vetarit
-jarrutehostin, jarrupääsylinteri riittää tuohon 1.8:aan asti
-taka-akseliin ei muutoksia, rummut riittävät mutta miten vakaajat?
-vaihteistoksi piisaisi f13 ja siitä ylöspäin
-onkohan bensatankissa valmiina liitintä paluu letkulle, koska eikös tuo 1.8 ole ruisku?
-mitenköhän kallistuksen vakaaja edessä?
-moottorin kannakkeet vahvemmaksi?
-riittääkö jäähdyttimen koko?
E: aha... Tico kerkes jo naputella, kun itse vasta pohdiskelin...
-isommat etutolpat
-jarrusatulat joko 236x20 tai 256x24 levyille
-alkupään 1.8 gsi:tä on ilmeisesti tehty 236x20 etujarruilla, jos ei niin 256x24
-vetarit
-jarrutehostin, jarrupääsylinteri riittää tuohon 1.8:aan asti
-taka-akseliin ei muutoksia, rummut riittävät mutta miten vakaajat?
-vaihteistoksi piisaisi f13 ja siitä ylöspäin
-onkohan bensatankissa valmiina liitintä paluu letkulle, koska eikös tuo 1.8 ole ruisku?
-mitenköhän kallistuksen vakaaja edessä?
-moottorin kannakkeet vahvemmaksi?
-riittääkö jäähdyttimen koko?
E: aha... Tico kerkes jo naputella, kun itse vasta pohdiskelin...
Re: 1.3s kadettiin 1.8i Gsi Auttakaa!
hommaa GM:ltä muutospaperit niin ei sitten tarvi katsastussedän kanssa tapella.. Prosentit n.29% hieman riippuu mitä osia vaihteleeO_P_E_L_ kirjoitti:Siis olen alkamassa vaihtaan kedettiini konetta. nyt siinä on 1.3sja auton vuosimalli on -85... tarkoitus ois laittaa paikalleen 1.8i Gsi kadetista jonka vuosimalli on -85... Mitä kaikkea minun pitää vaihtaa siihen ja kuinka paljon tulee prosentteja??? ja onnistuuko se edes suoraan nakata 1.3sesta 1.8siin vai pitääkö käyttää 1.6i paikallaan välissä??
-jos et saa mitenkään papereita ni voin hieman avittaa...
1.6:n kanssa ei tarvi tapella..
ja vinkki, hommaa KAIKKI osat kerralla (purkuauto), on meinaan hommaa ettiskellä osa kerrallaan..
t:Ville
"Älä tuhlaa rahojasi, vaan
rällää ja ryyppää ne"
rällää ja ryyppää ne"
Jep... mulla on tiedossa koko auto, josta saan kaikki osat ei tarvi yksitellen ostaa... Tyhmiä vissiin tuolla rovaniemen konttorilla ku kävin tossa kesällä kyseleen että mitä pitää muuttaa jos laitan 1.6i niin se katsastus mies vaan että: ei hän tiedä, kysy opelin omasta liikkeestä
no mutta kuitenkin tarkoitus olisi vaihtaa kaikki kone, laatikko,kaikki tarpeellinen, bensatankki ja letkut, sisusta(recaro), mittaristo... kaikki mitä irti saa... tuleehan sisustastakin muutosprosentteja??
18E olis hyvä jos voisit vähän avittaa niiden lappusien kans
Opel se olla pitää
Suosittelen,että teet sen tekniikanvaihdoksen ja muutoskatsastat sen.
Sen jälkeen vasta noita sisustan osia yms kilkkeitä vaihtelemaan.
Jos kaikki laitat otteeseen,niin tulee helposti aika prosenttipommi.
Näinhän ei tietenkään saisi tehdä,mutta kuinka moni katsastusinssi alkaa penkeistä kyselemään...
Niin ja lähes kaikesta muusta,paitsi kulutusosista tulee prosentteja,jos kaiken ilmoitat mitä olet vaihtanut.
Sen jälkeen vasta noita sisustan osia yms kilkkeitä vaihtelemaan.
Jos kaikki laitat otteeseen,niin tulee helposti aika prosenttipommi.
Näinhän ei tietenkään saisi tehdä,mutta kuinka moni katsastusinssi alkaa penkeistä kyselemään...
Niin ja lähes kaikesta muusta,paitsi kulutusosista tulee prosentteja,jos kaiken ilmoitat mitä olet vaihtanut.
Konttoreissa sitten rovaniemellä eroa miten suhtautuvat noihin tekniikanvaihtoihin. Parasta palvelua tekniikavaihdoissa saanut siltä konttorilta joka sijaitsee siinä marttiinintiellä. Itse käyttäny yhden auton siinä muutoksessa ja harmittaa vieläkin että vein tuon Kadetin sinne kelkkatehtaan vieressä sijaitsevaan=oli yhtä taistelua.O_P_E_L_ kirjoitti:Jep... mulla on tiedossa koko auto, josta saan kaikki osat ei tarvi yksitellen ostaa... Tyhmiä vissiin tuolla rovaniemen konttorilla ku kävin tossa kesällä kyseleen että mitä pitää muuttaa jos laitan 1.6i niin se katsastus mies vaan että: ei hän tiedä, kysy opelin omasta liikkeestäno mutta kuitenkin tarkoitus olisi vaihtaa kaikki kone, laatikko,kaikki tarpeellinen, bensatankki ja letkut, sisusta(recaro), mittaristo... kaikki mitä irti saa... tuleehan sisustastakin muutosprosentteja??
Ja tosiaan tee niinku muutkin jo sanoneet että tekniikka ensin, sitten niitä muita GSi hiluja paikalleen=tuskin kattelevat niitä jälkikäteen mutta sekin on mahdollista...ainakin itsellä vähän kattovat viime katsastuksessa rek.otetta ja GSi konepeltiä kun sitä ei oo mainittu rek.otteessa mutta eipäs se inssimies siitä mitään numeroa tehny..
Ja prosentit jää alle 35% jos et kerro/laita niitä sisustan hiluja sinne muutoskatsastukseen...
Toisaalta eikö sulla oo siinä Kaputissa eri puskuritkin nyt paikallaan??? aattelin vaan että jos sattuu paskapäivä inssimiehelle
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
On niitä 236 mm levyillä.Jope kirjoitti: -alkupään 1.8 gsi:tä on ilmeisesti tehty 236x20 etujarruilla, jos ei niin 256x24
Epäilen tätä. perusmallin jarruissa on 48 mm sylinterit, GSi:ssä 52 mm. Veikkaisin että sitä on kompensoitu isommalla pääsylkyllä.-jarrutehostin, jarrupääsylinteri riittää tuohon 1.8:aan asti
Ei piisaa. F16 ja siitä ylöspäin piisaa.-vaihteistoksi piisaisi f13 ja siitä ylöspäin
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Tuomas kirjoitti:On niitä 236 mm levyillä.Jope kirjoitti: -alkupään 1.8 gsi:tä on ilmeisesti tehty 236x20 etujarruilla, jos ei niin 256x24Epäilen tätä. perusmallin jarruissa on 48 mm sylinterit, GSi:ssä 52 mm. Veikkaisin että sitä on kompensoitu isommalla pääsylkyllä.-jarrutehostin, jarrupääsylinteri riittää tuohon 1.8:aan astiEi piisaa. F16 ja siitä ylöspäin piisaa.-vaihteistoksi piisaisi f13 ja siitä ylöspäin
Pistä eteen noi GSi 16v:n jarrusatulat.. (256mm)
1.3:n pääsylinteri on 8" ja 1.8:n 9" eli vaihtoon menee ja pysähtyy paremmin
varsinkin kun noi rummut jarruttaa muutenkin pirun huonosti..
F20 jos haluaa että kakkonen kestää
t:Ville
rällää ja ryyppää ne"
rällää ja ryyppää ne"
Joo onhan mulla... vittu ei tota mun koslaa oo koskaan muutoskatsastettu, rekkariotteessa lukee että 155/65R13 ja mulla on 15" paikallaan, ei madallusta katsastettu, laittomat kalvot, parkkivalot joista jo huomautus rekkariotteessaKaitzu kirjoitti:O_P_E_L_ kirjoitti:
Toisaalta eikö sulla oo siinä Kaputissa eri puskuritkin nyt paikallaan??? aattelin vaan että jos sattuu paskapäivä inssimiehelle
Opel se olla pitää
joo ekana vaihdetaan kone, ja kattoa tossa talven mittaan sitä sisustaa että mitä sille tekee... ainakin etupenkit vaihtoon ja jne... tehdä uudestaan pyöreät takakaaret sen toisen kaputin etukaarista ku sattuu noissa nykyisissä kaarissani olemaan "pienen pientä"
lommon poikasta... (perkeleen parkkihalli
)
Opel se olla pitää
Puskureista saattaa myös mennä prosentit huonolla tuurilla, sitä meinasin eli jos mahdollista niin laita vaikka vakiot leimauksen ajaksi.O_P_E_L_ kirjoitti:Kaitzu kirjoitti:Joo onhan mulla... vittu ei tota mun koslaa oo koskaan muutoskatsastettu, rekkariotteessa lukee että 155/65R13 ja mulla on 15" paikallaan, ei madallusta katsastettu, laittomat kalvot, parkkivalot joista jo huomautus rekkariotteessaO_P_E_L_ kirjoitti:
Toisaalta eikö sulla oo siinä Kaputissa eri puskuritkin nyt paikallaan??? aattelin vaan että jos sattuu paskapäivä inssimiehelleTäysin laiton auto
eikai puskureita tarvi muutoskatsastaa?? vai tarviiko? aivan sama ajelen vielä tämän kesän loppuun ja SIT....
Se on nimittäin aika kakka juttu jos menet leimalle ja prosentit menee yli 35%, joudut sitten siinä tapauksessa laittamaan sen 1.3:n tekniikan takas ja tekemään kanta-autotarkastuksen...eli varmistele hyvä mies
[*] www.alustasarja.fi [*]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
[*] www.fabix.fi [*][/b]
Kattoinki että mikä lommo sulla on takakaaressaO_P_E_L_ kirjoitti:joo ekana vaihdetaan kone, ja kattoa tossa talven mittaan sitä sisustaa että mitä sille tekee... ainakin etupenkit vaihtoon ja jne... tehdä uudestaan pyöreät takakaaret sen toisen kaputin etukaarista ku sattuu noissa nykyisissä kaarissani olemaan "pienen pientä"lommon poikasta... (perkeleen parkkihalli
)
Käy ihmeessä kysyyn usealta katsastus konttorilta että miten suhtautuvat tuohon prosentteihin, miten tarkasti vaativat vaihtamaan ja miten suhtautuvat esim. etu tolppien vaihtoon kun prosteissa on koko etuakseliston vaihto jota ei tarvi kokonaisuudessaan vaihtaa.
Mulla on jotain lappuja, voin ottaa kopiot noista duunissa niin saisit tutkia vähän lappusia
Q5 Quattro