Omppun nykiminen kiihdyttäessä
- Highway_patrol
- 'Kadett'

Omppun nykiminen kiihdyttäessä
En niin kauaa ole vielä ollut Opel harrastaja että kävisin etsimään vikaa vaan ajattelin,että onko jollain muullakin ollut samaa vikaa. Bensanpaine on tarkastettu ja se on 2-2.5 bar.
Eli siis auto on omega vm.88 ja kiihdyttäessä täyskaasulla kiihtyvyys on nykivää ihan kuin välillä osa hevosista ei jaksaisi olla mukana. Ja hieman lämmenneellä koneella veto on parempi eli onko silloin jonkunlainen lisärikastus käytössä? Ja joskus kun "vahingossa" innostuu hieman rengasta lämmittämään, niin ensin menee ihan hyvin, mutta saattaa puutua kuin seinään. Ja tämä vika ilmenee silloin tällöin. Itse veikkailin ilmamassa mittaria kun nähtävästi se on joskus avattu. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Eli siis auto on omega vm.88 ja kiihdyttäessä täyskaasulla kiihtyvyys on nykivää ihan kuin välillä osa hevosista ei jaksaisi olla mukana. Ja hieman lämmenneellä koneella veto on parempi eli onko silloin jonkunlainen lisärikastus käytössä? Ja joskus kun "vahingossa" innostuu hieman rengasta lämmittämään, niin ensin menee ihan hyvin, mutta saattaa puutua kuin seinään. Ja tämä vika ilmenee silloin tällöin. Itse veikkailin ilmamassa mittaria kun nähtävästi se on joskus avattu. Kiitoksia jo etukäteen vastauksista.
Re: Omppun nykiminen kiihdyttäessä
niin ja mikä kone kyseessä?Highway_patrol kirjoitti:En niin kauaa ole vielä ollut Opel harrastaja että kävisin etsimään vikaa vaan ajattelin,että onko jollain muullakin ollut samaa vikaa. Bensanpaine on tarkastettu ja se on 2-2.5 bar.
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)

- Highway_patrol
- 'Kadett'

- Highway_patrol
- 'Kadett'

-
Johnny Rageous
- OCF Member 2017
- Highway_patrol
- 'Kadett'

Olethan katsonut
Olethan katsonut kaikki alipainelekut, etteivät vuoda ja saa seosta näin laihaksi.

Omega B/Astra G
Corsa B
Kadett C
Corsa B
Kadett C
Minulla tekee aivan samaa. Itse en ole mitannut bensan paineita.Minulla on 2.6l dualram. Voisiko vika olla pumpussa? Olen katsellut letkut ja minusta ne on aivan ehjiä ja niitä on vaihdeltu edes takaisin toisesta koneesta mutta ei ole muuttunut mihinkään. Kertokaa joku viisaampi mikä auttaa? Kaverilla oli joskus samanlaista vikaa ja sillä ei enään kohta lähtenyt omppu käyntiin niin se anto suoraan akusta virtaa pumpulle, kun se oli vissiin jumissa niin rupesi auto toimimaan ja kumi sulaan. 
- Highway_patrol
- 'Kadett'

Mulla oli taudinkuva tuossa alkukesästä seuraava:
kiihty 0-3000rpm ihan ok, sitten 3000-4500rpm väli mentiin niin nahkasesti, kuin mahdollista, taas 4500rpm-6000+rpm otti iloisesti kierrosta.
Lääkkeeks löyty STP Fuel Injection Cleaner ja pari kunnon yläkierrosvetoo, jolla satiin karstat pois.
kiihty 0-3000rpm ihan ok, sitten 3000-4500rpm väli mentiin niin nahkasesti, kuin mahdollista, taas 4500rpm-6000+rpm otti iloisesti kierrosta.
Lääkkeeks löyty STP Fuel Injection Cleaner ja pari kunnon yläkierrosvetoo, jolla satiin karstat pois.
VW Golf IV Variant 1.9TDi '01
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
Cadillac Seville STS 4.6-32V '93
Buick Electra 225 Custom '66
Mullakin oli mun ompussa kyseistä vikaa ja teinkin siitä tänne pienen keskustelun, jonka seurauksena tuli sen verran paljon erillaisia mahdollisia vikapaikkoja, että annoin vian olla, kunnes vaihdoin auton senatoriin. Eli kannatta ettiä tolla searchilla se mun topicci, jos siitä ois vaikka apua.
se oli nimellä A Omega "tehopiikki" hukassa, osastossa moottorit ja voimansiirto.
se oli nimellä A Omega "tehopiikki" hukassa, osastossa moottorit ja voimansiirto.
Ongelma on siinä että search ei toimi..Tredator kirjoitti:Mullakin oli mun ompussa kyseistä vikaa ja teinkin siitä tänne pienen keskustelun, jonka seurauksena tuli sen verran paljon erillaisia mahdollisia vikapaikkoja, että annoin vian olla, kunnes vaihdoin auton senatoriin. Eli kannatta ettiä tolla searchilla se mun topicci, jos siitä ois vaikka apua.
Pystyy hakea vain käyttäjä nimellä
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)