Keinonahkailu
Keinonahkailu
Elikkäs Kadetin ovipahvit pitäs verhoilla uudelleen. Vanua ja keinonahkaa sekä sprayliimaa tuli jo ostettua. Lähipäivinä pitäs ruveta räpeltämään kiinni. Jos joku kokemusta omaavaa viittis laitella tänne jonkilaista ohjeistusta tai jtn huomioitavia seikkoja niin olisin kiitollinen. Miten ton nahan saa esimerkiksi venymään parhaiten pyöreitten muotojen päälle? Voiko sitä kastella tai jotain?
Keinoa saa melko hyvin muotoiltua lämmittämällä sitä esim. kuumailma puhaltimella. Saa kyllä olla tarkkana ettei pala reikää...
Ja keinonahkahan taipuu/sitä voi venyttää yleensä vain yhteen suuntaan. kannattaa varmistua etukäteen sitä venyttelemällä et miten venyy/taipuu.
Spray on liimana ihan jees mut jotku on ihan paskoja niistäkin. Ite olen aina varmistanut vielä reunojen läheltä ja "pahoista" paikoista vielä siveltävällä kontaktiliimalla. Liiman kuivumisaikaa pytyy kans jouduttaa lämmittämällä. Ja pinta mitä vasten venytät kannattaa olla tukeva ettei keino ala vetää sitä hetken päästä jojolle...
Spray on liimana ihan jees mut jotku on ihan paskoja niistäkin. Ite olen aina varmistanut vielä reunojen läheltä ja "pahoista" paikoista vielä siveltävällä kontaktiliimalla. Liiman kuivumisaikaa pytyy kans jouduttaa lämmittämällä. Ja pinta mitä vasten venytät kannattaa olla tukeva ettei keino ala vetää sitä hetken päästä jojolle...
Entisessä kadetissa oli GSI:n "muodokkaammat" ovipahvit ja niihin tärväsin Bilteman keinonahat pintaan.
Tuo bilhelveten nahka venyi joka suuntaan ihan mukavasti.Helpotti asennusta kummasti.
Itse liimasin koko alalta kontaktiliimalla. Kumilastan avulla levittelin ohuen kerroksen liimaa molempiin pintoihin,annoin muutaman minuutin kuivua ja sitten painelemaan pikkuhiljaa kiinni.
Varmistin vielä kiinnipysyyyden taittamalla reunat ovipahvin takapuolelle ja niittasin ne kiinni.
Yhtään järkevää kuvaa missä nuo pahvit näkyisivät ei taida olla enää jäljellä...
Tuo bilhelveten nahka venyi joka suuntaan ihan mukavasti.Helpotti asennusta kummasti.
Itse liimasin koko alalta kontaktiliimalla. Kumilastan avulla levittelin ohuen kerroksen liimaa molempiin pintoihin,annoin muutaman minuutin kuivua ja sitten painelemaan pikkuhiljaa kiinni.
Varmistin vielä kiinnipysyyyden taittamalla reunat ovipahvin takapuolelle ja niittasin ne kiinni.
Yhtään järkevää kuvaa missä nuo pahvit näkyisivät ei taida olla enää jäljellä...
Mitäs kontaktiliimaa käytit? mulla muutamasta kontaktiliimasta huonoja kokemuksiaTJT kirjoitti:Entisessä kadetissa oli GSI:n "muodokkaammat" ovipahvit ja niihin tärväsin Bilteman keinonahat pintaan.
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)

- KapanderMaster
- 'Senator'

- Viesti:
Mä oon käyttäny omissa nahkaverhoiluissa tixon kontaktiliimaa. Se on ainakin hyvä!Appura kirjoitti:Mitäs kontaktiliimaa käytit? mulla muutamasta kontaktiliimasta huonoja kokemuksiaTJT kirjoitti:Entisessä kadetissa oli GSI:n "muodokkaammat" ovipahvit ja niihin tärväsin Bilteman keinonahat pintaan.