Vaihdekepin nupin irrotus
Vaihdekepin nupin irrotus
Onko tietoa/kokemuksia siitä, miten Astrasta lähtee vaihdekepin nuppi irti? Miten mahtaa olla pakkilukon kanssa? Lähteekö se nupin kanssa samaan aikaan irti? Olen yrittänyt kiertää irti, jos kiinnitys olisi jengoilla. Ei irtoa. Nuppi on joko pirun piukassa tai sitten vääntäjän voimat loppuvat kesken.
Vinkkejä KIITOS!
Vinkkejä KIITOS!
Opel Meriva OPC
Opel Corsa B
Opel Zafira MetroSport (Sold)
Opel Astra G Sport Caravan (R.I.P)
Opel Corsa B
Opel Zafira MetroSport (Sold)
Opel Astra G Sport Caravan (R.I.P)
ite irrotin viikko takaperin astrasta nupin.. lähti yllättävän helposti kun näytti puukkoa! sahasin alhaalta ylös päin vartta pitkin.. nupin sisällä on muovinen holkki, joka on kiinni kepissä.. sille kannattaa kans näyttää moraa..
Toinen keino joka tuli mieleen, sen jälkeen kun olin väkivalloin "veistänyt"nupin irti.. irroita nupista se muoviosa missä on vaihdenumerot ja yritä sitä kautta väännellä keltaista holkkia, josko sais sitten ehjänä irti koko nupin..
käsijarrukahvan irroituksessa rautasaha oli kaikista paras väline, unohtamatta mattopuukkoa. Sahaa pitkittäis suunnassa kahvaan ura metalliin asti. tunge uraan ja väännä kahva irti esim samaisella moralla jolla irroitit nupin..
Toivottavasti muutkin saa selvää kun allekirjoittanut..
Toinen keino joka tuli mieleen, sen jälkeen kun olin väkivalloin "veistänyt"nupin irti.. irroita nupista se muoviosa missä on vaihdenumerot ja yritä sitä kautta väännellä keltaista holkkia, josko sais sitten ehjänä irti koko nupin..
käsijarrukahvan irroituksessa rautasaha oli kaikista paras väline, unohtamatta mattopuukkoa. Sahaa pitkittäis suunnassa kahvaan ura metalliin asti. tunge uraan ja väännä kahva irti esim samaisella moralla jolla irroitit nupin..
Toivottavasti muutkin saa selvää kun allekirjoittanut..
Kesälomaa odotellessa...
Itse irrotin nupin sillä tavalla, että ensin varsinaista kumista nuppia pyörittelin edes takaisin kunnes se alkoi lämmetessään nousta ylöspäin. Kun nuppi oli irti, jäi metalli varteen kiinni vielä sininen vastakappale, jonka irroittamiseen piti käyttää voimapihtejä. Periaatteessa samalla tekniikalla kuin nuppikin lähti myös se irti, eli lämmetessään se antaa kyllä periksi. Edes takaisella liikkeellä vasemmalta oikealle sekin onnistui.
Sekä nuppi että tuo vastakappale ovat molemmat edelleen käyttökunnossa, vaikkakin molemmista lähti pintaa irti melkoisesti. Uuden nupin ollessa paikallaan ei onneksi kuitenkaan ole niille enää tarvetta! =)
Sekä nuppi että tuo vastakappale ovat molemmat edelleen käyttökunnossa, vaikkakin molemmista lähti pintaa irti melkoisesti. Uuden nupin ollessa paikallaan ei onneksi kuitenkaan ole niille enää tarvetta! =)
-
-Tuunaaja-
- 'Kadett'

eikös sen vaihdekepin päässä olevan holkin alla ole jonkinlaiset kierteet? itse olen vaihtamassa toisenlaista vaihdekepinnuppia eikä se sovi tuon holkin takia paikoilleen.. en ole vielä uskaltanut tuota holkkia irroittaa kun kaveri sanoi ettei pakki mene päälle jos sen irroittaa.. miten on?
kyseessä b-mallin vectra.
- R.Lehtinen
- 'Diplomat'