ruosteenestokäsittelyt
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
omega-98
vein juuri 98-mallisen omegan täyskäsittelyyn koska 1. omistaja oli jo käyttäny sita ruosteenesto käsittelyssä 2-vuoden ikäisenä ja ei ole muuten ruostetta missäääään oli muuten ovi pahvitkin pois kun vaihdoin kajareita oviin niin sieltä pääsi näkeen sisäpuolelle ovea aivan puhdasta suojattua peltiä että kyllä kannattaa tehdä käsittely kunnolla alan liikkeessä vaikka kyllä riipaseen käsittelyn hinta 670.00€
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Välillä mietityttä kyllä mikäli niillä aineilla todella on kapilläärisiä ominaisuuksia. Ja sehän on 100% varmaa että AINA jää joku pienen pieni rako suojaamatta, täysin mahdotonta että saavuttais 100% suojan. Mutta tuo kondenssi ja muu vesi etsii kyllä tiensä, ruostuminen kun keran alkaa niin sitte etenee kyllä myös suojakerroksen alle. Ovissa luukuissa kun jää joku sauma mihin aineet ei pääse, mutta kosteus kyllä niin onhan se itsestään selvää että sinne se jää muhimaan. Saattaa silloin se kotelonsuoja toimia hyvänä eristeenä joka estää/hidastaa kuivumista sen verran että ruoste pääsee muhimaan ihanteellisisa oloissa.
Kävin kysymässä asiantuntijalta mikäli kannattais suojata 95 astraa, ei nyt tullu juuta eikä jaata siihen. Olen itse suihkuttanu ML- ainetta takaoviin ja takaluukkuun, mutta jälkeenpäin alkanu mietityttää se homma, eli jos olis sittenki ollu parempi pitää puhtaana ja vesireiät auki niin että tuuletus olis pelannu.
Kävin kysymässä asiantuntijalta mikäli kannattais suojata 95 astraa, ei nyt tullu juuta eikä jaata siihen. Olen itse suihkuttanu ML- ainetta takaoviin ja takaluukkuun, mutta jälkeenpäin alkanu mietityttää se homma, eli jos olis sittenki ollu parempi pitää puhtaana ja vesireiät auki niin että tuuletus olis pelannu.
Ei sitä ML:ää voi edes niin paljoa sumuttaa, että hönkäreijät menis tukkoon. Ainakin minä koen tämän mahdottomaksi. Eihän sitä jää kuin ohkainen kalvo ja ylimääräiset valuu kintuille pari päivää. Surutta vain suihkuttelee menemään, niin pysyy auto kuosissa.keltanokka kirjoitti:Olen itse suihkuttanu ML- ainetta takaoviin ja takaluukkuun, mutta jälkeenpäin alkanu mietityttää se homma, eli jos olis sittenki ollu parempi pitää puhtaana ja vesireiät auki niin että tuuletus olis pelannu.
-
keltanokka
- 'Diplomat'

Juu sori, en minä nyt niin meinannu. Kömpelösti kirjoitettu, lähinnä vaan sitä että sellaiselle pinnalle vetää että varmaan tarttuu kiinni. Silloin ei pääse kondenssi tai muu kosteus muhimaan suojan alla. Onneks ei ollu mitään näkyvää niissä takaovissa, pyyhin vain pölyt pois kankaalla joka oli kostutettu tuulilasinpesunesteeseen. Mutta kuten kirjoittelin niin etuovet vielä suojaamatta, alkaa pikkuhiljaa olla myöhäistä siihen kun lämpötila putoaa ja kosteutta sen verran ilmassa jo. olis pitäny tehdä se suojaus parina viimeisenä päivänä kun niin hyviä ilmoja pidelly.
Re: omega-98
winman kirjoitti:vein juuri 98-mallisen omegan täyskäsittelyyn koska 1. omistaja oli jo käyttäny sita ruosteenesto käsittelyssä 2-vuoden ikäisenä ja ei ole muuten ruostetta missäääään oli muuten ovi pahvitkin pois kun vaihdoin kajareita oviin niin sieltä pääsi näkeen sisäpuolelle ovea aivan puhdasta suojattua peltiä että kyllä kannattaa tehdä käsittely kunnolla alan liikkeessä vaikka kyllä riipaseen käsittelyn hinta 670.00€
Kyllä on kallis hinta!! Otin omaan A-Omega farkkuun tarjouksen ruosteenkäsittelystä alan liikkeestä hinta oli 370e kun oli joku tarjous, normaali hinta oli karvan päälle 400e,
-
keltanokka
- 'Diplomat'