Elikkä olisko kellään vinkkiä kuinka ovessa oleva ikkunan "veivi" eli se kahva millä ikkuna veivataan alas saadaan irti? Itse tappelin asian kanssa useita tunteja eikä tulosta tullu, enkä hajottamaankaan kehtais niitä ruveta. Varmaankin siellä jonkinlainen kiinnitys sokka on mutta kuinka se avataan?
Siellä on tosiaan semmonen "omegan" muotonen sokka. Ite taisin saada sen irti jollain koukulla vai milläköhän mä sen irrotin. Tietenkin paras ois joku väline jolla saat työnnettyä molemmilta puolilta, jolloin se pomppaa sieltä pois.
_BuGi_ , kyseessä on muuten ropleema, johon varmasti kovin moni meistä on kompastunu alotellessaan Opelismia Allekirjoittanut mukaan lukien. Tunnustaako kukaan?
_BuGi_ kirjoitti:Elikkä olisko kellään vinkkiä kuinka ovessa oleva ikkunan "veivi" eli se kahva millä ikkuna veivataan alas saadaan irti? Itse tappelin asian kanssa useita tunteja eikä tulosta tullu, enkä hajottamaankaan kehtais niitä ruveta. Varmaankin siellä jonkinlainen kiinnitys sokka on mutta kuinka se avataan?
Sähkölasithan siellä pitäis olla
mutta joo sen sokan saa helposti pois kun tekee vaikka jäykästä rautalangasta tämänmuotoisen lelun:
Juho M-P kirjoitti:Jossain korjaamokirjassa neuvottiin käyttämään paksua kangasta, jonka reunan vetää sieltä "varren" puolelta paneelin ja kahvan väliin.
Ei tarvitse olla kovinkaan paksua.. ei se sokka ole lujassa..