Vaihdekepin nupin irrotus

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Nahetsu
'Senator'
'Senator'

Vaihdekepin nupin irrotus

Viesti Kirjoittaja Nahetsu »

Onko tietoa/kokemuksia siitä, miten Astrasta lähtee vaihdekepin nuppi irti? Miten mahtaa olla pakkilukon kanssa? Lähteekö se nupin kanssa samaan aikaan irti? Olen yrittänyt kiertää irti, jos kiinnitys olisi jengoilla. Ei irtoa. Nuppi on joko pirun piukassa tai sitten vääntäjän voimat loppuvat kesken.

Vinkkejä KIITOS!
Opel Meriva OPC
Opel Corsa B
Opel Zafira MetroSport (Sold)
Opel Astra G Sport Caravan (R.I.P)
Gsi:sti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gsi:sti »

Se on pirun tiukassa..eli hajota se :P Helpoin keino :wink:
Haun käyttö suotavaa.. :roll:
- Ex pirssi Astra GSI 16V -95 -
- Golf IV -98 -
Sage
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Sage »

Parista opelin liikkeestä kysynyt, toisessa sanottiin että ne voi ottaa sen pois voimapihdeillä ja toisessa sanottiin että vedessä keittämällä ja voimalla saa ehjänä. Kokemuksia ei ole mutta sama homma edessä jossain välissä konstia ei olla päätetty vielä :)
CSL
'Agila'

Viesti Kirjoittaja CSL »

Sitä et kyllä ehjänä irti saa astrasta. Puukolla itse vedin :D
dmgl
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja dmgl »

ite irrotin viikko takaperin astrasta nupin.. lähti yllättävän helposti kun näytti puukkoa! sahasin alhaalta ylös päin vartta pitkin.. nupin sisällä on muovinen holkki, joka on kiinni kepissä.. sille kannattaa kans näyttää moraa..

Toinen keino joka tuli mieleen, sen jälkeen kun olin väkivalloin "veistänyt"nupin irti.. irroita nupista se muoviosa missä on vaihdenumerot ja yritä sitä kautta väännellä keltaista holkkia, josko sais sitten ehjänä irti koko nupin..

käsijarrukahvan irroituksessa rautasaha oli kaikista paras väline, unohtamatta mattopuukkoa. Sahaa pitkittäis suunnassa kahvaan ura metalliin asti. tunge uraan ja väännä kahva irti esim samaisella moralla jolla irroitit nupin..

Toivottavasti muutkin saa selvää kun allekirjoittanut..
Kesälomaa odotellessa...
mdiesel
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja mdiesel »

Itse irrotin nupin sillä tavalla, että ensin varsinaista kumista nuppia pyörittelin edes takaisin kunnes se alkoi lämmetessään nousta ylöspäin. Kun nuppi oli irti, jäi metalli varteen kiinni vielä sininen vastakappale, jonka irroittamiseen piti käyttää voimapihtejä. Periaatteessa samalla tekniikalla kuin nuppikin lähti myös se irti, eli lämmetessään se antaa kyllä periksi. Edes takaisella liikkeellä vasemmalta oikealle sekin onnistui.

Sekä nuppi että tuo vastakappale ovat molemmat edelleen käyttökunnossa, vaikkakin molemmista lähti pintaa irti melkoisesti. Uuden nupin ollessa paikallaan ei onneksi kuitenkaan ole niille enää tarvetta! =)
-Tuunaaja-
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja -Tuunaaja- »

eikös sen vaihdekepin päässä olevan holkin alla ole jonkinlaiset kierteet? itse olen vaihtamassa toisenlaista vaihdekepinnuppia eikä se sovi tuon holkin takia paikoilleen.. en ole vielä uskaltanut tuota holkkia irroittaa kun kaveri sanoi ettei pakki mene päälle jos sen irroittaa.. miten on? :o kyseessä b-mallin vectra.
squealer
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja squealer »

Holkin alla ei ole kierteitä, holkki tylysti vain voimakeinoin pois. Ei vaikuta pakkin käyttäytymiseen paitsi jos on ihan vääränmallinen vaihdekepinnuppi jonka laittaa tilalle jolloin se pakkilukon jousi ei pääse vastaamaan mihinkään.
R.Lehtinen
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja R.Lehtinen »

Miten sen saa irti jos vedessä keittää :lol: :lol: hella tulille, ja helvetin kyytiä se pata sinne autoon? :o :lol:
Audi A4 TDi S-Line
KTM SX 250 -08
squealer
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja squealer »

emmä tosta keittämisestä tiedä mutta jostain kuulin joskus että esim. kuumaan veteen kastetun rätin tms pistää hetkeksi vaihdekepinnupin ympäri niin pitäisi lähteä helpommin irti. :)
Vastaa Viestiin