Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Olisikohan mahdollisesti vetonivel tai veto nivelet menneet. Nopeusmittari liikkuu kun laittaa vaihteen päälle mutta auto ei liiku ja kuuluu jumalaton krohina olisi mukava tietää ennen kun menee ostamaan uutta palikkaa että mitä ostaisi että ei osta esim uutta vaihdelaatikkoa. minulle itselle tuli mieleen olisiko mennyt tasaus pyörästö mutta jos mittari liikkuu kun vaihde on päällä niin eikai se ole mahdollista? niin auto on muuten Kadett 1.6 -89.
Dingo kirjoitti:ennen kuin laite hajosi tasakaasulla ajettaessa se nyki jonkun verran ykkös vaihteella tuntui ihan kuin olisi ollut kenguru bensaa tankissa =)
ja edelleen ääni vahvenee tuolle sisemmälle nivelelle. (vas)
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
kuskinpuolimmainen sisempi murros... Itse tavannut kahdessa eri opelissa että sisempi murros on katkennut laatikkoon menevän boorin lukkorenkaan kohdalta.
Dingo kirjoitti:minulle itselle tuli mieleen olisiko mennyt tasaus pyörästö mutta jos mittari liikkuu kun vaihde on päällä niin eikai se ole mahdollista?
Nopeusmittarin käyttöpyörä on siinä tasauspyörästön ison pyörän rungon ympärillä, mikä osa sitten lieneekin viralliselta nimeltään. Tasauspyörästö siis voi levitä ilman että se vaikuttaa nopeusmittariin.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
vaihteiston öljypohjassa havaitsin tänään reijän en sen jälkeen avannut enää vetareita eli meni ainakin öljypohja ja tasaus pyörästö. uusi vaihteisto maksaa onneksi noin 150e +työ päälle kai joku 200-300e. vai tietääkö joku Turusta -(z)- :n nyrkki pajoja ?
Eikös tommoseen rakettiin nyt saa iteki nostettua millon tahansa vaihdelaatikon paikalleen, eihän siinä oo ees apurunkoa joka jarruttas matkaa. Astraan tuossa heitettiin päivään ja silloinkin oli tilapäisvälineet käytössä. Ei kannata alkaa maksamaan 150 ekua työstä...