Keinonahkailu

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
HCH
'Admiral'
'Admiral'

Keinonahkailu

Viesti Kirjoittaja HCH »

Elikkäs Kadetin ovipahvit pitäs verhoilla uudelleen. Vanua ja keinonahkaa sekä sprayliimaa tuli jo ostettua. Lähipäivinä pitäs ruveta räpeltämään kiinni. Jos joku kokemusta omaavaa viittis laitella tänne jonkilaista ohjeistusta tai jtn huomioitavia seikkoja niin olisin kiitollinen. Miten ton nahan saa esimerkiksi venymään parhaiten pyöreitten muotojen päälle? Voiko sitä kastella tai jotain?
THE SLAVE
'Agila'

Viesti Kirjoittaja THE SLAVE »

Keinoa saa melko hyvin muotoiltua lämmittämällä sitä esim. kuumailma puhaltimella. Saa kyllä olla tarkkana ettei pala reikää... :roll: Ja keinonahkahan taipuu/sitä voi venyttää yleensä vain yhteen suuntaan. kannattaa varmistua etukäteen sitä venyttelemällä et miten venyy/taipuu.
Spray on liimana ihan jees mut jotku on ihan paskoja niistäkin. Ite olen aina varmistanut vielä reunojen läheltä ja "pahoista" paikoista vielä siveltävällä kontaktiliimalla. Liiman kuivumisaikaa pytyy kans jouduttaa lämmittämällä. Ja pinta mitä vasten venytät kannattaa olla tukeva ettei keino ala vetää sitä hetken päästä jojolle... :o
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Entisessä kadetissa oli GSI:n "muodokkaammat" ovipahvit ja niihin tärväsin Bilteman keinonahat pintaan.
Tuo bilhelveten nahka venyi joka suuntaan ihan mukavasti.Helpotti asennusta kummasti.

Itse liimasin koko alalta kontaktiliimalla. Kumilastan avulla levittelin ohuen kerroksen liimaa molempiin pintoihin,annoin muutaman minuutin kuivua ja sitten painelemaan pikkuhiljaa kiinni.
Varmistin vielä kiinnipysyyyden taittamalla reunat ovipahvin takapuolelle ja niittasin ne kiinni.

Yhtään järkevää kuvaa missä nuo pahvit näkyisivät ei taida olla enää jäljellä...
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Appura »

TJT kirjoitti:Entisessä kadetissa oli GSI:n "muodokkaammat" ovipahvit ja niihin tärväsin Bilteman keinonahat pintaan.
Tuo bilhelveten nahka venyi joka suuntaan ihan mukavasti.Helpotti asennusta kummasti.

Itse liimasin koko alalta kontaktiliimalla. Kumilastan avulla levittelin ohuen kerroksen liimaa molempiin pintoihin,annoin muutaman minuutin kuivua ja sitten painelemaan pikkuhiljaa kiinni.
Varmistin vielä kiinnipysyyyden taittamalla reunat ovipahvin takapuolelle ja niittasin ne kiinni.

Yhtään järkevää kuvaa missä nuo pahvit näkyisivät ei taida olla enää jäljellä...
Mitäs kontaktiliimaa käytit? mulla muutamasta kontaktiliimasta huonoja kokemuksia
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)
Kuva
KapanderMaster
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KapanderMaster »

Appura kirjoitti:
TJT kirjoitti:Entisessä kadetissa oli GSI:n "muodokkaammat" ovipahvit ja niihin tärväsin Bilteman keinonahat pintaan.

Mitäs kontaktiliimaa käytit? mulla muutamasta kontaktiliimasta huonoja kokemuksia
Mä oon käyttäny omissa nahkaverhoiluissa tixon kontaktiliimaa. Se on ainakin hyvä! :D Mitäs huonoja kokemuksia sulle on kertyny?
Kuva
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Taisi olla Bostik,sellaisessa pienessä peltipurkissa ja aika juoksevaa tavaraa->helppo levittää.
Appura
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Appura »

KapanderMaster kirjoitti:
Mä oon käyttäny omissa nahkaverhoiluissa tixon kontaktiliimaa. Se on ainakin hyvä! :D Mitäs huonoja kokemuksia sulle on kertyny?
Liima ei pitäny mitenkää hyvin.. Noin puolen vuoden päästä rupes nahka irtoilemaan liimauksista :( :(
Projektina on kolaroitu Vectra A GT vm94 (C20XE)
Kuva
HCH
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja HCH »

Kiitos neuvoista. Sprayliima menikin jo loppumaan joten pitää katella jos ostaskin jtn tommosta purkkitavaraa.
Vastaa Viestiin