Omppun nykiminen kiihdyttäessä

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Highway_patrol
'Kadett'
'Kadett'

Omppun nykiminen kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Highway_patrol »

En niin kauaa ole vielä ollut Opel harrastaja että kävisin etsimään vikaa vaan ajattelin,että onko jollain muullakin ollut samaa vikaa. Bensanpaine on tarkastettu ja se on 2-2.5 bar.
Eli siis auto on omega vm.88 ja kiihdyttäessä täyskaasulla kiihtyvyys on nykivää ihan kuin välillä osa hevosista ei jaksaisi olla mukana. Ja hieman lämmenneellä koneella veto on parempi eli onko silloin jonkunlainen lisärikastus käytössä? Ja joskus kun "vahingossa" innostuu hieman rengasta lämmittämään, niin ensin menee ihan hyvin, mutta saattaa puutua kuin seinään. Ja tämä vika ilmenee silloin tällöin. Itse veikkailin ilmamassa mittaria kun nähtävästi se on joskus avattu. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

Re: Omppun nykiminen kiihdyttäessä

Viesti Kirjoittaja Appura »

Highway_patrol kirjoitti:En niin kauaa ole vielä ollut Opel harrastaja että kävisin etsimään vikaa vaan ajattelin,että onko jollain muullakin ollut samaa vikaa. Bensanpaine on tarkastettu ja se on 2-2.5 bar.
Eli siis auto on omega vm.88 ja kiihdyttäessä täyskaasulla kiihtyvyys on nykivää ihan kuin välillä osa hevosista ei jaksaisi olla mukana. Ja hieman lämmenneellä koneella veto on parempi eli onko silloin jonkunlainen lisärikastus käytössä? Ja joskus kun "vahingossa" innostuu hieman rengasta lämmittämään, niin ensin menee ihan hyvin, mutta saattaa puutua kuin seinään. Ja tämä vika ilmenee silloin tällöin. Itse veikkailin ilmamassa mittaria kun nähtävästi se on joskus avattu. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
niin ja mikä kone kyseessä?
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)
Kuva
Highway_patrol
'Kadett'
'Kadett'

sori joo... 2.0 8 venttiilinen tyypistä ei tietoa kun ei oo hirveesti tullu noit ooppeleita harrastettuu.
glo
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glo »

Eli 20SE on kone. Onko bensansuodatin vaihdettu koska?
VW Golf IV Variant 1.9TDi '01
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
Highway_patrol
'Kadett'
'Kadett'

Ei ole kuin kuukausi kun vaihdettu ja samalla myös tulpat. ja ei vastaavaa vaikutusta.
Johnny Rageous
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Johnny Rageous »

Jakajan kansi kannattaa tarkistaa. Jos on kosketuspinnat kulahtanu pahasti ja pashkaa paljon, niin tekee juurikin tuota..
Highway_patrol
'Kadett'
'Kadett'

Pitää huomen kokeilla ja jos muuta tulee mieleen ni kertokaa.
Iso-Omena
'Kadett'
'Kadett'

Olethan katsonut

Viesti Kirjoittaja Iso-Omena »

Olethan katsonut kaikki alipainelekut, etteivät vuoda ja saa seosta näin laihaksi. :wink: -(z)-
Omega B/Astra G
Corsa B
Kadett C
jonza79
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja jonza79 »

Minulla tekee aivan samaa. Itse en ole mitannut bensan paineita.Minulla on 2.6l dualram. Voisiko vika olla pumpussa? Olen katsellut letkut ja minusta ne on aivan ehjiä ja niitä on vaihdeltu edes takaisin toisesta koneesta mutta ei ole muuttunut mihinkään. Kertokaa joku viisaampi mikä auttaa? Kaverilla oli joskus samanlaista vikaa ja sillä ei enään kohta lähtenyt omppu käyntiin niin se anto suoraan akusta virtaa pumpulle, kun se oli vissiin jumissa niin rupesi auto toimimaan ja kumi sulaan. :P
Highway_patrol
'Kadett'
'Kadett'

Imuputki oli rikki aiemmin,mutta nyt sekin korjattu ja silloinkin vika oli samanlainen. Mutta nyt vika on alkanut esiintyä useammin. Pitää katsella ne letkut ja se jakajan kansi kunhan vaan kerkeää.
jonza79
'Kadett'
'Kadett'

Joo minullakin oli imuputki halki ja vaihdoin sen mutta tekee samaa vieläkin. Pitää kokeilla toista ilmamäärämittaria jos rupeais toimimaan. vaihdoin virranjakajankannen mutta ei vaikutusta.
glo
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glo »

Mulla oli taudinkuva tuossa alkukesästä seuraava:
kiihty 0-3000rpm ihan ok, sitten 3000-4500rpm väli mentiin niin nahkasesti, kuin mahdollista, taas 4500rpm-6000+rpm otti iloisesti kierrosta.
Lääkkeeks löyty STP Fuel Injection Cleaner ja pari kunnon yläkierrosvetoo, jolla satiin karstat pois.
VW Golf IV Variant 1.9TDi '01
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
jonza79
'Kadett'
'Kadett'

Kiitos vinkistä! Mulla tekee meinaan just samalla tavalla.
Tredator
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Tredator »

Mullakin oli mun ompussa kyseistä vikaa ja teinkin siitä tänne pienen keskustelun, jonka seurauksena tuli sen verran paljon erillaisia mahdollisia vikapaikkoja, että annoin vian olla, kunnes vaihdoin auton senatoriin. Eli kannatta ettiä tolla searchilla se mun topicci, jos siitä ois vaikka apua.
se oli nimellä A Omega "tehopiikki" hukassa, osastossa moottorit ja voimansiirto.
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Appura »

Tredator kirjoitti:Mullakin oli mun ompussa kyseistä vikaa ja teinkin siitä tänne pienen keskustelun, jonka seurauksena tuli sen verran paljon erillaisia mahdollisia vikapaikkoja, että annoin vian olla, kunnes vaihdoin auton senatoriin. Eli kannatta ettiä tolla searchilla se mun topicci, jos siitä ois vaikka apua.
se oli nimellä A Omega "tehopiikki" hukassa, osastossa moottorit ja voimansiirto.
Ongelma on siinä että search ei toimi..
Pystyy hakea vain käyttäjä nimellä
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)
Kuva
Vastaa Viestiin