Mun 2-ovisessa "ostoksessa" on aukeavat takasivuikkunat, ensin niitä luulin itse tehdyiksi kun lasit eivät pysy paikoillaan. Mutta enemmän asiaa tutkittuani ilmeni että niitä todellakin on olemassa. Tiedustelisin siis: minkälaiset palikat pitäisi olla lasin etureunan ns. saranat (jos löytyisi vaikka kuvia...)
Siinä on pienet alumiiniset kielekkeet mutta kun lasin avaa takaa niin saman tien roikkuu aukaisu kahvan varassa.
Nimimerkillä: otanko ikkunat talteen roskiksesta...
Siinä pitäs olla sellaset rosteriset pienet lipareet, jotka menee sinne b-pilariin. Lasissa ne on kiinni liimalla. Ei sen kummempia saranoita. Ja se lasi todella retkahtaa vähän alaspäin...
Vai onko nyt kyse siitä että lasi on irronnut liimauksestaan ja on siis irti saranasta? Ko. ominaisuus on tuttu varmaan 99% C Coupen Kadetin omistajista. Itse en saanut sitä millään lasiliimoilla, yms. kuntoon, mutta liimamassalla (würth) liimaus kesti ainakin sen 3v, en tiedä seuraavan omistajan kokemuksia.
kumimuumi kirjoitti:
siinähän ei mitään saranoita edes ole, vaan kaksi hahloa missä lasin etureuna lepää. siihen saranoiden väliin vaan soiro mustaa tököttiä.